Citat:
Ursprungligen postat av
ellaaa
Vad jag förstått finns det inget som klart styrker att MH höll i Tove. Det tycks som om Rullman precis som media direkt köpt JJ:s narrativ och inte tagit hänsyn till det faktum att hon är en hämndlysten lögnare och sociopat. Hon har en agenda med allt hon säger.
Förutom hämndlystnad (för att MH ”förrådde” henne och började prata) skulle det kunna vara ett sätt att få mordet att se ut mer som ett ömsesidigt slagsmål.
Tove var nog redan halvt medvetslös när hon ströps eftersom den första dunsen (”50-100 kg rätt i golvet”) var hennes huvud som slog i golvet. JJ behöver därför en story som visar att hon ”försvarade sig” och inte ströp ett hjälplöst offer till döds.
Dessutom vill hon inte ”go down alone”. MH ska inte komma undan om inte hon gör det.
Jag är rädd att de hemska bilderna som dök upp i huvudet när JJ skildrade att MH höll i armarna medan hon ströp Tove tilltalar människors sensationslystnad. Det är en så klassisk grotesk bild. Och nu tycks den ha fastnat.
Jag tror inte att MH sov sig genom allt, men jag tror på henne när hon säger att JJ låste dörren till toaletten. Antagligen klarar hon inte av att erkänna att hon tillät mordet att ske utan att ingripa.
Det är så jävla svårt, särskilt nu när det inte är något som visar då att MH var med
Inget DNA på TT eller så heller ju på MH.
Det jag dock reagerar på är att i förhören ( kan ha missat det) så blir hon varken frågad eller lägger till någon som helst reaktion/när hon ser kroppen i hallen till JJ inget ”Vad har du gjort?!” Eller Vad har hänt?! Det skulle kunna tyda på att det hon säger är lögn, eftersom hon redan ju vet vad som hänt missar hon att lägga till sådana självklara saker tänker jag……
Å andra sidan verkar hon totalt passiv, inga förslag, inga ord, ingen handling gentemot JJ alls i övrigt heller så eftersom hon antagligen var helt hjärntvättad att få tycka något.
Bara när JJ tex berättar så fruktansvärt obehagligt om TT när hon återkommer till TT i skogen…. Inte ens då svarar hon eller reagerar