2023-03-21, 21:47
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Påstår fortf att T kvävdes av sina spyor. När skulle hon spytt annars? Efter döden? Hade de ringt 112 så hade det aldrig blivit någon big deal av det här. Istället blev det gravfridsbrott av det sjukare slaget.
Har du läst Slutgiltigt dödsfallsutlåtande?
Dödsorsak=kvävning till följd av manuellt yttre våld mot halsen (S k manuell strypning)
Citera
2023-03-21, 21:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja så kan det absolut vara, just i Majas fall tycker jag också det blir ganska tydligt att det inte bara är "föräldrarnas fel" i uppfostran när det kommer till kriminella barn.

Ja mycket deras ärlighet i förhören om både bra och dåliga saker som gör att jag känner att de är bra och ansvarstagande föräldrar.
Annars är man ju så van att få höra "min dotter/son är världens snällaste, hon/han skulle aldrig kunna göra sånt här.

Jag har själv en snart 14 årig dotter med autism, och väntar på ADHD utredning och hon har själv varit en hemmasittare och jag fick kämpa mig blå för att få in henne på en NPF skola och jag får den uppfattningen att de med gjort allt de kunnat för att hon ska få de bästa förutsättningarna trots sina diagnoser.
Något jag förundras över bara är hur mycket Maja ljuger, min dotter har aldrig och kan inte ljuga, även om jag har förklarat att en vit liten lögn kanske kan behövas någon gång för att inte såra någon annan.
Barn med autism har ofta svårt att ljuga men det kanske blir "bättre" (läs sämre) när min dotter blir äldre heh.

edit: iofs det skulle kanske förklara hur dålig lögnare Maja trots allt är heh
De absolut flesta som befinner sig inom autismspektrat saknar förmågan att fantisera och kan inte förstå vad det ska vara bra för att hitta på något som inte finns, därav kan de flesta inte ljuga.
Citera
2023-03-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Min gissning är att kläderna hamnar i oordning eller vad man ska kalla det, när J ålar sig liggandes på rygg in i baksätet på bilen med T i famnen.
Ja antingen det. Eller så arrangerar hon brottsplatsen. Med tanke på den sjuka historia hon ska dra senare i förhör, om grannen som skulle varit förövaren och kanske då hade ett sexuellt motiv!
Citera
2023-03-21, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Både JJ å MH har ju svårt med sanningen.

Varför i helvete ska man börja tro på dem nu?

Nä, allt de säger får nog tas med en knytnäve salt…

Jag tror helt enkelt att psykopaten Johanna har sett Maja som en svag människa som går att utnyttja för egen vinnings skull. Maja funkar ju uppenbarligen inte normalt och tack vare sina diagnoser utgör hon inget hot mot Johanna. Maja är en som fogar sig utan att egentligen ha några egna åsikter, annat än att hon kan tycka att saker är fel. Min uppfattning är att det räcker med att Johanna fräser till så viker sig Maja för henne. Det vet Johanna också och därför utgör Maja inget hot. Det är väl därför Maja också verkar vara den enda vän Johanna har kvar.
Citera
2023-03-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Min gissning är att kläderna hamnar i oordning eller vad man ska kalla det, när J ålar sig liggandes på rygg in i baksätet på bilen med T i famnen.
Troligtvis är det så
Eller kanske J i sista minutet fixade det så det skulle se ut som ett våldtäcksförsök?
Citera
2023-03-21, 21:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Två problem med det här
1. Så M ska då exakt slumpmässigt vaknat när JJ på nåt sätt städat undan kroppen i lägenheten o gömt den och precis är på väg att gå ut för att dumpa nycklar o mob o köra iväg cykeln?
2. Om hon redan lovat M att åka till mcd samtidigt som hon ska dumpa grejerna varför skulle hon då behöva gå upp till lgh igen när grannen dyker upp? (Hon gör d ju föt att hämta sin egen mobil)

Att hon går tillbaks till lägenheten kan man ju läsa om i MHs förhör.

Sista förhöret:
Citat:
M: Ja jag går tillbaka till sängen. Eh, ja sen vaknar jag igen, eh, och känner då också att jag
mår inte bra liksom. Eh, så då går jag till toan och då märker jag att Tove är inte där längre så
jag frågar Johanna vart Tove, var Tove är helt enkelt och hon säger till mig då att Albin har
kört hem henne. Eh, och ja. Eh, jag säger sen också att, att jag är hungrig och behöver äta
något och ja Johanna åker, nej vänta. Johanna går först, eh, ja men ut i lägenheten och ska åka
och sen så mötte, säger hon att hon mötte grannen i trappan. Eh, och kommer upp igen då och
säger då att hon mötte grannen i trappan. Eh, eh, och hon lämnar nycklar och sina bilnycklar
och så och sen så åker hon till Donken med grannen.
Eh, och jag går och, ja jag går och
hämtar mobilen som ligger kvar i sängen, eh, och då skriver Johanna ett sms, eh, jag var alltså
på toan då och Johanna skriver ett sms liksom att ja jag är på Donken nu och jag skickar
liksom en tumme upp och sen så kommer ju Johanna tillbaka. Eh, vi sätter oss i köket och
jag. Eh, alltså jag slumrar till lite och är yr och så där när jag äter och ja efter jag har käkat
burgaren och så så går jag och lägger mig igen.

Alkoholintaget MH

Citat:
Jag köper eller nej jag
blir bjuden på en Red Bull vodka sexa först. Dricker upp den och efter ett tag så köper jag,
köper jag en till mig själv och precis innan jag och Johanna går ut ifrån dansgolvet och sätter
oss vid ett av borden där ute, ja vid garderoben och det, så klunkar jag, eh, ja min drink Red
Bull vodka sexa.

Två sexor vodka. Hur dålig kan en 60 kilos kvinaa bli av det. Har ingen aning.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-21 kl. 21:58.
Citera
2023-03-21, 21:51
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vederbörande kan väl ha ljugit om vad hen hade på sig eller?
Det finns övervakningsfilmer från Nöjet där Johanna syns med kort svart kjol. Alla som beställer på donkens drive-in filmas. Man ser att någon med kort svart kjol är bakom grannen, dvs på passagerarsätet.
Citera
2023-03-21, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
TT dog av kraftigt tryck mot bröstet samtidigt som andningsvägarna täppts till av annan person genom ett grepp kring halsen. Med viss sannolikhet har hennes händer hållts fast samtidigt som detta skett. Hur det skulle kunna vara nåt annat än mord är rätt svårt att förstå. JJ kommer med stor sannolikhet dömas för mord, MH med viss sannolikhet vill jag påstå.

En sak som många här verkar missa är att det finns ett vittne som menar att MH varit delaktig i mordet, ett vittne som inte har nåt ut av att ljuga om just den detaljen. JJ skulle ha mycket lättare att hävda att det var ett olycksfall om hon inte placerat MH på mordplatsen med ett grepp om TTs armar. Vi får nog utgå ifrån att det JJ berättat är ganska nära sanningen (förutom att hon inte gärna vill ta ansvar för det som skett, men det är en annan sjuttiofemma).

Tror mer att JJ är beräknande och hon som alla andra vill naturligtvis inte vara frihetsberövad och sitta på kåken. Ganska övertygad om att hon inte fått en uppenbarelse och plötsligt lägger alla kort på bordet. Snarare slår det över mer och mer ju mer det börjar brännas. Desperation. Den tösen har 0 skrupler och en egen agenda utifrån det som framkommit.
Citera
2023-03-21, 21:54
Medlem
Lazermannens avatar
Denna Tove verkar ha varit en svår person, kanske med diagnos. Självskadebeteende och dessutom våldsam då hon örfilat pojkvännen flera gånger.

Johanna beskrivs som "energisk, positiv, rolig, spontan, ärlig"

Johanna säger alltid vad hon tycker säger M, "det går att lita på Johanna". På frågan om M sett Johanna bli arg eller våldsam svarar M att Johanna aldrig är våldsam eller arg, hon kan bli tjurig, men inte arg.
Citera
2023-03-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att hon går tillbaks till lägenheten kan man ju läsa om i MHs förhör.
Jo men varför skulle hon gå tillbaka för att lämna nycklar o bilnycklar? Verkar väl mer troligt att hon måste hämta mobilen så hon kan betala för mcd mm
Citera
2023-03-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag skulle påstå att den gärningen ligger närmre medhjälp till mord. Hon hjälper till. Men hon utför inte den dödliga handlingen. Hon hjälper helt enkelt Johanna att döda Tove. Medhjälp.

Jag tror också att hon blir dömd till medhjälp. Även om hon deltog har hon inte varit ledande till detta. Tänk på att Jj kan vara psykopat, vilket för Mh gör det omöjligt att ta sig ur relationen. Tänker att hon var underbegåvad och då är det lätt att bli anhängare till en manipulerande JJ.
Hon är i mina ögon oskyldig Mh. Hon borde få vård. Annars slutar hennes liv i självmord. Har hon autism är hennes känslospektra rubbat. Hon gör vad hon blir tillsagd av JJ för att hon där och då inte kan se en annan utväg.
Citera
2023-03-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Det finns övervakningsfilmer från Nöjet där Johanna syns med kort svart kjol.

Men hon kan ha bytat om på toa innan de skulle gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in