2023-03-23, 21:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är bara bullshit för att 1) få andrum att bygga upp en ny attack och 2) "förhandla" - alltså tillåtas behålla stulna delar av Ukraina.

Jo, jag vet.

Men vad säger pro-ryssarna. Dom säger sig vela ha fred. Så varför inte dra tillbaka militären? Är inte detta fredligt?

Jag vill höra dom svara på det.
Citera
2023-03-23, 21:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår.
Dom är anti-krig...men nu är dom pro-krig.

Filen 1984 så bytte fiender sidor med varandra över 5 sekunder.
Ena som var god, blev ond.
Andra som var ond, blev god.

Lite så är dessa anti-globalister som ständigt säger att dom är emot soros, vaccin, massinandring, negrer osv...för att dom är emot krig.

Men idag är dom för krig.
Uppenbarligen är de för krig och för globalism/imperialism, oavsett vad läpparnas bekännelse för tillfället säger.
Citera
2023-03-23, 21:55
Medlem
Det vi ser nu är slutet på Ryssland. Kina kommer att ta territorium av dem i framtiden.
I Sibirien finns naturresurser som kineserna behöver.
Och de behöver även mark till sin växande befolkning. Ryssarna blir bara färre och färre.
Citera
2023-03-23, 22:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Det vi ser nu är slutet på Ryssland. Kina kommer att ta territorium av dem i framtiden.
Och de behöver även mark till sin växande befolkning. Ryssarna blir bara färre och färre.

Putin kommer att sitta i Xi`s famn, likt en buktalare har sin docka. Lägg sedan till Fin/Sve i Nato.., och ett Nato som hängde på repen innan kriget.

Ja, j-vlar..
Citera
2023-03-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland kommer alltid vilja ha en konflikt med Europa.
Ryssland har själv sagt att dom vill ha gränser innan WW1, dvs när Ryssland var som störst.

Detta kommer innebära att ca 300 miljoner människor kommer antingen få välja att bli dödad, eller bli fängslad.

Men det var inte detta jag frågade om:
Jag frågade om vad pro-ryssarna tycker om fred om Ryssland lämnar Ukraina. Då slipper Ryssland skjuta så mycket på Ukraina. Smart va?

Varför fråga "pro-ryssar" - ryssarna bestämmer. Har du fått något svar från "Pro-Ryssians"? Om du får ett svar kan jag garantera att det kommer att finnas inbyggt i svaret möjligheten till förnyad aggression, för Ryssland kommer under inga omständigheter att acceptera villkorslös fred, och om de gör det, kommer det bara att vara tills möjligheten till förnyad aggression dyker upp. Generellt kan vi konstatera att perioden 1991 till 2014 har varit en mycket ovanlig period i Europas historia – nu är vi tillbaka i verklighetens hårda värld och allt i Ryssland pågår som det har pågått i flera århundraden.
Citera
2023-03-23, 22:22
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Kan vara så men just de jag känner har hängt på anti-väst-spåret och där ingår allt sånt.
Mer att de hoppas på att Putin ska få väst på fall.

Ja det är ju deras problem då...
Men frågan är varför de envist stannar kvar i väst om det nu är så hemskt??

Personligen känner jag inte av den extrema BÖG agendan som ryzzfansen ofta tar upp.. Jag vet inte varför dom hänger upp sig på just det, finns fortfarande normala kärnfamiljer i väst....

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja, det går förstås att vara mot Biden, utan att vara antivaxxare.

Vem säger att de är emot Biden?? Finns helt klart sk antivaxxers som håller på Biden och NATO...

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men jag menar nog att ryssarna har lyckats koppla ihop deras agenda, med vissa konspirationsteorier och lyckats skapa ett narrativ av det, som passar många konspirationsteoretiker, men faktiskt även nazister och kommunister.

Ja självklart finns de det, men det finns även sk rasister som inte köper skitsnack fr tex MacGregor....
Citera
2023-03-23, 22:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Med tanke på hur många stridsvagnar som Ryssarna har torskat pga drönare, så borde ju nästa generation av stridsvagnar som typ USA tillverkar, ha någon typ av anti-drone skydd som kan skjuta ned drönare som svävar ovanför? För det existera väl inte på västerländska stridsvagnar för tillfället?

Många ryska stridsvagnar har också slagits ut av mindre grupper beväpnade med Javelins och NLAWs. De flesta har dock slagits ut genom en kombination av åtgärder. Man förutser ett område där ryssarna tänker avancera, därefter minerar man terrängen runt vägarna. Detta tvingar ryssen att förflytta sig på kolonn längs vägavsnitten. Javelinbeväpnade mindre grupper slår ut den första och sista vagnen i kolonnen och drar sig snabbt tillbaka, varvid artilleriet tar hand om alla de vagnar som nu står fastlåsta på en lång rad. Lyckas någon bryta sig ut så är chansen stor att den kör på en mina. Detta är en vanlig taktik och liknar i mångt och mycket det "motti"-förfarande som finnarna utvecklade under Vinterkriget.
Citera
2023-03-23, 22:30
Medlem
Vladolf Putler har använt sig av ca. 673.600 militärer nu

https://www.minusrus.com/en
Citera
2023-03-23, 22:35
Medlem
Citat:

Ja,. Putin förintar sitt folk och sitt land. Bra för oss övriga men ej för ryssarna själva.
Citera
2023-03-23, 22:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ja det är ju deras problem då...
Men frågan är varför de envist stannar kvar i väst om det nu är så hemskt??

Personligen känner jag inte av den extrema BÖG agendan som ryzzfansen ofta tar upp.. Jag vet inte varför dom hänger upp sig på just det, finns fortfarande normala kärnfamiljer i väst....

Vem säger att de är emot Biden?? Finns helt klart sk antivaxxers som håller på Biden och NATO...

Ja självklart finns de det, men det finns även sk rasister som inte köper skitsnack fr tex MacGregor....
Så du håller med om det jag säger genom att säga emot mig.
Men om man tar de som tror att det är USA som har en konspirerat i Ukraina med avsikt att starta det här kriget så är de konspirationsteoretiker. De plockar ut vissa saker som indicier för att det är så. Men konspirationsteorier kan även vara sanna, även om jag inte ser några bevis på det här.

Men om man tror att alla som stöder Ukraina, är för de vänsterrörelser som är starka i väst idag, att alla delar samma politiska åsikt, tror man nog helt fel.
Citera
2023-03-23, 22:45
Medlem
KillPus avatar
Kort film om Azov-kämpar. Riktiga hjältar! Äckliga pissryZZarnas mardröm!

https://m.youtube.com/watch?v=f7mBpzB77as
Citera
2023-03-23, 22:45
Medlem
Citat:

De kommer också att bli välkomnade som hjältar av svältande ryssar. De kanske inte ens behöver ta territorium rent formellt utan bara tar för sig av det göttaste lite som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in