2023-03-21, 13:03
  #324481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
USA ska dra sig tillbaka, sluta utnyttja Ukraina för sina egna syften och sluta leka världspolis. De är de största mördarna i historien. Mördat hundratusentals bara i Irak och kommit undan med det. Hoppas ni alla nazister hängs i lyktstolparna när Ryssland och Kina är färdiga med er

Det finns ingen plats i världen för nazister och de amerikanska mördarna.
Ryssland ska dra sig tillbaka och ut ur Ukraina.

Ryssland har lekt färdigt som leksakspolis nu.

Ryssland har mördat miljontals människor genom tiderna.

Ryssland är världens största folkmördare.

Det finns ingen plats i världen för det onda Terrorlandet Ryssland!

Nu tycker jag vi lämnar de oskyldiga lyktstolparna utanför och koncentrerar oss på att hänga Putin istället.
Citera
2023-03-21, 13:07
  #324482
Bannlyst
Hur många robotar förstördes på krim? UAF använde drönare mot tåget om jag läst rätt? Men hur många svindyra robotar blev ryssland av med? Det såg ut som en rejäl explosion.
Citera
2023-03-21, 13:08
  #324483
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Edit: Vet nån varför tjatar alla antivaxxers om globalistjudar och kallar andra Nazister jämt?

Både antivaxx-propagandan och den ryska krigspropagandan är skapad och konstruerad i Ryssland.

Citat:
Vem sprider desinformation i Europa om covidvaccinen?
– Framför allt Ryssland. Ryssland använder både desinformation och cyberattacker som hybridvapen mot EU-länderna. Men vi ser också att Kina allt mer använder desinformation (om corona), säger Peter Stano.

https://www.dn.se/varlden/eu-ryssland-sprider-antivaccinpropaganda/

De här personerna tar sin propaganda därifrån. Medvetet eller omedvetet.

Men då Ryssland även börjat skrika "nazist" om allt och alla, har det blivit lite knas i budskapet. Vissa personer (med åsikter långt till höger) kan därför anklaga en person för att vara både jude och nazist på samma gång. Och anklaga en stat för att vara en "judestyrd globalistkontrollerad HBTQ-stat och "nynazistisk Hitler-stat" på en och samma gång.

Moskvas tanke är väl att olika personer ska använda olika propagandapunkter och skapa olika narrativ, men ibland händer det att vissa personer kör all-in med samtliga propagandapunkter parallellt. Och då kan det bli lite tokigt. Då uppstår judiska nazister/nazistiska judar och nynazistiska globalistiska HBTQ-stater.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2023-03-21 kl. 13:10.
Citera
2023-03-21, 13:08
  #324484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
En liten uppdatering från mötet mellan Ryssland och Cina från gårdagens möte länderna i mellan.

Och en av den väsentligaste fakta som framkommit och även då i förlängningen kommer att drabba väst som redan nu hänger på fallrepet rent ekonomiskt.

Är då att länderna nu då har kommit överens om att stärka samt bygga ut både de transsibiriska och asiatiska handelsförbindelserna kopplade till typ vägar broar hamnar mm.

Det är väl utmärkt att bygga ut infrastrukturen mellan länderna. Då blir det ju lättare sen för Xi när han ska ta över konkursboet Ryssland. Kan man som en del i detta infrastrukturprojekt ta in att det grävs en vallgrav mellan Ryssland och de grannländer som vill vara fria från rysk inblandning? Det vore tacknämligt.
Citera
2023-03-21, 13:11
  #324485
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ryssland är världens största folkmördare.
Stämmer inte. Mao Zedong från Kina hade ihjäl mer än dubbelt så många som tvåan Ryska Stalin.
Citera
2023-03-21, 13:12
  #324486
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scip
En liten uppdatering från mötet mellan Ryssland och Cina från gårdagens möte länderna i mellan.

Och en av den väsentligaste fakta som framkommit och även då i förlängningen kommer att drabba väst som redan nu hänger på fallrepet rent ekonomiskt.

Är då att länderna nu då har kommit överens om att stärka samt bygga ut både de transsibiriska och asiatiska handelsförbindelserna kopplade till typ vägar broar hamnar mm.
Så Ryssland tänker låta Kina ta över ryska hamnar, trans-sibiriska järnvägen och andra viktiga anläggningar?

Det går utför för Ryssland. Stackars Ryssland.

Tillägg: precis som kieserna gör i fattiga och korrumperade länder i Afrika. Ryssland är nu på samma nivå som de länderna.
__________________
Senast redigerad av jonkebonke 2023-03-21 kl. 13:25. Anledning: Tillägg
Citera
2023-03-21, 13:28
  #324487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det är väl utmärkt att bygga ut infrastrukturen mellan länderna. Då blir det ju lättare sen för Xi när han ska ta över konkursboet Ryssland. Kan man som en del i detta infrastrukturprojekt ta in att det grävs en vallgrav mellan Ryssland och de grannländer som vill vara fria från rysk inblandning? Det vore tacknämligt.

Att KINA tänker profitera på Ryssland de kommande decennierna, är en nobrainer.
KINA är den enda tunga medspelare som Putin har att tillgå - denna medspelare går tyvärr i ekonomisk armkrok med VÄST sedan flera decennier och tänker inte förlora intäkter (och stulen forskning) pga av pajasen Putin. Gissningsvis kommer KINA och VÄST att inofficiellt skära upp den ryska tårtan.
I Ryssland finns fina resurser som ryssarna alltid (alltid!) misslyckats med att förvalta.
KINA kommer att stabba Putin i ryggen men på ett smart och konstruktivt sätt.
KINA kommer att dubbelspela och smörja Putin och VÄST på samma gång.
Det kommer att sluta med ett monumentalt ryskt misslyckande.
Detta krig (i Ukarina) innebär öppnandet av Pandoras ask, en politisk ommöblering som inte setts sedan 2:a världskriget.
Både KINA och VÄST tycker självklart att det är toppen att Putin slår sig trött i Ukraina.
Nånstans måste den uppdämda ryska vreden pysa ut.
Lika bra att det sker i Ukraina osv.
Om 10 år är Ryssland sopslut och KINAs och VÄSTs ekonomier tuffar på med ny styrka.

KINA kan gärna få vara förälder åt Ryssland ett par år .... inte mig emot.

Att Ryssland och KINA skulle kunna skapa en hållbar pakt som utmanar VÄST, det kan vi glömma.
Citera
2023-03-21, 13:37
  #324488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det finns så mycket bevis för ryska illgärningar så det kommer ta åratals att bena ut allting. Sprängning av NS ingår där...

Visa mig bevisen för sprängningen. USA är en av de länder som har motiv. Det samma gäller Ukraina. Ryssland har också motiv. Men det är inte samma sak att de sprängde.
Citera
2023-03-21, 13:37
  #324489
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Så Ryssland tänker låta Kina ta över ryska hamnar, trans-sibiriska järnvägen och andra viktiga anläggningar?

Det går utför för Ryssland. Stackars Ryssland.

Tillägg: precis som kieserna gör i fattiga och korrumperade länder i Afrika. Ryssland är nu på samma nivå som de länderna.

Ryzzland har ju BNP som är lägre än Italien så varför skulle någon ta dem på allvar? Kina kommer profilera på Putin, köpa råvaror till lågt pris precis som de gör från Afrika.

När kommer ryzzka federationen falla sönder? Vilka områden kommer Xi ta över?
Citera
2023-03-21, 13:46
  #324490
Bannlyst
Stämmer det att ett 30-tal kalibr robotar förstördes i drönarattacken mot Krim? Explosionen såg ut att vara extremt kraftig.

Är den här attacken starten på offensiven mot Krim?
Citera
2023-03-21, 13:47
  #324491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Relationen mellan Ryssland och Kina blir allt tätare, och givetvis påverkar detta den pågående konflikten i Ukraina. När väst förlorat kriget i Ukraina så kommer de att säga att Ryssland isolerat sig från världssamfundet. I själva verket är det precis tvärtom, det är väst som blir allt mer paranoida, och isolerar sig själva från resten av världen (88 % av världens befolkning). Här en liten översikt av det geopolitiska läget. Döm själva vilka som blir isolerade i denna konflikt:

Ser att du läser rt... förklarar ju varför du ständigt står där förnedrard, förvirrad och desperat pekar på random dömda bedragare och mytomaner som "bästa källan" och "kloka analyser.


det finns en alternativa nytheter tråd (FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)

kanske dags att börja posta i rätt tråd vatnik....
Citera
2023-03-21, 13:50
  #324492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att KINA tänker profitera på Ryssland de kommande decennierna, är en nobrainer.
KINA är den enda tunga medspelare som Putin har att tillgå - denna medspelare går tyvärr i ekonomisk armkrok med VÄST sedan flera decennier och tänker inte förlora intäkter (och stulen forskning) pga av pajasen Putin. Gissningsvis kommer KINA och VÄST att inofficiellt skära upp den ryska tårtan.
I Ryssland finns fina resurser som ryssarna alltid (alltid!) misslyckats med att förvalta.
KINA kommer att stabba Putin i ryggen men på ett smart och konstruktivt sätt.
KINA kommer att dubbelspela och smörja Putin och VÄST på samma gång.
Det kommer att sluta med ett monumentalt ryskt misslyckande.
Detta krig (i Ukarina) innebär öppnandet av Pandoras ask, en politisk ommöblering som inte setts sedan 2:a världskriget.
Både KINA och VÄST tycker självklart att det är toppen att Putin slår sig trött i Ukraina.
Nånstans måste den uppdämda ryska vreden pysa ut.
Lika bra att det sker i Ukraina osv.
Om 10 år är Ryssland sopslut och KINAs och VÄSTs ekonomier tuffar på med ny styrka.

KINA kan gärna få vara förälder åt Ryssland ett par år .... inte mig emot.

Att Ryssland och KINA skulle kunna skapa en hållbar pakt som utmanar VÄST, det kan vi glömma.

Ja, det är skrämmande och spännande tider att leva i. Kriget i Ukraina har skakat om. Man slås av att mycket i världen påminner om en s k "Mexican standoff" där alla håller en revolver riktad mot någon annan.

Xi är garanterat mer förtjust i "den ryska modellen", med en stark ledare samt inskränkta friheter för medborgarna, än i västerländska demokratier. MEN efterblivna diktaturer kommer ju aldrig upp i samma ekonomiska omsättningar samt know-how som den fria världen. Om Xi öppet tar sida för Ryssland, och därmed blir osams med den fria världen, riskeras Kinas fortsatta välstånd. Fanns en intressant artikel om detta i SvD häromdagen, skriven av Benjamin Dousa. Tyvärr bakom betalvägg nu. Men han konstaterar där följande: Trots tre decenniers tillväxt är Kinas ekonomiska standard bara i nivå med EU:s fattigaste land, Bulgarien. Och årets siffror ser dåliga ut, bara en tillväxt på 3 % (näst sämst sedan 1974). Hela Kinas framgångssaga bygger på ökad kapitalism och ökad demokratisering. Utan detta blir det ingen fortsatt framgång. Xi lär vara medveten om detta och att öppet stöd till Ryssland = god natt handelsutbyte med väst, hello svält/stagnation á la Mao.

Så man kanske kan säga att Ukrainakriget ställt många saker på sin spets. Den största frågan, åtminstone för mig, är dock hur Ryssland kunde självskada sig så totalt och tro att de skulle kunna pracka på världen ett nytt Storryskt rike? Även om de vunnit mot Ukraina skulle de ju varit avskydda och behandlade med misstänksamhet för överskådlig tid. Så bygger man inte en framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in