2023-03-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Din bror

Din pappa
Citera
2023-03-22, 18:59
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag håller på med släktforskning som hobby så hittade släktträdet på My Heritage

Jag gick ut från namnet i dödsrunan i tråden.
(FB) Uppgifter: Död kvinna hittad i frys i Värmland 2023-03-18

Reidar hade 7 syskon men namn på nu levande personer är maskerade.
Men detta är väl mest intressant för geneologer. Inte så intressant för brottet egentligen?
Jag brukar bidra med släktforskning i kriminalforumet men det brukar kritiseras av somliga.

Såg att det fanns svenska resande i släkten som suttit på "tukthus".

Interessant. Jeg har lykkes i å identifisere noen. Synd jeg ikke kan sende PM med deg, så kunne vi kanskje ha funnet frem til nøkkelinformasjon i felleskap. Har ikke lyst til å poste "uskyldige" navn her. Har også funnet bilde av BO i denne slekten.
Citera
2023-03-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Interessant. Jeg har lykkes i å identifisere noen. Synd jeg ikke kan sende PM med deg, så kunne vi kanskje ha funnet frem til nøkkelinformasjon i felleskap. Har ikke lyst til å poste "uskyldige" navn her. Har også funnet bilde av BO i denne slekten.
Jeg ser at du har postet 40 stk innlegg. Etter at du har postet 50 stk innlegg, skal det være mulig for deg å sende PM. Her er en tråd om dette med PM:
(FB) Kan inte skicka PM
Citera
2023-03-22, 19:42
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg ser at du har postet 40 stk innlegg. Etter at du har postet 50 stk innlegg, skal det være mulig for deg å sende PM. Her er en tråd om dette med PM:
(FB) Kan inte skicka PM

Da er det bare 9 igjen nå da. Takk for at du påpekte det.
Citera
2023-03-22, 19:46
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var nog etniciteten som gjorde att anmälan nonchalerades.

Etnisiteten? Til BO tenker du? Eller til familien? Jeg har i utgangspunktet tenkt at hun er såkalt norsk (de var de jo for ordens skyld begge to), men har begynt å lure litt på om hun kanskje kan ha vært av de reisende hun også.
Citera
2023-03-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Jeg finner nesten ingen info om disse på nettet. Skulle gjerne sendt deg en melding også men det går ikke :/
Citera
2023-03-22, 19:54
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voracious
Jeg finner nesten ingen info om disse på nettet. Skulle gjerne sendt deg en melding også men det går ikke :/

Nei, det har vært et omstendelig arbeid, særlig for generasjonen til GM. Men, jeg tror jeg har kommet et godt stykke på vei. Skulle ha vært interessant å se hva andre hadde kommet frem til. Ikke så lenge igjen nå, så bør det være mulig å sende PM.
Citera
2023-03-22, 20:11
Bannlyst
Ser att Rediar förekommer på krimfup.se vilket tyder på att han har tidigare åtalas för brott åtminstone 2 gånger tidigare.
Vet vi vad han är åtalad för ?
https://www.krimfup.se/search/reidar-fredriksen

Om inte köper jag gärna och lägger ut fup / förundersökningsprotokoll
Citera
2023-03-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Har det tagits upp att han nu överklagat häktningen med motiveringen att gravfridsbrottet han sitter för inte trädde i kraft förrän 1 juli 2022 och att han erkänt att kroppen hamnade där nån gång 2018?

Kanske är jag okunnig men.. griftefrid och gravfrid är väll samma sak? Så han kan väll knappast lyckas med sin överklagan isf?

Han har ju så att säga skändat liket oavsett.
Citera
2023-03-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Ser att Rediar förekommer på krimfup.se vilket tyder på att han har tidigare åtalas för brott åtminstone 2 gånger tidigare.

Stöld och rattfylla bl.a i Sverige.
Även våldtäkt/blottat sig för folk i Norge.

Finns en fup om stölden i tråden redan.

Han är en sjuk människa.
Citera
2023-03-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk

Se artikkelen for mer informasjon, bl.a. om blotting og voldtekt.
"Den siktede mannen i 50-årene har en omfattende straffehistorikk, viser dommer NRK har fått tilgang til. De første dommene ble avsagt allerede på 80-tallet"
"Mannen har også fått flere straffereaksjoner fra Sverige i nyere tid, men da for kjøring uten førerkort eller kjøring i ruspåvirket tilstand."
https://www.nrk.no/norge/dette-vet-vi-om-den-siktede-i-fryseboks-saken-1.16344722
Citera
2023-03-22, 20:38
Medlem
Angående det som noen skrev her i tråden om at det burde ha vært slik at man må bevise at man er i live om man bor i utlandet og mottar trygd eller pensjon fra NAV. Er en slik innsendt leveattest som er beskrevet i artikkelen et godt nok bevis på at man er i live?
"Nå er NAV i gang med sine årlige leveattestkontroller. Det er for å sikre at utbetalingene går til riktig mottaker. Dermed kan du bli bedt om å levere leveattest, om du er bosatt i utlandet og får pensjon eller uføretrygd fra Nav."

"Du som skal sende leveattest, vil få et skjema og informasjonsbrev"

"Årets kontroll omfatter mottakere over 80 år som er registrert bosatt i land utenfor EØS-området, men det er noen unntak:
Afghanistan, Bhutan, Jemen, Libya, Syria, Turkmenistan, Ukraina
EØS-landene Spania, Tyskland og Østerrike"
https://dinside.dagbladet.no/okonomi/betalingen-kan-bli-stoppet/78822705
Informasjon fra NAV (link i artikkelen):
"Du må selv skrive under på leveattesten. I tillegg skal to vitner (to myndige personer) eller en offentlig myndighet på hjemstedet ditt bekrefte at du lever"
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-22 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in