2023-03-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Svensk fotboll blir inte roligare än såhär oavsett vem som leder laget.
Det tror jag nog. Kolla vad Danmarks landslag lyckats med de senaste åren (skulle haft en EM final om det inte vore för en mutad domare). En ganska medioker trupp men spelat grym offensiv fotboll och slagit i princip varenda landslag.
Vi har den bästa offensiven på hur länge som helst men vi spelar som att vi är ett mittenlag i allsvenskan. Janne vet inte vad han gör. Azerbaijan hade mer bollinnehav och nästan dubbelt så många passningar igår. Den du. Jag skiter i om vi vann med 5-0 det är fan bedrövligt!
Citera
2023-03-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Jag tror inte Janne hade en jävla aning om vad han menade med sitt eget svar.

Det är ju ett klassiskt "Menduråååå" så fort han fick en fråga som inte strök honom medhårs och hyllade hans enorma insats med 5-0 mot ett jävla gärsgårdsgäng.

Så må vara. Dock har jag svårt att se det rasistiska i svaret och jag har svårt att se att Janne skulle vara rasist!

Sen att det var ett allmänt hjärnsläpp är vi nog många som är eniga om! Men det var det från bådas håll iofs.
Citera
2023-03-28, 09:14
Medlem
"Du har representerat 10 miljoner människor". Bojan menade att Janne uppvisar aggressivt beteende inför 10 miljoner människor.
Citera
2023-03-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
På vilket sätt kan du förstå hans reaktion?

Sverige har ett otroligt dåligt landslag, man vinner meningslösa matcher mot riktigt skitgäng men man lyckas aldrig prester mot lag som kan spela fotboll.

Och som tränare bör man kunna svara på VARFÖR man väljer att sätta in en spelare när matchen är klar/varför startelvan ser ut som den gör UTAN att gå totalt apeshit.

Representerar man ett landslag så ska man vara så pass jävla lugn att man kan svara på en så pass enkel fråga.
Alternativt så får man skicka dit någon annan att svara på frågorna ifall man inte klarar av att hålla sig professionell.

Det ingår liksom i rollen som landslagstränare att svara på frågor och att kunna antingen motivera sina svar, eller svara att "min laguttagning är mellan mig och mina spelare".

Att direkt gå på offensiven med motiveringen att man får skit trots att man vann mot ett jävla gärsgårdslag är löjligt.
Sveriges landslag har vunnit över mycket bra landslag. Italien borta, Spanien, England osv, osv..
Men du är "typisk svensk"...
Reagerar man mot de vidriga journalisterna på ett "osvenskt sätt" och inte är den fantastiska "lugna grabben" då brinner det i skallen på dig.

Då glömmer du helt plötsligt alla matcher laget vunnit.

Hur slutade matchen igår?
Citera
2023-03-28, 09:17
Medlem
Pinsamt, Pinsamt, Pinsamt!!!
bojan ska be Janne om ursäkt..
Citera
2023-03-28, 09:18
Medlem
Jag har inte sett matchen och skiter i denna match. Men Janne har helt rätt och agerar helt rätt. Det är så här svenskar bör agera och bete sig. Zlatan och Janne hanterar dessa horungar till journalister och "experter" mycket bra. Dessa jävlar ska behandlas så här. Ingen bryr sig om deras åsikter och pladder.

Ta in det där jävla långa benranglet Olof som kapten så ska vi se om han kan ta ut ett bättre lag.
Citera
2023-03-28, 09:18
Medlem
Månsans avatar
Janne Andersson är rätt och slätt en stendum, sossig nolla. Tillsammans med Laban Arnesson och Erik Hamrén är han den sämsta svenska förbundskaptenen någonsin.

Nu går det fan inte längre, han måste bort. Svensk fotboll är på väg att dö sotdöden pga denne hopplösa Andersson (och sen katastrofen Reinfeldt ovanpå det). Horribelt.

Utbrottet igår visar att Andersson ligger runt 60-65 i IQ. Så otroligt patetiskt att kräva att bli hyllad för att man vunnit mot en urdålig C-nation.
Citera
2023-03-28, 09:19
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Det tror jag nog. Kolla vad Danmarks landslag lyckats med de senaste åren (skulle haft en EM final om det inte vore för en mutad domare). En ganska medioker trupp men spelat grym offensiv fotboll och slagit i princip varenda landslag.
Vi har den bästa offensiven på hur länge som helst men vi spelar som att vi är ett mittenlag i allsvenskan. Janne vet inte vad han gör. Azerbaijan hade mer bollinnehav och nästan dubbelt så många passningar igår. Den du. Jag skiter i om vi vann med 5-0 det är fan bedrövligt!

Danmark åkte på däng av Kazakstan i helgen...
Citera
2023-03-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
De här journalisterna och "experterna" i fotboll är horungar hela högen. Är det dem som ska ta ut laget? Vem fan är de?

Bojan är en fd talang som lyftes upp som senior för tidigt, blev kaxig, och fick en misslyckad karriär. Det har han svårt att släppa.

Ljungberg är en fd bra spelare som misslyckats med nästan allt efter spelarkarriären. Fått sparken som tränare flera ggr, misslyckats med restaurangprojekt etc.

Jidhe är en innebandyspelare, dvs dög inte inom fotbollen.

Dessa 3 har helt enkelt hamnat som ”TV-experter” pga att de inte duger till något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Janne Andersson är rätt och slätt en stendum, sossig nolla. Tillsammans med Laban Arnesson och Erik Hamrén är han den sämsta svenska förbundskaptenen någonsin.

Nu går det fan inte längre, han måste bort. Svensk fotboll är på väg att dö sotdöden pga denne hopplösa Andersson (och sen katastrofen Reinfeldt ovanpå det). Horribelt.

Utbrottet igår visar att Andersson ligger runt 60-65 i IQ. Så otroligt patetiskt att kräva att bli hyllad för att man vunnit mot en urdålig C-nation.

Janne håller på här konsekvent också. Kan aldrig ta åt sig kritik utan lyckas alltid komma med bortförklaringar och flyttat fokus när det finns befogad kritik emot honom. Börjar bli riktigt jävla tröttsamt.
Citera
Medlem
I botten av detta ligger att Janne vet vem Bojan är, en opportunist och lismare för att få favörer, som sedan vänder ryggen mot de som ställt upp och backat honom när han själv haft det svårt eller gjort bort sig. Bojan fick chansen att komma in på Viasat tack vare en framträdande person i Champions League produktionen och dennes hustru, som trodde på Bojan och behandlade honom som en i familjen. Vid flera tillfällen gjorde Bojan bort sig på Viasat, men backades upp av dessa personer och gavs nya chanser. När sedan Bojans skyddsängel #1 hamnade i konflikt och orättfärdigt beskylldes för saker på Viasat startade ett mediadrev mot denna person. Mitt i detta drev vek Bojan undan, vände sin uppbackare ryggen och anslöt till mobben som frös ut vederbörande. Bojan är en svekfull och ryggradslös mobbare helt utan moral. Detta vet Janne Andersson om. Bojan har ju heller aldrig hållit världsklass i vare sig sitt spel av fotboll eller sitt läsande av spelet. Han är liksom ingen Henrik Larsson på någon punkt. Att kritiken just efter en 5-0 vinst kom från just den käften blev säkert för mycket för Janne.

Alla andra förklaringsmodeller och antydningar om det ena eller andra är bara relativiseringar och försök att flytta fokus till en icke-fråga.
Senast redigerad av DackKnallen 2023-03-28 kl. 09:22. Anledning: Justering
Citera
2023-03-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Idioten till expert diskvalificerade sig själv i exakt samma ögonblick som han inte kunde tala om vem som skulle plockas bort om Jepser skulle plockas in. Där och då skulle han bara hållit käft och krupit tillbaka in i sitt hörn, eller sagt vem som skall bort.

HEJA JANNE!

Hoppas Janne bojkottar Viaplay i fortsättningen. De förtjänar inte hans närvaro!
Nja, nu har du ändå lite fel.
Han presenterade alternativa startuppställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in