Jag tror att allt var planerat och utfört i samförstånd. Från hittepåbråket på Nöjet till att Tove låg i skogen , t.o.m var i lägenheten överfallet skulle ske , hur hon skulle fraktas , vad som skulle sägas osv.
För vem skulle misstänka två unga tjejer ?!?! Bråket på Nöjet ( som inte hände) skulle vid förhör rättfärdiga att (lura) ta med sig Tove hem. Sen har ju M blivit en jättebebis och sovit sig igenom hela kvällen , och J hävdar olyckshändelse........lögnare och mördare båda två !
Jag tror att allt var planerat och utfört i samförstånd. Från hittepåbråket på Nöjet till att Tove låg i skogen , t.o.m var i lägenheten överfallet skulle ske , hur hon skulle fraktas , vad som skulle sägas osv.
För vem skulle misstänka två unga tjejer ?!?! Bråket på Nöjet ( som inte hände) skulle vid förhör rättfärdiga att (lura) ta med sig Tove hem. Sen har ju M blivit en jättebebis och sovit sig igenom hela kvällen , och J hävdar olyckshändelse........lögnare och mördare båda två !
Tror precis som du, JJ:s grå celler började säkert gå på högvarv direkt hon såg Tove. Finns det ingen som kan backa upp det påstådda bråket på Nöjet?
Jag undrar då över brottsrubriceringen mord istf överlagt mord. Är det delvis för att det inte går att avgöra när JJ bestämde sig för att ta livet av Tove?
Ja det är konstigt att det inte är någon som minns bråket
Men T skrev till AW
Johanna slog mig
Tror precis som du, JJ:s grå celler började säkert gå på högvarv direkt hon såg Tove. Finns det ingen som kan backa upp det påstådda bråket på Nöjet?
Jag undrar då över brottsrubriceringen mord istf överlagt mord. Är det delvis för att det inte går att avgöra när JJ bestämde sig för att ta livet av Tove?
Tror dom planerade mordet då dom ljög och sa att dom skulle slå henne på vägen. Dom där två är så sammansvurna och visste precis vad som skulle ske. Dom där plastsäckarna fanns ju redan framme och klart. Mest otroligt är att dom mördar henne i hemmet men båda är ju lika korkade. JJ trodde på fullt allvar att hon skulle kunna kremera Tove där i skogen. Att grannen skulle få skulden och det finns hur mycket skit som helst som dom hasplade ur sig.
Försökte få Tove utslängd • Vittnenas berättelser från Nöjet
Däremot anklagade 20-åringen Tove för att ha slagit henne och ville få henne utslängd.
JJ säger:
-jag har ändrat mig om att MH var med på kakkalaset. Det var bara jag.
Inte ordagrant men....
Om hasch-kakor.
Toves misstänkta mördare ändrade sin berättelse – det var polisens taktik
Ska ha ätit hasch-kakor på landsbygden
20-åringen ska istället ha berättat att de två kvinnorna åkte på en tur ut på landsbygden för att äta hasch-kakor, och det var då polisen ska ha förstått att de inte berättade hela sanningen om vad som hänt.
En sak jag undrade över när jag tittade igenom MHs sökhistorik var att de tre första tidsstämplarna var från 2022-10-27, kl 11:20:47, 11:20:25 och 11:20:20 (UTC+0). De två följande från 2022-10-18, kl 06:47:26 och 06:47:25 (UTC+0). Samtliga på samma sökterm som den sedan följande: "fem komma tvåan lyrics" 2022-10-15 kl 19:58:20(UTC+0).
MH satt anhållen från den 17/10, betyder det att utredarna var inne i hennes mobil också redan nästa dag?
Är det av betydelse att alla tidsstämplar i sammanställningen av MHs historik är (UTC+0) medan tidsstämplarna i JJs plats- och sökhistorik är (UTC+2)?
Enligt akt 146 s.110 så påbörjas en logisk extrahering av MH:s mobil 18/10.
Nej det har ingen betydelse så länge inte tiderna har tolkats fel av utredarna men de har gjort noteringar i protokoll om att lägga till 2 timmar på UTC (tidigare GMT, kanske någon lärde sig i skolan om Greenvich Mean Time) där det behövs.
I de här IT-forensiska sammanhangen pratar man ofta om ”military time” som då är 24-timmarsklocka. Det används för att göra tydligt vilken tid som faktiskt gäller då det kan bli förvirrande med 12-timmarsklocka(AM, PM osv).
Om någon inte vet så motsvarar förresten UTC+2 då svensk sommartid. På söndag ställer vi fram klockan igen från UTC+1 som gäller nu, alltså svensk vintertid.
Som det ser ut så verkar åklagaren satsa på att ta allt kring det tekniska själv i sin sakframställan och relatera till det i sina förhör med MGM. Alltså inte ha någon IT-forensiker/analytiker på plats som i förhör ska ”förklara” innehållet i protokollen på frågor från åklagare och försvarare. Båda sidor verkar ok med det upplägget vad jag sett hittills så de får väl tuta på med det.
Senast redigerad av Avel 2023-03-23 kl. 05:41.
Ja det är konstigt att det inte är någon som minns bråket
Men T skrev till AW
Johanna slog mig
Så någon form av bråk måste det ändå varit?
En planerad knuff för att trigga igång Tove , för att senare kunna hävda att Tove betedde sig aggressivt. Kontakten med polis och vakt ingick säkert i planen , alibi för att Tove hade börjat bråket.
De kan ha svårt att hantera förändringar och håller sig därför till det ena eller andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror också att det kan vara en anledning
Nu blandar ni ihop ADHD/ADD med autism. Svårigheter med att klara av förändringar är ingen diagnoskriterie eller typiskt drag för personer med ADHD, tvärtom.
Det är det däremot vid autism.
Däremot är det vanligt att personer både har diagnosen ADHD/ ADD och en diagnos inom autismspektrat. Då kan det naturligtvis förekomma den typen av svårigheter.
Det är också väldigt vanligt att flickor med autismspektrumdiagnoser (inkl. det som förr kallades Aspergers syndrom) är väldigt bra på att maskera sina symptom för att försöka smälta in socialt bland jämnåriga.
Därför förblir många flickor odiagnostiserade.
gäller iof även flickor med ADHD/ ADD
Jag vet inte om M har en autismspektrumdiagnos utöver sin ADD?
Annars är det ganska troligt att hon är odiagnostiserat autistisk.
Hon tycks ha haft svårt att smälta in bland jämnåriga flickor. Vilket delvis men troligen inte helt kan ha berott på hennes hudfärg.
Mer troligt är att hon haft svårt att läsa av det sociala samspelet.
Det är vanligt att flickor med autism blir utbrända för det tar på krafterna att försöka maskera sin autism. Som M blev.
De har ofta en längtan efter och behov av vänskap och gemenskap som alla andra ungdomar, men släpps inte in i värmen.
M hamnade utanför både i skolan och idrotten under uppväxten.
Kanske hade hon vänner inom församlingen, men det var antagligen föräldrarnas vänner barn mer än hennes kompisar.
Det är även något vanligare med könsdysfori bland autister och på Ms bilder på instagram syns hon använda ett mer maskulint kroppsspråk och klädstil.
M hade nu äntligen hittat en bästa kompis. Nån som ville vara med henne. Nån som tog med henne på fester, bjöd in henne i sociala sammanhang.
Kanske gjorde hon precis vad som helst för att behålla den vänskapsrelationen.
Det som tolkas som låg begåvning kan också vara svårigheter som är relaterade till autism.
Även om det är möjligt att ha både if och autism.
Senast redigerad av Firesnake 2023-03-23 kl. 06:17.