2023-03-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Enligt Aftonbladet så hade en granne sett polisen ta med sig två killar i 20-årsåldern.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6VRAx/dod-kvinna-i-jonkoping-grannen-sag-man-gripas

Därja! Någon som vet vilka det kan vara?
Citera
2023-03-21, 13:39
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Gå ut och gräv ett hål, tillräckligt stort för en människa, och återkom sen.. ;-)

Du antyder att detta är jobbigt/svårt? Jag utför markstudier varannan vecka. Ett hål för en människa behöver inte vara särskilt stort. Ett lik kan pressas ned på ganska begränsad yta, särskilt någon som är under 160 cm. Tänk dig att du skall gräva ned en resväska. Marken kan givetvis vara frusen och hård, det må resultera i något längre längre tid, men knappast över en timme. Att syssla med sådant i det området, sådär nära villorna är väl inte så genomtänkt däremot.
Citera
2023-03-21, 13:40
Medlem
Pressträff 14:00!
Citera
2023-03-21, 13:42
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Du antyder att detta är jobbigt/svårt? Jag utför markstudier varannan vecka. Ett hål för en människa behöver inte vara särskilt stort. Ett lik kan pressas ned på ganska begränsad yta, särskilt någon som är under 160 cm. Tänk dig att du skall gräva ned en resväska. Marken kan givetvis vara frusen och hård, det må resultera i något längre längre tid, men knappast över en timme. Att syssla med sådant i det området, sådär nära villorna är väl inte så genomtänkt däremot.

Om man nu ska bemöda sig med att gräva ner ett lik skulle jag vilja ha minst 1m jord ovanpå, annars kan man lika gärna skita i det. Men det är helt irrelevant efter som kvinnan inte var nedgrävd.
Citera
2023-03-21, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nej men jag tycker ALLA försvinnande ska publiceras i media. Men känns som media vill mörka enormt mycket av vad som händer samhället nu. Både i Stockholm och övriga Sverige. Så mycket mord och elände som det varit nu sista har det aldrig varit. Ändå vill tidningar och media skydda brottsligheten för att inte regeringen ska smutskastas.
Alla mord osv nu får man ju leta efter i det minsta formatet på ex Aftonbladet .
Och när en kvinna försvinner och dessutom är borta i över en månad borde media gå ut som dom gjorde med Tove snabbt. Så omgivningen kan ha chans att rädda fler eller komma med tips som kan underlätta i ex mord eller kidnappning osv.

Men hur mycket mer kan ni projicera vid det här laget? Det är ju snarare tvärtom. Sossemedia har aldrig vältrat sig och gottat sig mer i misär, våld, mord och elände i samhället än de gjort senaste halvåret.

Ni är ju så skamlöst självgoda. Jag vill spy.
Citera
2023-03-21, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad det snackas om lukt.

Antagligen är kroppen dumpad upp till några timmar efter att hon dog. Det är möjligt att det gjorde att det luktade i skogen, men för de flesta människor är inte den första tanken när det luktar sopor eller kadaver att försöka sniffa sig till källan för att se vad det är för äckligt som luktar. De flesta håller istället för näsan och går lite snabbare. Försöker röra sig från snarare än mot lukten.

Nej liklukt är distinkt. Har känt det från både gammal rutten människa och döda djur och det är samma. Det är något helt annat än soplukt kan jag meddela och hjärnan reagerar instinktivt på att något inte står rätt till här.
Citera
2023-03-21, 13:49
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Pressträff 14:00!

Citat:
Med anledning av den avlidna person som hittats i Taberg kommer polisen att genomföra en telefonuppkoppling för media. Stefan Sundling på grova brottsgruppen deltar.

/Polisen
Citera
2023-03-21, 13:50
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Om man nu ska bemöda sig med att gräva ner ett lik skulle jag vilja ha minst 1m jord ovanpå, annars kan man lika gärna skita i det. Men det är helt irrelevant efter som kvinnan inte var nedgrävd.

Naturen har den autonoma effekten med årstider och löv och genar som förmultnar och blir jord. Ett ytskikt på 20 cm bör räcka initialt.
Citera
2023-03-21, 13:51
Medlem
Polisen har presskonferens kl 14.00
Kommer säkert något på P4 lokalt efter denna info.
Så lyssna på P4 lokalt jönköping så får ni höra Polisens info..
Citera
2023-03-21, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Nej liklukt är distinkt. Har känt det från både gammal rutten människa och döda djur och det är samma. Det är något helt annat än soplukt kan jag meddela och hjärnan reagerar instinktivt på att något inte står rätt till här.

Så då vill man, instinktivt, närma sig lukten?

Och vadå inte står rätt till? Djur dör. Jag tror att de flesta med mig inte är så intresserade av att närma sig ett förruttnande rådjur, eller vad det kan vara. (Att det kan vara människa är knappast något som de flesta utgår från.)

Jag landar i att kroppen legat där sedan hon dog eller strax efter. Om eller hur mycket den luktar vet jag inte, men tycker inte det spelar roll.
Citera
2023-03-21, 13:55
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Jag såg hur de omhändertog två killar igår här bredvid. Två killar i 20-årsåldern, säger Ulf.
Polisen har ännu inte gått med några uppgifter om frihetsberövade i ärendet.

Ulf berättar att han är bekant med familjen som bor i det avspärrade huset.
– De flyttade in för 5–6 år sedan. Det är ett par med både små och stora barn. Han har hållit på och renoverat ganska mycket den senaste tiden,
Från AB:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6VRAx/dod-kvinna-i-jonkoping-grannen-sag-man-gripas
Citera
2023-03-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Från AB:
Sedan tidigare misstänkta som blev väldigt misstänkta när kvinnan plötsligen hittades i närheten av vart de bodde?

Eller hade de kvar namnlapp eller streck-kod på resväskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in