2023-03-28, 08:39
Medlem
Dojan representerar såklart sig själv och ingen annan. Anställd av sunk-tv och skulle helst göra om fotboll till dokusåpa. Intervjun ska helst handla om vad Dojan tycker. Alla fattar det, ingen idé att någon låtsas som något annat. Zlatan kan få vara kvar i landslaget och sköta all PR.
Citera
2023-03-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nej Svenskar är så konflikträdda och detta behövs.

Istället för alla ska stå o jämra och fundera på de man inte vågar fråga så ställer Bojan de frågor vi alla undrar, precis som i USA.

Det här blir mer spännande en jävla PR maskin till svar.
Håller helt med. Janne hade gått in i väggen om han var tränare i England.

Ljungberg skrattade ju åt hur mesiga svensk media är när han fick frågan efter Janne hade dragit.
Citera
Medlem
Vill inte se 12 åringarna Janne o Bojan i sandlådan igen hmm menar tv rutan. En förbundskapten skall för faen vara riktigt vass men det ser vi ingenting av i Janne. Bojan har komplex för att han är hmmm ja vad han nu är....
Citera
Medlem
Limhamns avatar
När skall Bojan lyftas bort? Vem gillar honom?
Citera
2023-03-28, 08:41
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Team Janne!

Bra svarat av Janne. Journalister är bra korkade. Han som ställde frågorna i den efterföljande intervjun med. Empatilösa och korkade råttor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limhamn
När skall Bojan lyftas bort? Vem gillar honom?

Älskar Bojan, rakryggad som fan och inget lull-lull. Bara 50+ Svensson gubbar som stör sig på honom.
Citera
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.

Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.

Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".

Tror inte heller det. Hans "vem representerar du" är en replik på Bojans "du representerar 10 miljoner människor".

Jag tolkar det som att Janne lackar ur på kritiken efter en 5-0-seger och tycker den är trams. När Bojan ställer frågor om Jesper Karlsson vill han tuppfäkta bort Bojan med "vem fan är du att komma med åsikter på hur jag gör mitt jobb, håll käft". När han inser "vem representerar du"-kommentarens tvetydighet och Bojans reaktion inser han shit, rör inte runt foten mer i klaveret. Detta kan bli en rasistskandal och kosta mig jobbet.

Samtidigt vill han inte blotta strupen genom att ursäkta sig för Bojan, som vid det här laget varvat upp rejält. Janne tycker han har rätt, men vill inte ge Bojan något alls.

Jag tycker det var... underhållande.

Janne borde inte tappat humöret sådär när han får frågor om Jesper Karlsson. "Jag tar besluten och så är det bara. Vissa beslut håller jag för mig själv." Typ. Han kunde inte tolerera kritiska frågor efter en 5-0-seger, han förväntade sig att bli klappad medhårs.

Bojan å sin sida gick full Balkan-temperament när han tolkade kommentaren som potentiell rasism och tappade allt. Han har jobbat på temperamentet genom åren, att hålla tillbaka sin affekt för han vet att det brukar sluta illa när han tappar det i rollen som expert. Men skrapa lite på fernissan så finns den aggressiva, hetlevrade Bojan därunder.
Citera
2023-03-28, 08:42
Medlem
Man är alltså rasist om man Sverige vinner matcher utan en jugge på plan?
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Vet inte om han ens själv gör anspråk på att kalla sig journalist, men om du ska förstå så kan vi lägga det på en lägre nivå. I sammanhanget han är i (TV-studio) så har han av produktionsbolaget (vi säger TV) bland annat fått i uppgift att ställa frågor till Janne efter matchen. Huruvida han kan ”skriva en korrekt mening” låter jag vara osagt - vad det nu har att göra med någonting.

Att stå i slask-tv och föra fram åsikter som hör hemma på läktaren är inte journalistik.
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Den enda som drar rasistkortet här är Bojan. Det är han som tar åt sig som om Jannes motfråga "och vad representerar du" skulle vara rasistiskt ställd när det inte ens finns någon rasistisk antydan. Bojan och ingen annan väljer att tolka motfrågan som rasism. Alltså: Janne frågar bara "och vad representerar du själv, som menar att jag representerar 10 milj. människor?". Svaret på den frågan hade lika gärna kunnat vara "Viaplay" eller "Mig själv". Janne ställer alltså en öppen motfråga där Bojan kommer med det idiotiska svaret "Sverige såklart", när han de facto inte alls representerar Sverige. Han representerar ingen annan än sig själv och Viaplay. Hans svar visar bara en sak: Bojan själv har varit utsatt för rasism och känner sig inte helt svensk i ett sammanhang med ursvenskar som Janne, Jihde och Ljungberg.

Dock (!) bör det poängteras att Janne är den som först reagerar barnsligt och hetsar upp sig. Finns ingen anledning för honom att tappa behärskningen när en fladdertrut som Bojan kommer med dumma frågor. Så totalt hjärnsläpp av Janne att börja käfta med en streetsmart kille som har käftandet i ryggmärgen. Men den som väckte rasismen till liv var ingen annan än Bojan. En svensk gubbe som Janne tänker inte ens i de banorna då han aldrig har behövt göra det. Men för Bojan har det alltid funnits i bakhuvudet: "Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Eller är jag svensk?"
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-03-28 kl. 08:46.
Citera
2023-03-28, 08:43
Medlem
madnesstookthems avatar
Alla dessa primadonnor i fotbollsvärlden. En kärringfront attackerar och gnäller trots att det gått bra och Janne blir dramakränkt och lämnar i protest...
Citera
2023-03-28, 08:44
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Att stå i slask-tv och föra fram åsikter som hör hemma på läktaren är inte journalistik.

Förstår inte varför ditt korkade huvud fortsätter återkomma till ”journalistik” men det får förbli ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in