Citerar från Expressen:
"Brodern säger även i intervjun med VG att den döda kvinnan var den misstänkte mannens ”hela liv”, att de reste mycket tillsammans och att han inte tror att hans bror dödade henne.
– Jag kan aldrig föreställa mig att han har tagit livet av henne. Jag frågade honom rakt ut om det på sjukhuset, då var han tydlig och tydlig: ”Nej, det har han inte gjort”, säger han.
Försvarsadvokat Stefan Lilliebäck kan inte bekräfta för VG att det var brodern som polisanmält eller vad han berättar. Enligt tidigare rapportering var det sjukhuspersonal som larmade polis.
Mannen som bodde tillsammans med kvinnan häktades på söndagen.
Han har erkänt att han har haft kvinnan i sin frysbox i flera år, men nekar till att ha dödat henne. Det är inte fastställt exakt hur länge kvinnan har varit död, men hon kan ha varit död sedan september 2018."
-
"När mannen nyligen hamnade på sjukhus besökte brodern honom. Han uppfattade honom som osammanhängande – och valde att konfrontera honom utifrån sin dåliga magkänsla.
– Nu fanns det äntligen en möjlighet att undersöka lite, och få lite lugn i själen, och ta reda på om det fanns något i det som jag hade en känsla för.
– Då bekräftade jag den dåliga känslan i magen att hon var hemma hos honom. Sedan kontaktade jag polisen efteråt.
Om brodern var hemma i mannens lägenhet efter det vill han av utredningsskäl inte gå in på."
Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/mannens-bror-bekraftade-min-daliga-magkansla/