Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Roat mig med att förutspå utgången i Arsenals och Citys återstående matcher. Det blev så här.
Arsenal - 10 matcher kvar.
Kommer bli 7 segrar, 1 kryss och 2 förluster
Förlusterna är City och Liverpool borta.
Kryss mot Newcastle borta.
Totalpoäng = 91
City - 11 matcher kvar
Kommer bli 9 segrar och 2 kryss.
Kryss mot Brighton och Fulham borta
Totalpoäng = 90
Ja, jag vet att detta var helt meningslöst. Jag har ingen direkt grund för de tips jag gjort. Slutsatsen som kan dras är att det kommer bli jämt, men att matchen mellan de två inte är helt avgörande (City bör dock inte förlora den i alla fall).
Citys kryss är mot lag de borde vinna mot egentligen (de borde väl vinna alla matcher egentligen). Men säg att de istället kryssar på hemmaplan mot Liverpool och Chelsea då.
Arsenals återstående hemmamatcher ska bara vinnas. Det är Leeds, Southampton, Brighton, Wolves och Chelsea. Chelseamatchen vet man ju iofs aldrig (fan man vet väl ingen match på förhand).
Bortamatcherna mot West Ham och Nottingham har jag gett Arsenal alla 3p i, med vetskap om att det är två lag som kämpar för sitt liv.
Jag tror fan bannemig att Arsenal kan kryssa på Etihad, då City kommer ha mer fokus på CL, men samtidigt är de nog för svåra att besegra helt och hållet på hemmaplan.
Jag tror fortfarande att inget är givet i slutspurten, och matchen på Etihad kommer vara den absolut viktigaste. Min tanke är att om Arsenal vinner eller kryssar den matchen så vinner de ligan, men om de förlorar så har City fördelen att ta igen, och vad som helst kan då hända.
Matchen mot Liverpool blir nog den andra viktigaste att ta poäng ifrån. Det är också en match jag ändå tror de kan kryssa, kanske till och med vinna. Magin på Anfield kan dock ställa till det och vi måste prestera på topp för att ha en chans där.
Det blir även spännande med derbyt mot West Ham, de kommer kämpa hårt för att överleva och vi kommer även vilja fortsätta vår dominans och streak på derbyplan såklart.
Oavsett vad som händer så blir det spännande. Må den bäste vinna, vem det än blir!