Citat:
Verkligen. Inte ens en liten sketen T-34 direkt från museet fick man till sitt förfogande att ta skydd bakom.
Googles översättare kanske spelar mig ett spratt men tolkar informationen som följer med videon från källans telegram-kanal som att det är en serie i pipen om detta "T-slag" (uppkallat efter formen skogskorridorerna i bild tar). Att videon är första delen av flera, en dokumentation filmat utifrån ett drönarperspektiv från samma position.
Om så är fallet antar jag att videon som nu florerar är första delen, första kontakten, och att kommande delar kommer visa exempel på de vk1-stormningar ryssen pysslat med och som raderat ut hela <input militär kvantitativ enhet> hittills under våren.
Sett till val av musik i filmen som nu florerar så skulle jag tro att främsta syftet med produktionen i så fall inte är att främst lyfta fram ukrainska framgångar utan göra produktionen viral nog för att skapa ramaskri bland vanliga ryssar (inte minst mödrar/fruar). Uppvisa hur inkompetent deras politiska styre är, hur lite (inget) människovärde de sätter på sin kanonmat.
Men men, ren spekulation från min sida och själv medveten om att jag galopperat iväg en smula nu i min reflektion. Vi får se!
Edit
Copy/paste rakt av från google translate över informationen som följer nämnd video i telegramkanalen:
Citat:
K2-bataljonens historia såg många svåra strider. Det här är en av dem.
Kampen om "T-mönstret". DEL ETT. Kontakt.
Två fientliga anfallsgrupper, totalt mer än 30 personer, attackerade en av vår bataljons positioner. Positionen kallas "T-mönster". Där sammanstrålar två skogsremsor och verkar bilda en tänkt bokstav "T".
Åtta av våra kamrater i denna position accepterade en ojämlik strid som varade hela dagen. Och så nästa dag. Och ytterligare sju dagar av kontinuerliga strider av bataljonen om en liten bit mark.
Den här historien kommer att avslutas med en episk final och du kommer att se allt.
Ära till Ukraina! Ära till hjältarna! Och död åt fiender.
Kampen om "T-mönstret". DEL ETT. Kontakt.
Två fientliga anfallsgrupper, totalt mer än 30 personer, attackerade en av vår bataljons positioner. Positionen kallas "T-mönster". Där sammanstrålar två skogsremsor och verkar bilda en tänkt bokstav "T".
Åtta av våra kamrater i denna position accepterade en ojämlik strid som varade hela dagen. Och så nästa dag. Och ytterligare sju dagar av kontinuerliga strider av bataljonen om en liten bit mark.
Den här historien kommer att avslutas med en episk final och du kommer att se allt.
Ära till Ukraina! Ära till hjältarna! Och död åt fiender.
Min fetade vilket fått mig att misstänka att vi har att göra med en följetång.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-03-25 kl. 16:36.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-03-25 kl. 16:36.
. Det kan man ju inte göra om LV't är så extremt bra som där. Helt omöjligt enligt akademiska kunnare här.