Citat:
Ursprungligen postat av
DazeHereToAmaze91
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.
Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.
Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".
Tror inte heller det. Hans "vem representerar du" är en replik på Bojans "du representerar 10 miljoner människor".
Jag tolkar det som att Janne lackar ur på kritiken efter en 5-0-seger och tycker den är trams. När Bojan ställer frågor om Jesper Karlsson vill han tuppfäkta bort Bojan med "vem fan är du att komma med åsikter på hur jag gör mitt jobb, håll käft". När han inser "vem representerar du"-kommentarens tvetydighet och Bojans reaktion inser han shit, rör inte runt foten mer i klaveret. Detta kan bli en rasistskandal och kosta mig jobbet.
Samtidigt vill han inte blotta strupen genom att ursäkta sig för Bojan, som vid det här laget varvat upp rejält. Janne tycker han har rätt, men vill inte ge Bojan något alls.
Jag tycker det var... underhållande.
Janne borde inte tappat humöret sådär när han får frågor om Jesper Karlsson. "Jag tar besluten och så är det bara. Vissa beslut håller jag för mig själv." Typ. Han kunde inte tolerera kritiska frågor efter en 5-0-seger, han förväntade sig att bli klappad medhårs.
Bojan å sin sida gick full Balkan-temperament när han tolkade kommentaren som potentiell rasism och tappade allt. Han har jobbat på temperamentet genom åren, att hålla tillbaka sin affekt för han vet att det brukar sluta illa när han tappar det i rollen som expert. Men skrapa lite på fernissan så finns den aggressiva, hetlevrade Bojan därunder.