2023-03-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Norge gör aldrig någonsin fel va? Måste kännas fantastiskt att bo i ett perfekt land. Varför vill inte hela världen bli som er?
Masse feil som blir gjort her i landet, men selv om det er slik så er det vel ganske bra å leve både her og i resten av Norden. Mange land i verden kunne opplagt ha lært mye av Norden sine samfunn.
Citera
2023-03-26, 13:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag menar ingenting. Systemet med gula kort är helt vansinnigt.

Ja, men det vore ännu mer vansinnigt att helt plötsligt börja diskvalificera direkt för några skejtskär när de flesta fått muntlig varning och några få (Anger) ett gult kort.
Citera
2023-03-26, 13:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Blev Calle blev diskad för att han tog skejtskär? Nej jag behöver inte läsa på, men du behöver i vanlig ordning försöka lära dig skillnaden mellan äpplen och päron.

Anger fick ett gult kort igår för att ha tagit skejtskär. Han blev inte diskad för skejtskär. Han blev diskad för två gula kort.

Anger blev inte diskad direkt för att att hans skejtande inte påverkade slutresultatet (han låg ju redan sist i sitt heat). Om du hade läst reglerna hade du sett att man får ett strängare straff orm den förseelse man gjort påverkar slutresultatet. Om Calle inte förbättrat sin position när han åkte utanför banmarkeringen hade han inte blivit diskad.
Citera
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nå burde Klæbo bare kjøre. Siste løpet og ingenting å tape. Vinner nok uansett.
Medvetet ryck? Kul att just han sätter fart på loppet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag brukar inte vara otrevlig mot folk men nu kommer jag be dig hålla truten. Norrmän är högljudda, krävande, osympatiska såväl här på FB som i verklighet.

Off T; Med det sagt ska jag också passa på att få slippa dig och dina landsmän till sommaren då ni invaderar västkusten och beter er som svin på svensk mark och i svenska vatten/hamnar.

Låter precis som magaluf och grabbarna grus.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag håller med Kalvå att svenskarna blir sura när de kommer tvåa, detta är ju allmänt känt sen åratal.
Citera
2023-03-26, 13:10
Medlem
Stefan4s avatar
Noterar att Jonna har slutat tvåa i fem av sina sex senaste starter individuellt i Världscupen.

Var är vinnarskallen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Medvetet ryck? Kul att just han sätter fart på loppet
Tror jeg egentlig ikke. Er vel bare overlegen i letterrenget.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Gled Kläbo precis ifrån de andra med 100 meter I nedförsbacken?

Jag tycker så otroligt synd om alla som är aktiva under samma period som honom. Förutom att han är absolut bäst på allt så har han alltid bäst skidor också. Sinnessjukt.
Citera
2023-03-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag brukar inte vara otrevlig mot folk men nu kommer jag be dig hålla truten. Norrmän är högljudda, krävande, osympatiska såväl här på FB som i verklighet.

Off T; Med det sagt ska jag också passa på att få slippa dig och dina landsmän till sommaren då ni invaderar västkusten och beter er som svin på svensk mark och i svenska vatten/hamnar.
Takk for en hyggelig kommentar. Rart at folk ikke klarer å oppføre seg normalt selv på et forum.
Citera
2023-03-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag håller med Kalvå att svenskarna blir sura när de kommer tvåa, detta är ju allmänt känt sen åratal.

Har Kalvaa sagt detta? Vilket vidrigt och osympatiskt citat att slänga ur sig när man precis har fuskat.
Citera
2023-03-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Har Kalvaa sagt detta? Vilket vidrigt och osympatiskt citat att slänga ur sig när man precis har fuskat.
Hon och Wengarna är svenskhatare, tacka vet jag Östberg. Hon kan få byta medborgarskap när som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in