Du är inne på MITT forum och ska visa hänsyn. Precis som när du klampar runt på västkusten om somrarna.
Däremot är du välkommen att gå ut i de norska skogarna och häva ur dig dumheter bäst du vill. Jag kommer inte be dig vara tyst eller säga emot en endast gång, men här inne ska du veta hut.
Det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen. Det har vært en rekke ulike unnskyldninger for at man ikke har vunnet. På Lillehammer var det skiene, i VM var det skiene de løpene man ikke vant, i dag var det juks og alle gangene Skistad har vunnet har det vært dopbeskyldninger over en lav sko ispedd påstander om at det bare er fordi Sundling er sliten og ikke motivert eller hva det måtte være. Det er veldig underholdende og veldig forutsigbart. Fenomenet er akkurat likt i Norge, men da har det som regel vært at russerne er dopet eller lignende.
Ja synd om fähndrich som blir rånad på vinsten och massa pengar. I en så liten sport med få nationer är det absolut viktigaste att sån här fulspel inte förekommer. Att åkare börjar lägga sig för att hjälpa lagkamrater på olika sätt. Verkligen en slippery slope.
De svenska damerna får skämmas. Min respekt för Dahlqvist gick från ganska hög till 0 igår. Super glad och firar när vinsten kommit genom lagkamrat som lagt sig och där det officiellt har uttryckts att det kamraten gjorde var fel och osportsligt och hon blev diskad.
FIS anordnar tävlingarna och är facit för vad som är OK. Detta var inte OK och det skall vara den allmänna uppfattningen bland journalister. Annars kan man ju skapa egna tävlingar där allt fokus ligger på ”teamet”.
Det enda som kommer att hända är att nationerna kommer att hålla tyst om sådan taktik.
När det kommer till längdskidor tappar så många svenskar huvudet totalt och ett Norgehat kommer till ytan.
Några få ord och lite banter från en skidåkare så är hela Norge ett vidrigt och äckligt folk och det finns inte gränser hur jävliga vi är som människor. Vi är Satan och nazister utan moral. Konstigt hur avundsjukan kan påverka.
Bara så konstigt hur allt detta hat kan komma fram pga några tävlingar på längdskidor.
Har absolut inget ont att säga om svenskar. Och det är inte för att ni är något bättre. Vi är 99.9999% likadana.
Sansa dig lite. Dra inte alla över en kam. Men varför äter ni inte riktig lunch? Matpakke? Kom igen.