Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Absolut att dessa mängder kan täppa till luftvägarnaså att du inte kan andas.
Frågan är ju varför inandningen inte kunde göras så att det kom mat in i lungorna. Det kan naturligtvis ske även om man medvetslös.
Jag tror att Tove inte kunde andas in pga strypningen och att Johanna satt på Toves kropp. Tove kunde varken vända sig, eller andas in.
Vi får väl se vad rättsläkaren har att säga om detta.
Angående att JJ satte sig på Toves bröstkorg, tog stryptag, så instämmer jag fullständigt med det du säger att i o med att JJ sitter på Toves bröstkorg
så var hon fast o kunde hon inte andas in.
Jag har tyvärr en mycket obehaglig erfarenhet av just det. .
Min exman, som var alkoholist, kom in sent en kväll när jag låg o sov, han satte sig på min bröstkorg med hela sin tyngd o tog stryptag.
Jag kunde inte andas, hade en fruktansvärd panik, jag var fullständigt övertygad om att nu kommer han att döda mig , bröstkorgen trycktes in av hans tyngd, jag fick inte en gnutta luft, svår dödsångest,
kunde inte rubba honom trots att jag var vältränad,
det svartnade för ögonen,
jag kände att jag höll på att förlora medvetandet,
men på något märkligt sätt fick jag honom ur balans, lyckades ”kräla” mer mot fotändan på vår säng, när han försöker sätta sig på mig igen, då går sänggaveln, som var i kraftig furu, tvärt av jag underst o han ovanpå mig.
Jag hamnar på golvet, han rusar ut osv…
Vi hade inte varit ovänner, mer än att jag var innerligt trött på hans drickande…