2023-03-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror förhörsledaren tvärtom insåg hur dum MH ville spela och tog ingen större notis om att hon skulle vara så utvecklingsstörd som påstås. I bland så stod det att hon var såå intelligent och hade A i samtliga ännen utom matte typ...

Vardå?
Citera
2023-03-24, 21:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
Komiskt att JJs advokat går ut och uppmanar att journalister ska vara respektfulla i sin rapportering för att JJ mår dåligt i häktet.

Ojoj - klart att hon mår dåligt i häktet.
Hon har ju mördat sin "kompis" ju.

Hon ska inte ha någon som helst respekt överhuvudtaget!
Hon ska lida och ta sina konsekvenser för sitt eget handlande.
Citera
2023-03-24, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är så sjukt trött på att vissa av oss påstår att det inte fanns spyor i lungorna medan andra påstår det fanns?????
Kan någon klargöra om det fanns eller inte?

Du fick uttömmande svar på den frågan i går.

Du fick även nummer på Aktbilaga och även sidnummer.
Citera
2023-03-24, 21:22
Medlem
Citat:
Komiskt att JJs advokat går ut och uppmanar att journalister ska vara respektfulla i sin rapportering för att JJ mår dåligt i häktet.
Åhhh... ja ursch.... hon mår dåligt över att NU ska BÅDE hennes och MAJAS liv förstöras OXÅ liksom, räckte det inte med att TOVES liv förstördes?!?! sa hon ju indirekt i förhör.....Brrrr!
Gud!
JJ har ju redan sagt i var jag tror FUP ( då jag undvikit media) att det kommer bli bra" "ordna sig" eller liknande.... Jag tror ändå det blir bra" ....en sann Psykopat tror på sig själv oavsett läge...
Citera
2023-03-24, 21:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheforest
Tänk vad snabbt den här tråden skulle dö ut, om alla delade åsikter, tankar och känslor?

Jag kan tycka det är uppfriskande, till och med lärorikt, att läsa alla de olika teorier, åsikter och tankegångar som andra har. Tack vare det har jag uppmärksammat saker som jag kanske inte hade gjort annars. Exempelvis det där om att TT (enligt JJ i förhör) ska ha sagt "vad håller ni på med", som då faktiskt talar för att JJ inte var ensam med TT på toaletten.
Sen är det synd att vissa användare går totalt all in och skiter fullständigt i att lystra till de som har annan åsikt. Svårt att föra en dialog med sådana tyvärr.

Att JJ säger det anser du vara trovärdigt? Hon säger väl det efter att ha sagt att MH var med.

Din logik är.....
Citera
2023-03-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag tror inte Tove bara fått 75 kilo sittandes på sig ...
armbågarna slog säkert i då de tog emot det hårda fallet, som ju inte var ett vanligt fall med en "fällning", JJs Sk fällning fullkomligt slogs ju bakom hennes knän/fötter med en stark hjälp av skjuts med att JJ tog tag runt axlar/nacke så hon svingades ju ner i golvet... det är en jävla skillnad mot att åka ner i golvet av en fällning.... då kaaanske man kan ta emot sig lite... Armbågsskadorna kommer säkerligen från fallet när hon kanske reflexsmässigt tar emot med de först....
Notera även JJs ord så duktig hon är i skolan och intelligent"....." Hon åker i backen" Backen?
Är det inte ett golv? JJ är ju svensk....Eller var det JJs tidigare plan och tvångstankar att slå henne på vägen som fick henne att säga det? Eller slogs Tove ner innan först?

Glömde 75 kg sätter sig inte och åsamkar sådana skador, tror inte ens fallet gör det på bröstkorgen.....
tror med Facit i hand om bränningen att hon hoppat på henne eller slagit, sparkat....vet inte.... men något mer har hon gjort helt klart
Citera
2023-03-24, 21:26
Medlem
Citat:

Var har Clea uttalat sig?
Citera
2023-03-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Lite det jag reflekterar över också. Jag tror jag skrev något liknande efter jag läst klart FUP. Att hade hon velat komma undan helt (eftersom vissa i tråden tror hon är en master manipulerare och årtiondens bästa lögnare) hade hon lika bra kunnat ljuga angående resan också. Låtsas som hon inte vet var JJ körde med kroppen. Hennes mobil låg hemma och det finns inga andra direkta bevis, förutom JJs förhör, som placerar henne där. I början när de båda nekade och låtsades som om de var oskyldiga, då nekar hon även bilresan (för att äta haschkakor). Hon säger hon inte varit med. Men när de lyckats få fram erkännandet om gravfridsbrott då berättar hon om hur det har gått till. Hon hade kunnat säga hon låg hemma. Varför talar hon sanning om att hon var med och flyttade kroppen men inte om andra delar? Varför nekar hon så hårt att hon var med och höll fast Tove? Hon kunde egentligen köra samma taktik, att hon kände sig tvungen av JJ och att hon inte kunde säga emot. Vi får se hur hennes version blir i rättegången.
Jag har ett svagt minne av att Rullman sagt att det finns bevis som visar att M var med på bilresan
Mob hade hon lämnat kvar i J bostad
Så vad har Rullman som bevis?
Citera
2023-03-24, 21:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
I A 149/ 94 framgår bådas berättelser, som den rättmedicinska läkaren har fått. I MHs berättelse sägs inget om att armarna ska ha hållits på plats, utan att Tove ska ha fällts till golvet, hon slår i huvudet, Tove försöker streta emot, Tove har genom att Johanna knuffat in henne till kommit in i toan, och JJ låser dörren och MH ser inget av händelsen utan har den ju återberättad av JJ.

Men MH säger att TT stretat emot, vilket inte verkar finnas några tecken på (avvärjningsskador) sedan tycker jag att detaljen om att JJ sedan låst dörren är märklig om MH menar att hon sover igenom mordet. Varför skulle JJ låsa dörren om MH sover gott och varför skulle JJ berätta för MH att hon låste dörren. Konstig detalj bara 🙈

Att MH har stretat emot är uppgifter som MH säger sig fått av JJ. Alltså inget som MH själv har sett.

MH säger sig ju vara helt ovetande om vad som skett med TT i badrummet. Hon hävdar att JJ väckte henne först när hon behövde ”bärhjälp”

Jag börjar att luta åt att MH har valt rätt förhållningssätt.
Citera
2023-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen tror väl att MH är oskyldig!
Men jag personligen tror inte hon var med under själva mordet. Polisen uppger också för MH i ett förhör att "badrummet är helt nedsudlat av TTs DNA, men absolut INGET DNA från MH finns i badrummet........
Däremot tror jag att MH samstämmigt med JJ har lurat dit TT och att MH varit behjälplig med både det ena och andra.

.....

Ja, men enligt MHs mammas vittnesmål så fick MH INTE köra automatväxlad bil vilket deras Volvo var/är.
Men på min tid så brukade det vara tvärtom, att vi som har körkort på manuell växel också kan köra automatväxlad (jag tog körkort 1986).

Så kanske MH har körkort med någon slags restriktion, om nu inte MHs mamma/föräldrar har missuppfattad det, eller har någon egen hittepå-regel
.....

Kan nog vara en egen regel... en del som inte är vana vid automatlådor och fått för sig att de ska använda vänsterfoten att bromsa med är livsfarliga för både medtrafikanter och passagerare.
Citera
2023-03-24, 21:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Glömde 75 kg sätter sig inte och åsamkar sådana skador, tror inte ens fallet gör det på bröstkorgen.....
tror med Facit i hand om bränningen att hon hoppat på henne eller slagit, sparkat....vet inte.... men något mer har hon gjort helt klart

Jag tror (tror) att TT fick en rak höger i näsan.
Ramlade rakt ner i kaklet. JJ rusade fram och stampade med sina ridlår kraftigt.
Bröstkorg - kanske ryggen.
Stampade två gånger till och sedan ströp. Allt i affekt!
Citera
2023-03-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det finns stor fläskig lapp som är av primär betydelse. Polis och åklagare verkar ha väldigt tunnt med bevis som styrker detta antagna troende (...kanske mest Rullman som tror?).
försökte citera inlägget innan men lyckades inte...
Normalstort badrum? det är det ju inte, utan större då det saknas handfat, dusch eller badkar....så nog finns det plats allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in