2023-03-28, 01:25
Medlem
Lundbondens avatar
Skrattar så tårarna rinner. Kung Bojan!
Citera
2023-03-28, 01:26
Bannlyst
Detta är inget nytt och är en av anledningarna till att jag gillar vår förbundskapten

Här blir han utvisad till läktaren efter att ha sagt något opassande till domaren, smäller i grinden påvägen ut. Detta är för 11 år sedan när han tränade Norrköping.

https://www.youtube.com/watch?v=PEdq-AmsLH4&ab_channel=vadjag99

Här blir han irriterad på folk som för oväsen på en presskonferens

https://www.youtube.com/watch?v=TAdkY_O8iJc&ab_channel=Expressen

Ännu en från äldre dagar där han själv till tv4 säger att "Ibland går säkringen och jag blir galen"

https://www.youtube.com/watch?v=7g8NZ2MmCJY&ab_channel=TV4Sport

Matchen emot Tysklad i VM när han var riktigt lack och nästan slogs hittade jag tyvärr inte.

Han är en kung Janne!
Citera
2023-03-28, 01:26
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Men vad menade Andersson med sin fråga då? De va en jävla konstig fråga?
Frågan kommer ut lite otydlig men det känns långsökt att få det till rasistsnack. När Bojan påpekar att Janne representerar tio miljoner människor vänder Janne på frågan för att undergräva Bojans auktoritet. Typ ”ja, jag representerar tio miljoner människor med mitt landslag, vilket land har du representerat?”. Den retoriska frågan är då menad att besvaras med ”inget land”, då Bojan själv aldrig har varit tränare och egentligen bara representerar sig själv och sitt mediebolag. Därför blir Janne förvånad när han svarar ”Sverige”.

Han menar alltså bara att hans egen åsikt är mer värd tack vare erfarenhet, inte att Dojan är osvensk.
Citera
2023-03-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Jag gillar att svensk tv för en liten stund liknar ett debattprogram i valfritt medelhavsland. Jag gillar även att Janne kan blåsa upp så ordentligt. Visar på lite anamma.

Var det inte vm 2018 han nästan hamnade i slagsmål vid sidlinjen?

Serben drar rasse kortet och vinner på w.o komiskt att det får sådan
spridning.
Citera
2023-03-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bästa jag sett som har en anknytning till fotboll!

Fy fan vad skönt det skulle vara om det här är blir ett frö till en trend att gräva ner och begrava PK-helvetet en gång för alla.

Hoppas varenda kommentarsfält fylls med hyllningar av Janne så fler vågar sig ut ur garderoberna och att folk återgår till att säga vad dom tycker och tänker innerst inne.

Enda som var lite synd var att Janne inte blåste på ännu mer hela vägen och sulade i väg micken helt åt helvete han tappade lite momentum från mitten till slutet.
Hahahahaha du är en demon vafan haha
Citera
2023-03-28, 01:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Janne är såklart som alla andra vansinnig över skiten som pågår i vårt land dagligen och så tvingas bli konfronterad av en invandrare i direktsändning efter en 5-0-seger?

Det är okej, Janne. Vi är också trötta på skiten.

Jag är så icke PK det överhuvudtaget går att bli. Jag är 100% på Bojans sida. Den lilla gubbrasismen som sipprade ut ska definitivt användas för att bli kvitt Janne. Man kan störa sig på rasistkortet och invandrare generellt, med rätta, detta är dock inte rätt läge att göra det.
Citera
2023-03-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Jag tycker att båda ska be om ursäkt men Janne kommer behöva ta första steget då det var han som lackade ur i onödan och hans kommentar var tvetydig.

Om han ber om ursäkt och pratar direkt med Bojan så kan dom nog begrava yxan. Det hela blev väldigt fel, även om det var (och fortfarande är) väldigt underhållande haha.
Eller så är båda unapologetic och hatar varandra mer men det där kommer få världen att explodera haha
Citera
2023-03-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HorungeModsInHere
Det ÄR RASISTISKT. ACCEPTERA DET. Har nästan lust o dricka med Janne sen smygfilma honom vad han säger.. kmr säkert bli i stil av: dem här gråtande invandrarna är så jobbiga förfan.
Janne e en hårdjävel med gränser.

Ang ditt första scenario.. ja det skulle va kul om en svensk i Serbisk TV konfronterade Serbiens förbundskapten.
För att va ärlig skulle det nog respekteras, serber är mer självsäkra o gråter aldrig om rasism. Det existerar typ inte.

Det är en annan kultur också. Mer seriös pga av diverse krig o politiskt skit så ja förstår inte vad du vill komma fram till.

Personligen tror jag positivitet kommer man längst med men det betyder ABSOLUT INTE att man INTE ska DOMINERA.
Nyckelord DOMINERA.
Det är vad Sveriges problem är. För mkt undergivenhet. Kolla ba på männen. Snälla nån..

Det är därför ni ryker i stormatcherna och blir rövknullade av starka Belgien. Get mad

Ni? Kul att inte ens bidragstagarna själva ser sig som svenskar och håller på Sverige. Ni har ju till och med några spelare representerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberbanan
Janne betedde sig som ett riktigt jävla stolpskott. Jag gillar inte Bojan i vanliga fall. Men hur jävla lite skinn på näsan har Janne om han blir toksur över att Bojan har en åsikt om att Jesper borde fått mer speltid. Pinsamt. Vad han menade med den där "Vem representerar du då?" frågan tror jag inte Janne själv vet ens. Jag tror Janne var så sur att han hade korslutning i hela skallen och troligen inte vet i efterhand vad han menade i stundens hetta. Det kan mycket väl ha varit nåt smyrasistiskt i bakhuvet där, men det kan också ha varit vad fan som helst annat.

Hela landet har ju blivit smygrasistiskt, det har vi papper på från fascist- och rasist-jägaren Henrik Arnstad för att inte tala om från Robert Aschberg.
Reinfeldt har ju polerat sin flint mot Aschbergs lavendeldoftande arsle.
Sedan gör de tvärtom att Arsleberget Aschberg polerar sin flint mot Reinfeldts arsle
Citera
Medlem
outback4s avatar
Var det en sketch detta eller? Det säger annars 2 saker.
1) Män från Balkan går det inte föra normala diskussioner med
2) Janne A ska nog andas lite innan han låter topplocket gå
Detta kommer bli en klassisk tv stund att minnas. Tyvärr.
Vad man än tycker om Bojans frågor så ska Sveriges förbundskapten inte bete sig som ett mobbad mellanstadielev.
Janne har skitit i det skåpet.
Intressant se nyllena på Jidhe,Ljungberg, Larsson Trodde garanterat det skulle smälla
Citera
2023-03-28, 01:32
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag är så icke PK det överhuvudtaget går att bli. Jag är 100% på Bojans sida. Den lilla gubbrasismen som sipprade ut ska definitivt användas för att bli kvitt Janne. Man kan störa sig på rasistkortet och invandrare generellt, med rätta, detta är dock inte rätt läge att göra det.

Nej, såklart det inte är rätt läge. Janne är pressad i sitt jobb som förbundskapten, tar säkerligen in vårt skräp till samhälle som alla andra dagligen och hade nu väntat sig en lugn frågestund efter en 5-0-seger och nu rann bägaren över för en pressad man.
Citera
2023-03-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Jag är väldigt svensk till sättet men jag har mina juggetendenser haha.

Har också medvetet uttryckt mig lite extra propert här för jag vill framstå som objektiv.

Pass på massa rasistiska kommentarer, pallar inte med dom brate moj.
Är inte rasism är form av yttrandefrihet? Att undvika det är man ju inte hundra procent fri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in