2023-03-25, 13:52
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv tycker jag det är märkligt att man som svensk inte hejar på en svensk som har chans att vinna en cup (när det annars klagas på svenskar inte satsar på cuperna). Handlar för mig inte om man gillar Maja eller inte.

Jag håller med. Det är klassiskt flashback att gnälla på exakt allt.
Citera
2023-03-25, 13:52
Moderator
Schlesiens avatar
Stackars Moila!

Föll tre gånger inför hela Laxstad.
Citera
2023-03-25, 13:53
Medlem
HungalaBungalas avatar
Lär inte vara sista fallen vi får se.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Fan, vilken otur finnarna har. Synd på Danielsson också som hamnade i det där men hade troligen inte haft en chans ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv tycker jag det är märkligt att man som svensk inte hejar på en svensk som har chans att vinna en cup (när det annars klagas på svenskar inte satsar på cuperna). Handlar för mig inte om man gillar Maja eller inte.
Är väl sättet man vinner på. Att en annan åkare lägger sig efter en incident som är vanligt förekommande i sprint är ju bara irriterande. Jag har svårt för läggmatcher så därför hoppas jag på Fähndrich, hade Maja gått vidare för egen maskin hade jag hoppats på henne men nu kan hon gott bli tvåa.
Citera
2023-03-25, 13:54
Medlem
Vafan, kan inte finnpajsarna sin egen nationalarena?
Citera
2023-03-25, 13:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Jag håller med. Det är klassiskt flashback att gnälla på exakt allt.

Maja vann ju sprintcupen förra året (fullt välförtjänt). Kul för Fähndrich och Schweiz om de kan ta denna sprintcup.
Citera
2023-03-25, 13:55
Medlem
FNLSs avatar
11 av 12 finska rök i kvarten. Klar förbättring mot Ruka där 15 av 16 åkte ut.
Citera
2023-03-25, 13:56
Medlem
Nato-medlemmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jaså? Hur pass insatt är du i den gamla poängtabellen?

Maja har tagit fler pallplatser än någon annan sprinter på damsidan i vinter.
Inte räknat på det så det kanske är välförtjänt. Nya systemet är dock ingen höjdare och jag hoppas det inte blir långlivat.
Citera
Medlem
gofigurs avatar
tror ni Naidne kör på Maja nu för att säkra cupen?
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Är väl sättet man vinner på. Att en annan åkare lägger sig efter en incident som är vanligt förekommande i sprint är ju bara irriterande. Jag har svårt för läggmatcher så därför hoppas jag på Fähndrich, hade Maja gått vidare för egen maskin hade jag hoppats på henne men nu kan hon gott bli tvåa.

Hade ju varit något annat om Ilar hade blockerat någon annan åkare för att Maja skulle bli tvåa i heatet. Att hon nu bromsar in för att ge Maja som brutit staven chansen att bli tvåa tycker jag inte är något att uppröras över.
Citera
2023-03-25, 13:57
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Det är ju mer rättvist att Maja går vidare då hon sannolikt skulle kommit minst 2a ändå, hur rättvist är det om fändrich skulle vinna cupen pga en bruten stav..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in