Citat:
Ursprungligen postat av
Pippilotte
Avseende MHs delaktighet i att främja mordet på Tove så kom jag på en till sak om varför MH mycket väl varit delaktig i främjandet (förutom att hon gemensamt med JJ gör aktiva val att leta reda på Tove för att få med henne hem till JJ).
MH skulle deltaga på en till mordbrand som JJ planerat på ett av vittnena (var det möjligtvis Laura hon hette?) och det enda som stoppade MHs medverkan den gången var att det regnade. Annars skulle hon medverkat i mordbränningen.
Med detta menar jag på att MH inte tidigare dragit sig för att deltaga i det våld som JJ planerat. Att hon denna kväll skulle vara omedveten om varför de ska lura hem Tove till lägenheten efter bråket på Nöjet är nonsens.
Dessutom är det väl lite märkligt att de tittar på hur mycket appen på telefonen används på natten. Iofs gör de det för att slå hål på att hon inte bara sovit och gått på toa.
Men vem springer omkring med telefonen i fickan eller handen hela tiden i en lägenhet. Hon kan ju ha varit hur aktiv som helst. T ex så lämnade hon ju telefonen hemma när hon var ute och gjorde sig av med Tove. Då hade hon inga problem att lämna telefonen hemma.
När FHL frågar henne var Tove kan ha varit när JJ var på Mcd och hon svarar något i stil med " i JJ:s walk in closet"

. Då skulle JJ stuvat in TT där under resan till Mcd och sedan väckt den sovande MH med beskedet att Tove är här och jag behöver hjälp att göra mig av med henne.
Först var TT där när de kom hem från Nöjet, sedan försvann hon enligt MH och sedan dyker hon upp död. Allt detta har hänt i en liten lägenhet och MH har inte sett något, inte hört något och inte varit medveten om något.