2023-03-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det kan jag tyvärr inte göra. Källan är inom polisen, men jag kan inte utveckla närmare. Och jag vet inte vad eller varför det ska ske. Men det lär framkomma om inte imorgon i media så under onsdagen.
Om dessa förhör är av vikt eller förändrar något.

Har inte polisen aavslutat sin undersökning?
Citera
2023-03-27, 21:47
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW har nu efter dagens deltagandet kommit med ett uttalande. Han är inte helt övertygad om att mordåtalet håller.

https://www.tv4.se/artikel/2c2CF4nMKJAoZMBd2cjbEx/leif-gw-persson-mordatalet-kan-falla

Han har varit tveksam långt innan fuppen ens släpptes.

Han är bra på mycket, kära GW, men att byta åsikt även när han blir överbevisad är inte en av dem.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Mitt yrke säger mig att jag är rätt så säker på det.

Ska dom förhöras ska dom förhöras i annat ärende. Annars finns det ingen anledning för varken dom eller polisen att ha förhör.

Vilket annat ärende skulle kunna bli aktuellt i ett fall som detta?
Citera
Medlem
Finns det ingenstans där man kan läsa dagens rättegång nedskriven ord för ord?
Jag vet att man inte får tillgång till någon ljudfil, men skrivs inte ljudfilen ned till textformat vid en rättegång?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW har nu efter dagens deltagandet kommit med ett uttalande. Han är inte helt övertygad om att mordåtalet håller.

https://www.tv4.se/artikel/2c2CF4nMKJAoZMBd2cjbEx/leif-gw-persson-mordatalet-kan-falla
Känns som att GW försöker rädda ansiktet genom att få det till att det inte var överlagt mord, ”bara en olycka”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hittade nu:
B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 153
Sidan 504

Hur menar du?
T.ex. att man bestämmer något med någon, som ett läkarmöte t.ex. Men sen samma dag så är
det helt borta. Då ringer t.ex. en läkare och påminner mig och då får jag säga att jag är sjuk
eller liknande. Men jag kommer inte ihåg det alls. Mitt minne är så jävla dåligt rent ut sagt.
Jag kan glömma saker, att jag har sagt något till någon t.ex.
Men är det för att du pratar med oss nu som du blir osäker?
Ja, det får mig att tänka. Och nu tänker jag att jag inte hört några dunsar. Mitt minne från den
kvällen är omgjort. Nu är jag osäker på om jag pratat med min tjej den kvällen på lördagen.
Jag lutar nu mer åt att jag inte hört de här dunsarna.
(Förhörsledarens anteckning: Wilhelm blir ledsen.)
Det jag tänker är att, mitt minne har varit ett problem. Och nu blev det något riktigt jävla
allvarligt och inte ens då kan jag komma ihåg. Jag kan inte garantera att en sanning skulle
komma ut gällande detta i en rättegång.

Hur menar du?
Jag kommer inte ihåg.

Det var som fan!
Detta har jag missat!

De där dunsar var tydligen en chimär...
De fanns kanske inte ens.

A men va fan.....

Dunsarna hördes av grannarna under. Detta är grannen på samma våningsplan som även är med i en tv intervju för SR.

Wilhelm fick väl lite feeling efter allt pådrag och bara ville hjälpa till. Men ack så fel det blev! Stackaren blev ju ledsen när han insåg att han strulat till det.
Senast redigerad av Heretic77 2023-03-27 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Tveksamt.
Men din trovärdighet kan öka om du berättar hur du fått denna information.
Vi kommer knappast få inside info om källor måste avslöjas här
Vi får helt enkelt vänta och se
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hittade nu:
B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 153
Sidan 504

Hur menar du?
T.ex. att man bestämmer något med någon, som ett läkarmöte t.ex. Men sen samma dag så är
det helt borta. Då ringer t.ex. en läkare och påminner mig och då får jag säga att jag är sjuk
eller liknande. Men jag kommer inte ihåg det alls. Mitt minne är så jävla dåligt rent ut sagt.
Jag kan glömma saker, att jag har sagt något till någon t.ex.
Men är det för att du pratar med oss nu som du blir osäker?
Ja, det får mig att tänka. Och nu tänker jag att jag inte hört några dunsar. Mitt minne från den
kvällen är omgjort. Nu är jag osäker på om jag pratat med min tjej den kvällen på lördagen.
Jag lutar nu mer åt att jag inte hört de här dunsarna.
(Förhörsledarens anteckning: Wilhelm blir ledsen.)
Det jag tänker är att, mitt minne har varit ett problem. Och nu blev det något riktigt jävla
allvarligt och inte ens då kan jag komma ihåg. Jag kan inte garantera att en sanning skulle
komma ut gällande detta i en rättegång.

Hur menar du?
Jag kommer inte ihåg.

Det var som fan!
Detta har jag missat!

De där dunsar var tydligen en chimär...
De fanns kanske inte ens.

A men va fan.....

Kan det inte vara ihopblandat med minnen från samtal med grannen och media?
Det här är ju också ett tilläggsförhör.

Jag vet att när jag lästa FUP Lena W, var det flera vitnen som berättade lite annorlunda än vid första förhöret. Även i rätten hade man glömt en helt del (dock lång tid där mellan mord och rättegång). Men jag blev förvånad ändå med tanker på allvaret.

Jag tror att minnena bleknar ed tiden, och särskilt rörigt kan det bli om du pratar med andra om det upprepade gånger.

Hans första förhör borde vara det mest tillförlitliga.
Citera
2023-03-27, 21:49
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Ingen bryr sig om vad han tycker, han har haft fel ganska många gånger

Ja, håller med dig. Han uttalar sig ofta om domar, men han är väl inte jurist? (Vad jag vet…)

Förr var han ”vass” men på senare år tycker jag ofta han har fel, trotts att han brukar säga… ”jag brukar ha rätt”.

Numera känns det mest som han runkar sitt ego, i sin mediakåta narcissism…

Jag kollar aldrig på’n numera…
Citera
2023-03-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut att dessa mängder kan täppa till luftvägarnaså att du inte kan andas.
Frågan är ju varför inandningen inte kunde göras så att det kom mat in i lungorna. Det kan naturligtvis ske även om man medvetslös.

Jag tror att Tove inte kunde andas in pga strypningen och att Johanna satt på Toves kropp. Tove kunde varken vända sig, eller andas in.

Vi får väl se vad rättsläkaren har att säga om detta.

Angående att JJ satte sig på Toves bröstkorg, tog stryptag, så instämmer jag fullständigt med det du säger att i o med att JJ sitter på Toves bröstkorg
så var hon fast o kunde hon inte andas in.

Jag har tyvärr en mycket obehaglig erfarenhet av just det. .
Min exman, som var alkoholist, kom in sent en kväll när jag låg o sov, han satte sig på min bröstkorg med hela sin tyngd o tog stryptag.
Jag kunde inte andas, hade en fruktansvärd panik, jag var fullständigt övertygad om att nu kommer han att döda mig , bröstkorgen trycktes in av hans tyngd, jag fick inte en gnutta luft, svår dödsångest,
kunde inte rubba honom trots att jag var vältränad,
det svartnade för ögonen,
jag kände att jag höll på att förlora medvetandet,
men på något märkligt sätt fick jag honom ur balans, lyckades ”kräla” mer mot fotändan på vår säng, när han försöker sätta sig på mig igen, då går sänggaveln, som var i kraftig furu, tvärt av jag underst o han ovanpå mig.
Jag hamnar på golvet, han rusar ut osv…

Vi hade inte varit ovänner, mer än att jag var innerligt trött på hans drickande…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför ska dom in på nytt förhör?

I så fall gäller det nog ett nytt ärende. För detta har väl polisen avslutad.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Finns det ingenstans där man kan läsa dagens rättegång nedskriven ord för ord?
Jag vet att man inte får tillgång till någon ljudfil, men skrivs inte ljudfilen ned till textformat vid en rättegång?
Nej. Ibland kan man få ut ljudfiler i efterhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in