2023-03-27, 12:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Varför bör Ryzzlands styrkor omedelbart retirera?
De klarar inte sina uppgifter eftersom de tvångsrekryterade vare sig kan eller orkar.

Exempel:

Bild för bild: Ryska styrkor kör in i dödsfällan – gång på gång
PUBLICERAD IDAG 05:57

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bild-for-bild-har-kor-ryska-styrkor-in-i-dodsfallan-gang-pa-gang

Därför ryssen har fördel av ett långt utdraget krig i skyttegravsstil. Detta då man har högre resurser i manskap och obefintlig människosyn gällande soldater. Kinesisk stöd och de hoppas väst stöd skall svalna .
Citera
2023-03-27, 12:37
Medlem
raskenss avatar
Skön sängrökning i rysk förlägning i Melitopol

https://twitter.com/Tendar/status/1640233715161784328?s=20
Citera
2023-03-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Otäckt faktiskt:

Ryssarna är en kopia på nazisterna. Massutrotningar och koncentrationsläger väntar ukrainarna, om de förlorar kriget.

Planen var att erövra Ukraina och tvinga folket till underkastelse.
Enda sättet att uppnå detta var planlagd tortyr och mord för att utplåna den ukrainska nationen. Det finns en anledning till att ryssarna torterar och mördar varhelst de ockuperar trots att armén är upptagen med anfallskrig. Skulle Ukraina kapitulerat skulle stora delar av armén frigjorts för att bortföranden och tortyr.
Senast redigerad av Spugge 2023-03-27 kl. 12:41.
Citera
2023-03-27, 12:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ja va bra, då är Ryssland ett Europieskt land och då kan vi börja se dom som européer och sluta kalla dom för mongoler, orcher mm.

Nja de beter sig inte som europeer utan som orcher så jag fortsätter på orchspåret!
Citera
2023-03-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag tänkte mer kulturellt men jag kan mycket väl tänka mig att se ryssar som européer.

Du bör läsa på rätt rejält märker jag, det är nog att gå tillbaka till lite grundläggande geografi och historia innan du återvänder till tråden.

Kulturellt tillhör Ukraina den Europeiska kulturen och är i största del ortodoxt Kristet.

Den Rysska confederationen omfattar flera kulturer och områden där den del ligger i Europa och är ortodoxt kristet(Även om nuvarande kyrkan är gravt korumperad som rästen av det rysska samhället), samt stora delar av Asien där det finns en vesäntligt skilld kultur. Muslimskt, budistiskt samt en del mindre trosinriktningar.
Delar av den Rysska befolkningen kan ses som Europeer andra inte.

Men Ukraina är ett Europeiskt land med en i grunden europeisk kultur men som är mer korrupt jämfört med de Nordiska länderna t.ex, men med vesänligt lägre grad av koruption jämfört med sin Granne Ryssland.
Citera
2023-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns så många som vill tro och hoppas att det är sant.
Folk önskar av hela sin själ att Putin ska vara djävulen själv.
Jag kan tyvärr inte tillräckligt mycket om psykologi för att förstå varför men det är verkligen ett intressant fenomen.

Putin är otvetydigt en mycket ond människa som inte bryr sig det minsta om mänskligt liv.
Det är ingen tillfällighet att ryssarna torterar och mördar där de drar fram.
Citera
2023-03-27, 12:41
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Bara 15000 wagneriter kvar? Då måste Ryssland förlorat över en halv miljon man.

Ja, med expertsiffror om 1000 man om dygnet i 5+ månaders tid så har väl Ryssarna förlorat sin armé 4 gånger eller så.

Citera
2023-03-27, 12:43
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Det är skillnad mellan en RPG7 och javelin/spike på samma sätt som det är skillnad en långbåge och en nyproducerad i kompositmaterial med pilar i kolfiber osv ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Medina_Ridge

Det gick inte bra för irakierna direkt. Jag ger dig dock att de kan slå ut andra stridsfordon eller en ukrainsk stridsvagn under exakt rätt förutsättningar. Dvs i bakhåll på väldigt nära håll, hur det nu ska vara möjligt med NATOs informationsinhämtning: trupprörelser via satelliter avlyssning och förmodligen ryska informatörer.

Du kanske missat att detta krig är ett artillerikrig, som även VK2 var. (65% av alla döda i VK2 var p.g.a artilleri)

Dessa T-55or m.m kommer stå några kilometer bort och användas som mobila och bepansrade artilleripjäser och med hjälp av bl a drönare kan de bli väldigt pricksäkra.

Se klipp för exempel på hur det kommer utspela sig;

https://t.me/the_Right_People/15694

Kitolov-2M guided 122mm shell fired from a D-30 howitzer at a Ukr T-72M1 tank. Targeting carried out by a Orlan-30 drone. #vehicle_losses
Senast redigerad av nidhoogen 2023-03-27 kl. 12:45.
Citera
2023-03-27, 12:48
Medlem
nidhoogens avatar
Norsk export blev till skrot, Ryssarnas inhemska drönare börjar bli riktigt effektiva.

https://t.me/the_Right_People/15707

A Lancet-3 kamikaze drone strike against a Norwegian M109A3GN 155mm SAU of the Ukrainian army in the Zaporizhzhya direction.

#vehicle_losses
Citera
2023-03-27, 12:51
Medlem
nidhoogens avatar
Bilder och klipp på Ukrainska militärfordon (sanning med modifikation) som nu rostar på åkrar på den Ukrainska steppen.

https://t.me/the_Right_People/15701?single

In the following images and videos

1x Kozak-2
1x MTLB
1x HUMVEE
2x T-64BV
1x ZIL-131
1x BMP
1x 2C1 Gvozdika howitzer

#vehicle_losses
Citera
2023-03-27, 12:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Resultatet av vad. Hela invasionen? Krasnopol?

Om jag försöker mig på ett samlat grepp så kan jag konstatera och de flesta kan hålla med att ryssar är skitdåliga på krig.

Men, och här delar sig åsikterna. Jag tror att Ryssland har övertaget. Putin är högintelligent och kan planera. Se bara på de misslyckade sanktionerna. Ryssland kommer få behålla en viktig del av Ukraina i slutändan.

Du menar att Rysslands Krigsmakt visade sig vara så på dekis och korrumperad att den är svagare än tom Ukrainas. 3500 stridsvagnar har skjutits bort. 90% ar hela Rysslands krigsmakt är uppbunden i Ukraina. En gång i tiden var Sovjet en supermakt, dom detroniserades till en stormakt efter sovjets fall, nu detroniseras Ryssland från stormakt till en blöj-nation. Bra jobbat Putin. Rysslands energivapen visade sig vara en tom skramlande burk. Nu kommer Rssland bygga pipelines till Kina och i praktiken blir Ryssland ett lydrike till Kineserna. Det går bra för Moskoviterna. 90% har ryska bilindustri har upphört att existera inklusive flera industrigrenar som helt har upphört att existera. OM du går runt i Affärsområden i olika ryska städer så kommer du märka att många butiker har slagit igen. Nu ska dom försöka starta inhemska IKEA lycka till

Det enda Putin klarar av för att behålla makten är extremt våldskapital varje mikroskopiskt politiskt motstånd slås ner stenårt. Du tycker det är framgångsrikt .

Ryssland har kollapsat 4-5 ggr genom revolutioner och inbördeskrig och ekonomisk kollaps. Det senaste 120 åren. Det brukar gå ca 30år mellan kollapserna. Ska bli intressant att se när nästa kollaps kommer. Popcornbunken står redo beskåda spektaklet.
Citera
2023-03-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Europa har blivit en experimentverkstad för globalisterna.
En ny världsordning är i antågande och den kommer att ledas av Kina, Indien och Ryssland.

Ja, Kina och Indien är ju verkligen bästisar. De sköt bara lite på varandra över gränsen i all vänskaplighet. Som syskon gnabbas. Ingen dog. Det hände så sent som i december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in