Citat:
Det är inte konstigt beroende på vad som faktiskt initierade det hela. Dom hade ju varit i lägenheten en hel timme. Tove hade ju till och med ringt Albin och det verkade ju lugnt och sansat. Annars hade han reagerat på tonläget. Tove har helt enkelt blivit överrumplad. Sen exakt vad som föranlett det är svårt att veta. Skulle inte förvånat mig om hon ringt Albin, att dom fortsatt prata inne på toaletten, Tove skulle kissa innan hon gick, öppnar gylfen och ska sätta sig och det är då som JJ fäller henne och stryper henne. Hon blir överrumplad och då hinner man inte skrika och inget tjaffs har föranlett detta. Allt i linje med JJ:s mål med det hela.
Hon vet mycket väl att om hon börjar skrika så kommer det inte se bra ut alls för hennes egen räkning. Med samtalet till Albin i bagaget kan hon med lätthet säga att Tove "gått hem" och därigenom få misstankarna riktade ifrån sig. Nu fick hon inte det pga lite klumpiga misstag som i stunden blev som dom blev.
Sen modifierar hon det hela så det låter bättre för sin egna räkning. Exempelvis att MH hållit armarna för att det låter bättre.
Det måste inte varit såhär, men det är inte ett helt otänkbart scenario.
Hon vet mycket väl att om hon börjar skrika så kommer det inte se bra ut alls för hennes egen räkning. Med samtalet till Albin i bagaget kan hon med lätthet säga att Tove "gått hem" och därigenom få misstankarna riktade ifrån sig. Nu fick hon inte det pga lite klumpiga misstag som i stunden blev som dom blev.
Sen modifierar hon det hela så det låter bättre för sin egna räkning. Exempelvis att MH hållit armarna för att det låter bättre.
Det måste inte varit såhär, men det är inte ett helt otänkbart scenario.
Jag tror det här kommer visa sig vara sanningen om Maja väljer att berätta.. tror du är helt rätt på spåret med att Johanna såg sin chans när Tove sagt till Albin att hon är på väg hem.
Som jag skrev tror jag Johanna ser och räknar ut aspekter¶metrar väldigt fort och att det finns undertoner av sanningen. Hejdå-kramen kan också stämma då, jag tror de kan vart så att Tove gjorde sitt livs misstag att vilja gå på toaletten efter de sagt hejdå och innan hon började cykla hemåt..