2023-03-21, 01:14
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är inte konstigt beroende på vad som faktiskt initierade det hela. Dom hade ju varit i lägenheten en hel timme. Tove hade ju till och med ringt Albin och det verkade ju lugnt och sansat. Annars hade han reagerat på tonläget. Tove har helt enkelt blivit överrumplad. Sen exakt vad som föranlett det är svårt att veta. Skulle inte förvånat mig om hon ringt Albin, att dom fortsatt prata inne på toaletten, Tove skulle kissa innan hon gick, öppnar gylfen och ska sätta sig och det är då som JJ fäller henne och stryper henne. Hon blir överrumplad och då hinner man inte skrika och inget tjaffs har föranlett detta. Allt i linje med JJ:s mål med det hela.

Hon vet mycket väl att om hon börjar skrika så kommer det inte se bra ut alls för hennes egen räkning. Med samtalet till Albin i bagaget kan hon med lätthet säga att Tove "gått hem" och därigenom få misstankarna riktade ifrån sig. Nu fick hon inte det pga lite klumpiga misstag som i stunden blev som dom blev.

Sen modifierar hon det hela så det låter bättre för sin egna räkning. Exempelvis att MH hållit armarna för att det låter bättre.

Det måste inte varit såhär, men det är inte ett helt otänkbart scenario.

Jag tror det här kommer visa sig vara sanningen om Maja väljer att berätta.. tror du är helt rätt på spåret med att Johanna såg sin chans när Tove sagt till Albin att hon är på väg hem.
Som jag skrev tror jag Johanna ser och räknar ut aspekter&parametrar väldigt fort och att det finns undertoner av sanningen. Hejdå-kramen kan också stämma då, jag tror de kan vart så att Tove gjorde sitt livs misstag att vilja gå på toaletten efter de sagt hejdå och innan hon började cykla hemåt..
Citera
2023-03-21, 01:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Ja fast lyssna på nästa klipp, då säger de att 18åringens advokat ville lägga fram hennes inställning bakom stängda dörrar o d gick rätten med på. Så de vet inte vad hon erkänner eller inte. De bara antar att hon inte erkänner nåt eftersom hon tidigare inte erkänt nåt
Och då menar du att Maja Pratade Först??
Citera
2023-03-21, 01:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja det är riktigt konstigt faktiskt. Kommer också ihåg nu att jag läste att 20åringen erkände först o att 18åringen nekade

Men i fupen börjar M prata om likresan 2 december
JJ får reda på d i förhör 7 december o blir chockad o vill ha paus. Inte förräns 30dec erkänner hon hela scenariot
Det stämmer till fullo. Var bland det sista jag läste i morse efter att ha suttit hela natten. JJ blev helt ställd och sa nåt om att hon inte var säker längre på att N-Maja var en riktig vän. Dom hade lovat varandra heligt att inte avslöja dådet i någon form. Att ens tro att två skulle hålla tätt beror på låg intelligens och JJ borde ha googlat lite mer i den frågan. Herregud, det är inga dagisfröknar som sitter och förhör dom.
Citera
2023-03-21, 01:16
Medlem
Citat:
Så återigen, M erkände resan först

Det är inte att erkänna ett brott.

MH berättade, (= iofs erkänner brott mot griftefrid, men påstår tvång) samtidigt som hon ff nekar till brottet mord.
Citera
2023-03-21, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Det är inte att erkänna ett brott.

MH berättade, (= iofs erkänner brott mot griftefrid, men påstår tvång) samtidigt som hon ff nekar till brottet mord.
Griftefrid är ett brott men nä precis hon nekar ju fortfarande till mordet så givet erkände hon inte d
Tror vi litar mer på fupen än journalister som inte vetat va som hänt eftersom de inte ens vet Ms inställning vid det tillfället
Citera
2023-03-21, 01:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Så återigen, M erkände resan först
Så är det och alla vi som läst FUP kan instämma. Vidhåller att mördaren JJ blev helt perplex då hon fick höra att N-Maja erkänt transporten av liket och hur JJ försökte elda upp Tove.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-21 kl. 01:25.
Citera
2023-03-21, 01:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du behöver inte ens spela korkad. Du är det.
Oj! Jag säger som Clea. OJ!
Citera
2023-03-21, 01:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du behöver inte ens spela korkad. Du är det.
Tror negern ville sova sin skönhetsömn som hon så väl behövde! Kanske inte är så korkat ändå.
Citera
2023-03-21, 01:29
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Jag tror det här kommer visa sig vara sanningen om Maja väljer att berätta.. tror du är helt rätt på spåret med att Johanna såg sin chans när Tove sagt till Albin att hon är på väg hem.
Som jag skrev tror jag Johanna ser och räknar ut aspekter&parametrar väldigt fort och att det finns undertoner av sanningen. Hejdå-kramen kan också stämma då, jag tror de kan vart så att Tove gjorde sitt livs misstag att vilja gå på toaletten efter de sagt hejdå och innan hon började cykla hemåt..

Nä, jag tror hejdå-kramen är en modifiering för att det låter bättre och för att folk ska tro att JJ är så mycket snällare än hon är.

Man tar väl dessutom ett hejdå efter toalettbestyret? Det blir konstigt annars. Och varför i så fall forcea in henne på toaletten isåfall? Nä, jag tror att tumultet uppstod inne på själva toaletten. Sen exakt hur är svårt att veta. Men Tove har velat ta sig ut och blev då fälld och strypt.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Så är det och alla vi som läst FUP kan instämma. Vidhåller att mördaren JJ blev helt perpex då hon fick höra att N-Maja erkänt transporten av liket och hur JJ försökte elda upp Tove.

Kan ju vara därför hon väver in MH i sin version om hennes delaktighet när hon väl börjar erkänna? Dvs, säger att MH höll armar när det i själva verket var hon själv som stod för hela mordbiten. Dels för att det låter bättre än att man själv mördare och dels för att dom båda får en form av smäll i det hela. Och så får det samtidigt JJ att framstå i bättre dager.
Citera
2023-03-21, 01:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Nä, jag tror hejdå-kramen är en modifiering för att det låter bättre och för att folk ska tro att JJ är så mycket snällare än hon är.

Man tar väl dessutom ett hejdå efter toalettbestyret? Det blir konstigt annars. Och varför i så fall forcea in henne på toaletten isåfall? Nä, jag tror att tumultet uppstod inne på själva toaletten. Sen exakt hur är svårt att veta. Men Tove har velat ta sig ut och blev då fälld och strypt.

Kan ju vara därför hon väver in MH i sin version om hennes delaktighet när hon väl börjar erkänna? Dvs, säger att MH höll armar när det i själva verket var hon själv som stod för hela mordbiten. Dels för att det låter bättre än att man själv mördare och dels för att dom båda får en form av smäll i det hela. Och så får det samtidigt JJ att framstå i bättre dager.
Omöjligt att veta hur dessa sjuka hjärnor tänker. Men, jag tror inte JJ accepterar att ensam bli dömd för mordet utan kommer göra allt för att sätta dig N-Maja. När det är två så brukar dom efter att lova varandra tiga göra exakt tvärtom och lägga all skuld på sin tidigare vän. Inte en chans att JJ har planer på att själv sitta på kåken och att N-Maja klarar sig. Sen kommer nog Clea hjälpa till med den biten. Nu tycker jag förstås att båda dessa monster ska spärras in och aldrig släppas ut igen. Förhoppningsvis finns det tid över för N-Maja att lära sig klockan.
Citera
2023-03-21, 01:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja fast lyssna på nästa klipp, då säger de att 18åringens advokat ville lägga fram hennes inställning bakom stängda dörrar o d gick rätten med på. Så de vet inte vad hon erkänner eller inte. De bara antar att hon inte erkänner nåt eftersom hon tidigare inte erkänt nåt
https://sverigesradio.se/artikel/efter-langa-forhor-med-misstankta-kvinnan-forsvararen-hon-vill-beratta-vad-som-hant
Citera
2023-03-21, 01:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag tror inte alls att hon transporterades i grannens bil. Jag tror att dom burit ut kroppen efter McDonalds-besöket. Det är mest troligt då dom antagligen hade hur många tankar som helst i huvudet och nån granne har redan ringt på så man vill ju inte bara knata ner i trappan med ett lik invirat i lakan och sopsäckar några minuter efter. Besöket ger rum för lite tid så att dom senare kan göra det utan att bli upptäckta.

Det är väl helt klarlagt nu. Då var det inte så klart eftersom TTs mobil åkte med till donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in