2023-03-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Rättegång- eldpåverkad ciderburk
Du som ska gå på rättegången, det vore toppen om du har möjlighet att snappa upp om/vilka frågor och svar som ställs till vem/vilka om den eldpåverkade ciderburken på fyndplatsen och förmedla dem här.
Tack på förhand!

Vad har du för teori om varför den skulle med i elden ?
Citera
2023-03-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vad jag vet finns det inget förbud för domare och nämndemän att läsa FUP, MEN de får inte ha tillgång till den under rättegången.
Det är tvärtom
Citera
2023-03-26, 10:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky

Förhörseldaren läste fel på tiden, och Maja såg vad klockan var samtidigt. Detta får du på nåt jävla sätt till att förhörsledaren medvetet "testade henne"?

Förhörsledarna ville väl säkerställa att inte Maja och hennes försvar drar fram ytterligare diagnos ur rockärmen på rättegången. Dyskalkyli.
Citera
2023-03-26, 10:59
Medlem
Citat:
Förhörsledarna ville väl säkerställa att inte Maja och hennes försvar drar fram ytterligare diagnos ur rockärmen på rättegången. Dyskalkyli.
Enligt mamman har hon det.
Citera
2023-03-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Det var inte mig du frågade men...jag tror den var i Toves väska.
Citera
2023-03-26, 11:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l

Två scenarier:
1. Ciderburken dumpades och antändes för att DNA och fingeravtryck inte ska vara möjliga att analysera.
2. Ciderburken låg i Toves väska när väskan antändes på dumpningsplatsen.

Det är besvärande att Maja i förhör berättar att deras vän L drack cider på vägen till Nöjet.
Citera
2023-03-26, 11:13
Medlem
Ngn som har schema för rättegången?? Är det åklagaren först, sen vittnen, experter osv, och till slut förhör med de åtalade ?
Citera
2023-03-26, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Där har du nog fel
Det är många narcissister/psykopater som har chefsjobb och sitter på höga poster
De är egocentriska och empatilösa som inte har någonting med deras IQ att göra
Bristerna sitter Snarare i deras EQ

Nej jag har inte fel, modern forskning har visat det.
https://www.newscientist.com/article/2118547-real-life-psychopaths-actually-have-below-average-intelligence/

Man behöver inte vara ett geni för att vara vd, jag sa att dom inte har hög IQ, inte att dom inte skulle ligga på medel. Det vanligaste är dock att dom t.o.m. ligger under snittet.
Sen skulle jag vilja se datan på att ”många” chefer är psykopater. Låter som en ännu en myt folk sprider. En begåvad person skapar saker och kommer med nya, innovativa lösningar, uppfinningar och kreationer. Det gör inte psykopater. Dom kan inte manipulera för att dom är så himla smarta utan för att dom försöker oavbrutet och ljuger hej vilt vilket normala människor inte gör. En smart person ser igenom det men många normalbegåvade lägger inte märke till det och utgår ifrån att inte folk ljuger och beter sig så som psykopater gör mitt framför ansiktet på dom.
Citera
2023-03-26, 11:29
Medlem
Citat:

Det har hon enligt sin mamma och en lärare men den diagnosen verkar irrelevant för i vilken grad hon har deltagit i mordet. Jag tror inte försvaret kommer att nämna den.
Citera
2023-03-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Angående protokollet från rättsmedicinska och skador på armbågarna

Jag tolkar det förenklat att:

skadorna på armbågarna talar för att de uppkommit genom fall/hårt slag mot plan yta eller tryck mot hård yta från att MH håller i händerna.
Båda scenario är lika troliga.

Så man har alltså konstaterat att det inte finns ett specifikt scenario angående de uppkomna skadorna på armbågarna där det ena är mer troligt än det andra.. ?? 🤯
Precis. Och som vi ser här i tråden har alla olika åsikter (vissa tror det är MH som tryckte ned med sina händer, vissa tror JJ tryckte ned med sina knän, vissa tror det är från slaget i golvet när hon trillade…) Förstår faktiskt inte hur de ska komma överens under rättegången om vad man tror har hänt. Obduktionen säger båda alternativ är lika trovärdiga, och således kan både JJs och MHs version av vad som har hänt anses vara lika trovärdiga. Till slut blir det en subjektiv åsikt om vad som kan ha hänt. Rätt klurigt.
Citera
2023-03-26, 11:41
Medlem
ziracorns avatar
GW blir allt tröttare & tröttare. Svaga analyser, som om han lagt skorna på hyllan...
Ja, ja - han kanske rycker upp sig när väl rättegången börjar imorgon.
Bara att han är på plats, säger ju en del om det unika i det här fallet.

Jag jobbar 05-12 hela veckan. Vilka tider är utsatta?
Man brukar väl börja 09.00, är väl standard? Blir det eftermiddag oxå?

ps Direktrapportering? Aftonhoran? Någon här på FB som bokat plats? ds
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-26 kl. 11:49.
Citera
2023-03-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ngn som har schema för rättegången?? Är det åklagaren först, sen vittnen, experter osv, och till slut förhör med de åtalade ?

https://www.sadvokat.se/rattegang/

Står en del om att FUP,en inte läses av domstolen innan rättegången också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in