2023-03-21, 16:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det blev en tung dag i så fall.

Jag "tror" att hon skulle övernatta en dag i alla fall.

Det finns ett hotell sidan om stationen (880:-/natt c:a)
Där finns det gott om lakan...
Hmmm

Fast man säger väl inte till sin dotter att man ska komma hem på kvällen (t.o.m. kl 16) om man avser sova över?

Däremot kan jag hålla med om att det är väldigt tight om tid att hinna åka från Göteborg, går en utbildning i Taberg och hinna tillbaka till Göteborg till kl 16.
Citera
2023-03-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det blev en tung dag i så fall.

Jag "tror" att hon skulle övernatta en dag i alla fall.

Det finns ett hotell sidan om stationen (880:-/natt c:a)
Där finns det gott om lakan...
Hmmm

Hon berättade för sin dotter att hon skulle komma hem klockan 16 samma dag. då de skulle fira någon dagen efter.
Citera
2023-03-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Hon berättade för sin dotter att hon skulle komma hem klockan 16 samma dag. då de skulle fira någon dagen efter.

Med bil cirka 4 timmars resetid dit/tillbaka. Mer för att ge en uppfattning om hur lång tid det tar. Inte bekräftat hur hon tog sig till Taberg men som sagt mer för en uppskattning på tiden och vad man hinner med under en dag
Senast redigerad av asfalt89 2023-03-21 kl. 16:45.
Citera
2023-03-21, 16:41
Medlem
Jag förstår inte riktigt.. Denna kvinnan försvann ju i februari 2022. Jag förstår det som att alla menar att hon försvann nu i februari?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy2OxR/polisen-gar-ut-med-bild-pa-efterlyst-kvinna
Citera
2023-03-21, 16:42
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Med bil cirka 4 timmars resetid dit/tillbaka
Är det bekräftat att hon körde bil till Jönköping/Taberg?
Citera
2023-03-21, 16:42
Medlem
Om hon åker klockan 08, framme cirka kl 10. Utbildning fram till ca 14? Reser hem igen, hemma runt 16?

Ja lite tight känns det som, men jag hittar inga tider på hur länge en utbildning brukar ske, men antar att det är mer än 4 timmar?
Citera
2023-03-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyness
Jag förstår inte riktigt.. Denna kvinnan försvann ju i februari 2022. Jag förstår det som att alla menar att hon försvann nu i februari?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy2OxR/polisen-gar-ut-med-bild-pa-efterlyst-kvinna

Inte ens samma person du länkar
Citera
2023-03-21, 16:44
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyness

Inte samma kvinna.
Hon hittades död och en man blev dömd om jag inte har fel.

Edit: länk till tråden
(FB) Stockholm, Bromma: Mordet på Somayyeh Pihl Nouri Zad (februari 2022)
Senast redigerad av SayWhatAgain 2023-03-21 kl. 16:46.
Citera
2023-03-21, 16:44
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fast man säger väl inte till sin dotter att man ska komma hem på kvällen (t.o.m. kl 16) om man avser sova över?

Däremot kan jag hålla med om att det är väldigt tight om tid att hinna åka från Göteborg, går en utbildning i Taberg och hinna tillbaka till Göteborg till kl 16.

Ditt resonemang köper jag.

Om inte övernattning så kanske vägen till den där utbildningen (vad det nu handlade om...)
Kanske påhoppad på väg dit var nu utbildningen var någonstans. Taxi, buss, gångväg...
Citera
2023-03-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Är det bekräftat att hon körde bil till Jönköping/Taberg?

Uppdaterade mitt inlägg, sry
Citera
2023-03-21, 16:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Med bil cirka 4 timmars resetid dit/tillbaka

Med buss tar det ca 2 timmar från Göteborg central till Jönköping och till Taberg tar det ca 30 min med buss 27. Det går även tåg ibland från Jönköping och den tar ca 23 minuter. Det innebär att om man åker tidigt på morgone vid 6-tiden så är man i Taberg vid 9 och kanske går utbildning i 4 timmar till kl 13 och då kan man vara i Göteborg igen redan vid 16-tiden.

Men som sagt, med bil tar det mindre än två timmar per väg eftersom man kan köra direkt till Taberg utan att åka via Jönköping.
Citera
2023-03-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Enligt dottern skulle hon på en utbildning, så det är väl knappast långsökt om hon nu inte kände någon där, vilket inte har framkommit!
Nä, men det känns långsökt om hon bara helt random blir mördad i Taberg, om hon inte känner någon där. Men det kan ju vara så att hon både var där på utbildning OCH känner någon där också, på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in