2023-03-21, 08:24
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tänker att det kan vara likstelhet och en frys som inte är tillräckligt lång (bred), så det kanske är benen som var ivägen, men han ville behålla resten intakt kanske?

Ikke usannsynlig. Jeg er ikke helt overbevist om at han har hatt et seksuelt motiv med den døde kroppen. Historikken hans går ensporet mot levende personer, forsvarsløse (veldig unge eller veldig gamle), men ikke døde. Han har hatt makt over dem, men de ha hatt mulighet til å protestere. Alle ofrene hans, som har gått videre med det, har jo kunnet fortelle om i etterkant hva han har gjort, og han har fått straff for det. Jeg tror kanskje mer på at, om kroppen er funnet i deler, så er det enten av rent praktiske årsaker, fordi fryseren var for liten, eller fordi kroppen har tatt skade av håndtering i ettertid. Om noe er "frysetørket" blir det porøst og knekker lettere. Men, dette er kun min personlige teori.
Citera
2023-03-21, 08:26
Medlem
Hei,
Jeg ser det snakkes i tråden om at de involverte kan ha vært fanter, «travellers». Er dette bekreftet?
Har noen koll på hvilken kristen sekt gm var med i som barn? Det er mye streng kristendom nedover i området på Sørlandet, særlig i områdene inn fra kysten.
Citera
2023-03-21, 08:32
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
Folk vill ju generellt inte lägga sig i andras förehavanden och kan således blunda för mkt.

Som vännen tex. accepterade att umgås i husvagnen.

Hans väns moral ger jag inte mycket för,
sitter och snyftar om att han var piskad av kärringen och väldigt hårt hållen.
Rimmar illa med bilden av den ständigt rattfulla blottaren tillika våldtäktsmannen Reidar.
Citera
2023-03-21, 08:32
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebcrew
Västra Värmland enligt VG, då har vi att göra med kommunerna Eda och Årjäng, kanske Säffle och Arvika, och Torsby som joker.

Hon är Norska! Jag tippar på Kil
Citera
2023-03-21, 08:40
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Hans väns moral ger jag inte mycket för,
sitter och snyftar om att han var piskad av kärringen och väldigt hårt hållen.
Rimmar illa med bilden av den ständigt rattfulla blottaren tillika våldtäktsmannen Reidar.

Godt poeng.
Citera
2023-03-21, 09:22
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hon är Norska! Jag tippar på Kil

Vet inte vad du menar med det din jävla stegräknare, det inlägget skrevs innan det kommit ut vart det var. Jag var ju inte helt fel ute då.
Citera
2023-03-21, 09:30
Medlem
Dåren är dömd för 2 våldtäkter och ett våldtäktsförsök på nittiotalet.
Citera
2023-03-21, 09:31
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nån med ocencurerad bild på gm? Dags att lägga ut bild på vår glade reidar nu!
Citera
2023-03-21, 09:58
Medlem
Citerar från Expressen:

"Brodern säger även i intervjun med VG att den döda kvinnan var den misstänkte mannens ”hela liv”, att de reste mycket tillsammans och att han inte tror att hans bror dödade henne.

– Jag kan aldrig föreställa mig att han har tagit livet av henne. Jag frågade honom rakt ut om det på sjukhuset, då var han tydlig och tydlig: ”Nej, det har han inte gjort”, säger han.

Försvarsadvokat Stefan Lilliebäck kan inte bekräfta för VG att det var brodern som polisanmält eller vad han berättar. Enligt tidigare rapportering var det sjukhuspersonal som larmade polis.

Mannen som bodde tillsammans med kvinnan häktades på söndagen.

Han har erkänt att han har haft kvinnan i sin frysbox i flera år, men nekar till att ha dödat henne. Det är inte fastställt exakt hur länge kvinnan har varit död, men hon kan ha varit död sedan september 2018."

-

"När mannen nyligen hamnade på sjukhus besökte brodern honom. Han uppfattade honom som osammanhängande – och valde att konfrontera honom utifrån sin dåliga magkänsla.

– Nu fanns det äntligen en möjlighet att undersöka lite, och få lite lugn i själen, och ta reda på om det fanns något i det som jag hade en känsla för.

– Då bekräftade jag den dåliga känslan i magen att hon var hemma hos honom. Sedan kontaktade jag polisen efteråt.

Om brodern var hemma i mannens lägenhet efter det vill han av utredningsskäl inte gå in på."

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/mannens-bror-bekraftade-min-daliga-magkansla/
Senast redigerad av jagskagorakaos 2023-03-21 kl. 10:02.
Citera
2023-03-21, 10:10
Medlem
Något jag inte får ihop är...vart får de 8 år ifrån?
Om hon varit borta sedan 2018, så blir det 5 år i år...

Och vem är det som Re*dar varit otrogen med?
Det skulle vara intressant att veta...
kanske Ann* kom på dem, och då blev ihjälslagen?

Sedan hade väl Re*dar biktat sig för sin bror på sjukhuset, och inte för sjukhuspersonalen?

Ska iallafall bli intressant att läsa FUP på hela denna groteska historien.
Citera
2023-03-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Något jag inte får ihop är...vart får de 8 år ifrån?
Om hon varit borta sedan 2018, så blir det 5 år i år...

Och vem är det som Re*dar varit otrogen med?
Det skulle vara intressant att veta...
kanske Ann* kom på dem, och då blev ihjälslagen?

Sedan hade väl Re*dar biktat sig för sin bror på sjukhuset, och inte för sjukhuspersonalen?

Ska iallafall bli intressant att läsa FUP på hela denna groteska historien.

Det fetade har jag också reagerat på. Flera år blev 8 år.
Men har varit död sedan september 2018 är det ca 4,5 år.
Anhöriga hade pratat med henne 2017, det blir 6 år om hon varit död sedan dess.

Sen tror jag inte på att R*idar varit otrogen, eller haft en nigeriansk shaman hemma heller. Han är väl mytoman.
Citera
2023-03-21, 10:39
Medlem
Ni som har bra koll: När kan man förvänta sig att FUP dyker upp i det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in