2023-03-21, 16:22
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Det är lite lustigt. Har en killkompis i yngre medelåldern som har det precis tvärtom. Alltid haft en normal vikt med ett kantigt ansikte då vi gick i gymnasiet men nu efter 40 så har det helt plötsligt växt fram en dubbelhaka på honom. Ändå är han ungefär likadan i kroppen som för 20 år sen. Går det att motionera bort ansiktsmull tro.

Om han inte har "osynligt" fett på t.ex. låren, så hör han kanske till dom, där fettet sätter sig först på haka/ansikte. Skulle han gå ner 5 kg så skulle det mesta antagligen försvinna. Just dubbelhaka är nog ärftligt, så även om han skulle gå ner finns nog risk att skinnet hänger.

För övrigt är det intressant, hur olika människor lägger på sig fett. Kvinnor sätter sig det ofta på lår och röven, medan män får feta magar. Men även kvinnor skiljer sig; vet tre systrar där två av dom får sitt fett på låren och den tredje på magen. Finns säkert forskning på detta.

Hursomhelst är det nog bättre med "kvinnofett" på låren/röven än mansfett på magen, där det senare trängs med organen som lever, mjälte, hjärta, njurar och allt vad som finns där inne.
Senast redigerad av Dr.Hfuhruhurr 2023-03-21 kl. 16:25.
Citera
2023-03-21, 18:30
Medlem
Seriöst, Madonna ser inte ut att ha många originaldelar kvar.
Citera
2023-03-21, 18:37
Medlem
rallykalles avatar
Kylie Jenner, då och nu.
http://www.bilddump.se/bilder/20230321183729-83.254.163.49.jpg
Citera
2023-03-21, 19:10
Avslutad
Anja Lundqvist

Hon var naturligt söt och charmig i Tusenbröder och lite annat, men sen efter sina facejob (Heder tex) ser hon ut trashig och trist ut.
Citera
2023-03-21, 19:35
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

Undrar just över att Robert fortfarande verkar ha en normal kropp men samtidigt blivit så mycket rundare i ansiktet? Är det vanligt att lägga på sig vikt enbart i fejset när man nått medelåldern?

Samma fenomen man sett hos andra skådespelare som ex. John Travolta. Nästan samma kropp som i ungdomen fast ansiktet har vuxit sig märkbart större och bredare. Lite mysko.

huvudet sväller och växer åtminstone på gubbar som krökar hårt, det har jag sett på nära håll

som parantes är det roligt att filip hammar pratade om detta fenomen i sin podcast för 10 år sen, medan han själv nu ser ut som en vandrande bobblehead
Citera
2023-03-21, 19:46
Medlem
sfrges avatar
Som sagt så måste nog Bridget Fonda ta priset. En gång i tiden så var hon en av Hollywoods snyggaste. Idag är hon oigenkännlig. Hur blev det så här. Ätstörningar? Matmissbruk?
Citera
2023-03-21, 20:25
Medlem
Citat:
Skönt att se när folk går åt andra hållet och gjort förbättringar i sin fysik.

Förstår mig inte på argument som ”men, de har ju blivit äldre o då är det okej att svulla på”. Nä, varför det? Efter en viss ålder så är ju inte kroppen lika automatiskt fungerande längre och det är ju just vid den punkten som det blir extra viktigt att börja underhålla och styra sitt ”maskineri” för egen hand istället.

Iallafall för de som har viljan och siktet på att må lika bra som när de var yngre.

Håller med dig. Kan tänka mig att det är en smula bekvämlighet, som kommer i takt med att man blir äldre, som spelar in där också. Som äldre är man ju inte lika fysiskt aktiv i vardagen heller, jämfört med när man var ung och rände runt.

Kanske kan även hur vi ser på våra egna (och andras) kroppar spela in också. Man ska träna upp sig inför sommarens strandhäng för att ha något att visa upp för andra. "Kom i form inför Beach blah blah blah" osv. Alla dessa "kroppsaktivister" man ser som minsann ska väga som två personer, i någon sorts inbillad rebellisk handling. Gravt överviktiga människor applåderas för att de "vågar" vara naturliga osv. Äldre människor bryr sig inte längre huruvida de uppfattas som attraktiva eller inte, och tjockar till sig.

Det har nästan blivit tabu att tala om för någon att deras vikt är långt från hälsosam och absolut inte naturlig. För mycket kretsar runt hur ens egen kropp ska uppfattas av omvärlden. Eftersom just det har blivit det viktiga, inte att ta hand om sin kropp för sin egen skull.
Citera
2023-03-21, 20:44
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Genesis P. Orridge är väl den första jag kommer att tänka på i detta sammanhang.
P-Orridge married Jacqueline Breyer, later known as Lady Jaye, in 1995, and together they embarked on the Pandrogeny Project, an attempt to unite as a "pandrogyne", or single entity, through the use of surgical body modification to physically resemble one another.
Här är två bilder på Genesis P. Orridge:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQhkCNi0S6NI5aS4wz2voveCmVNCT5S H7sTA

https://mixmag.net/assets/uploads/images/_fullX2/genesis-p-orridge-cover-art.jpg

Vad skådar mitt norra öga? Ett Waffen SS-emblem i mössan!
Citera
2023-03-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Lana del ray har gått från snygg till en fläskig otränad person, svårt känna igen henne. kanske bottnar i någon kris.

jessica simpson har också haft sina upps and downs, nu är hon på rätt sida igen, enligt henne själv fanns det alkoholproblem som spökade vilket hon fått bukt med nu

Tycker ingen av dom är så speciellt förändrad, trots smal till tjock.
Citera
2023-03-21, 20:51
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Om han inte har "osynligt" fett på t.ex. låren, så hör han kanske till dom, där fettet sätter sig först på haka/ansikte. Skulle han gå ner 5 kg så skulle det mesta antagligen försvinna. Just dubbelhaka är nog ärftligt, så även om han skulle gå ner finns nog risk att skinnet hänger.

För övrigt är det intressant, hur olika människor lägger på sig fett. Kvinnor sätter sig det ofta på lår och röven, medan män får feta magar. Men även kvinnor skiljer sig; vet tre systrar där två av dom får sitt fett på låren och den tredje på magen. Finns säkert forskning på detta.

Hursomhelst är det nog bättre med "kvinnofett" på låren/röven än mansfett på magen, där det senare trängs med organen som lever, mjälte, hjärta, njurar och allt vad som finns där inne.
Min killkompis är smal i övrigt så kanske något ärftligt då. Men strunt samma, han får väl se ut som han vill. Ser lite lustigt ut bara, som om ett strutsägg fastnat i svalget på honom eller nåt

Ja, det är olikheter man har lagt märke till själv. Vet inte om det beror på testosteron kanske? Har sett att långa, storväxta kvinnor tenderar att lägga på sig mer i ansikte och buk, precis som män. Tänker att de också har mer testosteron i kroppen än små petita damer med sina mulliga små päronfigurer.
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Anja Lundqvist

Hon var naturligt söt och charmig i Tusenbröder och lite annat, men sen efter sina facejob (Heder tex) ser hon ut trashig och trist ut.
Jag kollar på den serien just nu men har inte själv noterat något sådant? Vad då för slags facejob? Tycker hon ser rätt naturlig ut. Inga läppfillers iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
huvudet sväller och växer åtminstone på gubbar som krökar hårt, det har jag sett på nära håll

som parantes är det roligt att filip hammar pratade om detta fenomen i sin podcast för 10 år sen, medan han själv nu ser ut som en vandrande bobblehead
Aha. Ja, det kunde ju förklara min kompis tillstånd lite då han har ett sånt huvud. Också en annan person som råkar bo på samma gata som honom. Nu fattar jag vad som fanns i den där stora svarta han bar över ryggen.

Har Robert krökat mycket under årens lopp då? John Travoltas skalle hade ju vuxit på bredden redan när han var i 35-årsåldern och medverkade i de där fåniga filmerna med talande bebisar.

Jag vill nominera just Travolta av den anledningen.
Citera
2023-03-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Kylie Jenner, då och nu.
http://www.bilddump.se/bilder/20230321183729-83.254.163.49.jpg
Hennes farsa har ändrat sitt utseende också...måste vara nåt i generna...
Citera
2023-03-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Fonda vart verkligen helt oigenkännbar, tråkigt. Hon skadade ryggen svårt i en bilolycka 2003 så kanske det har bidragit till saker också,

Oj, det visste jag inte men hon var snygg 2009 också då hon gjorde en sällsynt framträdande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in