2023-03-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tackar, tackar - vad hände med svenska herrarna? Dåliga skidor?

Härliga damer vi har, i alla fall!

Dålig start på Grate så lag 1 låg liksom alltid ett steg efter och fick kämpa sig ikapp under hela loppets gång. Tyvärr efter att Anger tagit sig ikapp på sista sträckan så tog han den sista hårnålen lite för dåligt och tappade för många meter till Norge 2 för att kunna gå ikapp och upp på en 3e plats på upploppet, om du är bekant med Lathis banor förstår du vad jag menar.
Han hade dock farten med sig och var ändå nära på att gå om Skar i slutändan. Anger hade nog för lite kvar att ge helt enkelt i sista backen efter att konstant ha jagat i 3 heat pga Grates lite för passiva körning.

Oskar Svensson föll under loppets gång och fastnade i staketet och kom inte loss på många sekunder. Han och WP körde klart loppet i ett lugnt tempo vilket var förståeligt men en bra genomkörare för WP.

Med andra ord inte dåliga skidor utan snarare lämnade de huvudet hemma i Falun.
Citera
2023-03-24, 17:01
Moderator
Schlesiens avatar
Stark sjättesträcka av Anger. Han hade tur att Johannes, Pelle och de andra öppnade långsamt uppför backen, men hur han lyckas klämma sig om två gubbar till en fjärdeplats innan krönet är bonus.
Citera
2023-03-24, 17:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonholsson
Dålig start på Grate så lag 1 låg liksom alltid ett steg efter och fick kämpa sig ikapp under hela loppets gång. Tyvärr efter att Anger tagit sig ikapp på sista sträckan så tog han den sista hårnålen lite för dåligt och tappade för många meter till Norge 2 för att kunna gå ikapp och upp på en 3e plats på upploppet, om du är bekant med Lathis banor förstår du vad jag menar.
Han hade dock farten med sig och var ändå nära på att gå om Skar i slutändan. Anger hade nog för lite kvar att ge helt enkelt i sista backen efter att konstant ha jagat i 3 heat pga Grates lite för passiva körning.

Oskar Svensson föll under loppets gång och fastnade i staketet och kom inte loss på många sekunder. Han och WP körde klart loppet i ett lugnt tempo vilket var förståeligt men en bra genomkörare för WP.

Med andra ord inte dåliga skidor utan snarare lämnade de huvudet hemma i Falun.

Tack, för härlig sammanfattning! Kudos - känns som jag sett loppet...
Citera
2023-03-24, 17:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag tvingades kolla på TV6 en gång tidigare under vintern. Visserligen funkade ljudet då, men reklamen, herregud. Delade rutor gör det möjligt för dem att pressa in ännu mer reklam, men tar bort mycket av upplevelsen.

Att de dessutom pressar in flera reklaminslag under en så kort tävling som en sprintstafett är bara för dåligt. Jag ser på TV6 och tystar ljudet direkt vid reklamens börja. På något sätt lyckas jag då fokusera bort reklamen. När sedan reklamen avslutas så envisas de med att under några sekunder ta upp hela bilden med sin egen reklam för Viaplay vinter. Irriterande till tusen. De är verkligen värdelösa på allt.
Citera
2023-03-24, 17:05
Medlem
Shut up donnies avatar
Avgå Byström.
Citera
2023-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Avgå Byström.

Edvin Anger måste med sina 5st 4e platser ha rekordet denna säsong, han toppar väl upp det med en sista fjärdeplats imorgon. Förhoppningsvis väcker det bara hunger i hans vinnarskalle.
Citera
2023-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att de dessutom pressar in flera reklaminslag under en så kort tävling som en sprintstafett är bara för dåligt. Jag ser på TV6 och tystar ljudet direkt vid reklamens börja. På något sätt lyckas jag då fokusera bort reklamen. När sedan reklamen avslutas så envisas de med att under några sekunder ta upp hela bilden med sin egen reklam för Viaplay vinter. Irriterande till tusen. De är verkligen värdelösa på allt.
Ja, även om jag inte drabbas av reklamen, så tvingas jag ändå utstå de usla kommentatorerna. Forsberg och AKB håller ungefär samma klass. Enough said. Theodor är däremot riktigt bra, så varför inte mer av honom?
Citera
2023-03-24, 17:10
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
ja men betala för det istället då, om man nu är så intresserad av vintersport så kan man ju betala för det å slippa reklamen, lönt å sitta på fb och klaga på skiten, världen är inte till för att dina små känslor ska bli tillfredsställda,
Citera
2023-03-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, även om jag inte drabbas av reklamen, så tvingas jag ändå utstå de usla kommentatorerna. Forsberg och AKB håller ungefär samma klass. Enough said. Theodor är däremot riktigt bra, så varför inte mer av honom?
För att de vill ha en man & en kvinna förmodligen men någon vettigare borde de ändå kunna hitta tycker man..
Senast redigerad av allleee 2023-03-24 kl. 17:20.
Citera
2023-03-24, 17:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
ja men betala för det istället då, om man nu är så intresserad av vintersport så kan man ju betala för det å slippa reklamen, lönt å sitta på fb och klaga på skiten, världen är inte till för att dina små känslor ska bli tillfredsställda,

Nej, jag skulle inte lägga en krona för att lyssna mer till dessa nollor.
Citera
2023-03-24, 17:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Stark sjättesträcka av Anger. Han hade tur att Johannes, Pelle och de andra öppnade långsamt uppför backen, men hur han lyckas klämma sig om två gubbar till en fjärdeplats innan krönet är bonus.
Det är Chanavat som antagligen börjar stumna redan där, och Stölben som Anger lyckas passera. Ännu starkare av Jouve som hinner upp i rygg efter att ha växlat ut 12 s efter Kläbo.
Citera
2023-03-24, 17:16
Moderator
Hjv9s avatar
Fint med många intervjuer efter loppen. Är det någon bit Viasat klarar av bra så är det den.

Osynk har varit ett problem flera gånger i år på andra sportstreamar jag haft igång på Viaplay, men aldrig så extremt som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in