2023-03-28, 10:27
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Bojan vill ha en ursäkt enligt Expressen.

För att Janne antyder att han inte representerar Sverige. Vilket är helt korrekt.

Bojan är en betald anställd och representerar Viaplay.

Han representerar definitivt inte mig. Det känns som han försöker dra rasistkortet.

Ja, jag förstår inte vad folk drar in rasism i det hela för? det funkar inte längre att reflexmässigt och ogrundat skrika "rasist!" som Bojan gör bara för att man råkar kritisera någon som inte har svensk bakgrund. Det är inte 2010 längre och jag trodde att dylika trix hade hamnat på PK-sophögen vid det här laget, men tydligen inte

Sedan har ju Janne (och Bojan) uppenbarligen vissa problem att kontrollera humöret, blir triggad och börjar vifta med händerna osv, men att tolka det som något "rasistiskt" när han ifrågasätter att Bojan representerar "svenska folket" är ju att vara helt ute och cykla totalt och Bojan gör bort sig rejält genom att försöka insinuera att han skulle mena att han representerar någon annan nationalitet och försöker spela kränkt invandrare när det passar honom trots att han har mer gemensamt med Henrik Schyffert än de flesta av sina landsmän.

Janne menar ju självklart att han representerar Viaplay och alltså inte "svenska folket" (eller något annat folk) utan snarare en liten klick människor i toppen av finansvärlden som äger i princip alla stora mediehus (samt snart alla andra företag också).

Det vill säga att man följer kedjan hela vägen upp: Viaplay - MTG - Kinnevik - Stenbeck och raskt hamnar vi där man i princip alltid hamnar, alltså hos några få enskilda stenrika finansfamiljer...

Det finns inte många människor som har mindre gemensamt med en vanlig person ur "svenska folket" än de här människorna, ändå låtsas vi om som om att åsikterna som kommer ur dessa opinionsbildningsmediers anställda på något sätt skulle vara representativt för "svenska folket"?

Vi har varit naiva

Det ingår i den tysta överrenskommelsen om man ska få synas i större medier idag att vara medveten om att om man säger någonting som inte är i linje med vad handen som föder dig tycker är acceptabelt så blir det sparken direkt och dessutom ett jättedrev i media om man har gjort sig skyldig till alltför grov kränkning av åsiktskorridoren/ägardirektiven.

Detta vet nog även Bojan mycket väl och eftersom han är så lättkränkt så försöker han få Janne att begå just ett sådant klavertramp eftersom han hade fräckheten att "kaxa sig". Sist men inte minst så har vi den vettskrämda Niklas Jihde som ser ut som han kissar i brallorna av förskräckelse och desperat försöker styra in samtalet på "säker mark" igen för att undvika att eventuella bannor från auktoriteten och all form av offentlig kritik ska läcka över till honom själv

Sen att både Janne och Bojan behöver lära sig hantera sitt ego och sina aggressionsproblem på ett bättre sätt för att inte hamna i sådana här situationer är helt klart, men det är en helt annan sak
Citera
2023-03-28, 10:28
Medlem
Sixten00s avatar
Det är faktiskt rätt tveksamt att ifrågasätta förbundskaptenen efter en 5-0-seger, oavsett motståndets kvalitet. Rätt var väl att ta in Jesper Karlsson och dessutom ge honom förtroendet att lägga frisparken. Jag tycker dock att Janne gjorde fel som gick ned på Bojans sandlådenivå, men vem med lite ryggrad hade inte gjort detsamma? Jag har länge tyckt att Bojan är ett praktexempel på en dålig s k expert. TV6 har en unik förmåga att engagera riktigt dåliga kommentatorer och studioteam.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Helt rätt av Janne att bli förbannad. 5-0 och alla står och gnäller, inte för att dom har något att
gnälla på utan för att dom måste motivera sin existens och utge sig för att veta och kunna bättre
än Janne. Tragiskt journalistik.

Det är helt sjukt hur olika vittnesuppgifter kan gå isär. Att titta på denna intervju och se att ”alla står och gnäller” är helt obegripligt för mig.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Det är lite komiskt att media börjar prata om "rasism", trots att Janne är känd för att vara en PK-gubbe.

Han är en sådan gubbe som mycket väl skulle kunna ha afghaner hos sig.

Det är som vanligt lika smärtsamt att lyssna på Bojan. Ingenting han säger är särskilt intressant.
Senast redigerad av Zloth 2023-03-28 kl. 10:31.
Citera
Medlem
Vilken oförskämd blatte.
Dels kan han inte tala svenska och har inget i en studio att göra, dels kan han inget om fotboll och hans bitterhet över att han aldrig blev något lyser igenom något enormt.
Han vill givetvis direkt göra sig själv till offer och framstå som "utsatt" för att plocka poäng hos alla vänsterblivna som givetvis ser Janne som rasist.

Hade stått bakom Janne om han gett blatten en fet smäll.
Citera
2023-03-28, 10:29
Medlem
Lågbegåvade Bojan ”Det här skall jag ha en ursäkt för” .. men det e fritt fram för mig att såga allt o alla… sicket jävla stolpskott!
Han e den anledningen som gör jag aldrig ser försnacket inför Viaplays matcher utan jag går in direkt matchen startar..
Pratar som han e gud inom fotbollen …
Citera
2023-03-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Var i ligger det enfaldiga att JA representerar hela Sverige. Svensk fotbollslandslaget är antagligen det landslag som engagerar flest människor i landet. självfallet är det BD som styr intervjuen vem skulle annars styra den.

Vari ligger det dumma i frågan om Jesper Karlsson. En balanserad person hade kunnat ge ett bra svar på den men snöflingan bröt ihop och gick till historien som den mest ömhudade svenska förbundskaptenen genom tiderna. Varför är du så överbeskyddande för JA är du rädd att han ska klappa hop psykiskt på allvar och få långvariga psykiska bekymmer för att inte alla alltid klappar om honom

Frågan är helt efterbliven. Av alla möjliga spelare, varför denna Jesper vem fan detta nu än är? Är det Bojan och hans kollegor som bestämmer vem som ska spela och hur mycket? Ska Janne lyssna på dem? Vem mer ska Janne lyssna på tycker du?
Citera
2023-03-28, 10:30
Medlem
Kollat nån gång nu på förmiddagen och jag kan tycka att det är lite underligt av Bojan att gå i klinch på det viset som han gör! Reta upp sina intervjuobjekt till den grad att dom lämnar är sällan god journalistik.

Han måste kunna ställa frågan men han måste också kunna hejda sig när det tjafs av det.

Hade han tjafsat så med Ljungberg eller Sebbe? Eller Jihde för den delen? Antagligen inte. Att han har agg mot den han ska intervjua lyser ju igenom och då blir det sällan bra.

Förstår att Janne lämna
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Det är faktiskt rätt tveksamt att ifrågasätta förbundskaptenen efter en 5-0-seger, oavsett motståndets kvalitet. Rätt var väl att ta in Jesper Karlsson och dessutom ge honom förtroendet att lägga frisparken. Jag tycker dock att Janne gjorde fel som gick ned på Bojans sandlådenivå, men vem med lite ryggrad hade inte gjort detsamma? Jag har länge tyckt att Bojan är ett praktexempel på en dålig s k expert. TV6 har en unik förmåga att engagera riktigt dåliga kommentatorer och studioteam.
Han ifrågasatte inte Janne Andersson. Han ifrågasatte varför Karlsson inte fick spela. Janne behöver inte börja gråta över en sådan fråga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
När värdegrund och anti-vitpropaganda går före kompetens och kunskap så kan resultatet inte bli annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trimmad-Katafalk
Du är ute i stugorna alltså?

Det enda du kan hoppas på är att själv få bli gammal, men det vet ingen om du blir naturligtvis

Har absolut inga förhoppningar om att bli gammal. Du behöver inte känna dig kränkt.
Citera
2023-03-28, 10:31
Avslutad
Hur kan man inte förstå att Janne ruttnar? Här har dom vunnit med 5-0 och så börjar han med att svara på en kritisk fråga på ett ganska diplomatiskt sätt, medan Bojan står och leker skjutjärnsjournalist och står och blänger surt på Janne när han talar. Att inte Janne skallade fanskapet är starkt.

Då vill jag ändå tillägga att jag vill se Jesper Karlsson istället för överskattade Forsberg.
Senast redigerad av trazke 2023-03-28 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in