2023-03-20, 14:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Tycker näsan på Mariepol-putin är mer konkav - eller har någon slagit in näsa på honom
ovanför näsborrarna

Sevastopol-Putin har en mycket svag haka till skillnad från gamla Putin.
Citera
2023-03-20, 14:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det blir med stor säkerhet betydligt svårare än det var i somras/höstas, då den ryska armén i Ukraina var i sämsta tänkbara skick.

Kriget är statiskt nu. Då fungerar den "lättrörliga manöverkrigföring" som var en ukrainsk specialitet i fjol inte lika bra. Dessutom — tre armékårer... Mega.

Ja, det var den jag tänkte på! Är ryssarna inte stendumma lär de sig av misstaget. Jag vet heller inte om fordonen slogs ut ändå, eller om de återvände.

Så vitt om vad som är känt så åkte de Ukrainska gossarna in och gjorde lite donuts framför ryssarna bara fört att visa att de numera behärskar även lerigt och kladdigt underlag, det som de gamla antikviteterna från sovjettiden kör fast i ideligen, skulle några fordon för Ukraina ha slagits ut så kan du vara säker på att rysstrollen hade postat de bilderna eller klippen dygnet runt

Kommentarerna från ryssen tyder på att de inte var nöjda med vad de såg och med tanke på hur illa ryssarna verkar hantera detta krig så tror jag att de inte kommer att lära sig någonting av uppvisningen
Citera
2023-03-20, 14:53
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bedöm själv: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1637745269289746437

Det är mycket mer troligt att en och samma person kan se olika ut beroende på de förutsättningar som gällt då bilden tagits.

- Vidvinkeloptik ger en ansiktsform, tele en annan.
- Ljusets rikting
- ansiktsuttryck
- sträcker på nacken, eller är avslappnad
- väderförhållanden
- utsnitt och kamerans vinkel mot personen.
- stress
- medicinering med ett par veckors mellanrum mellan bilderna.

Det finns ingenting i någon bild som någon välrenommerad expert på bildanalys vågat peka på och säga att det är ett bevis för att det är dubbelgångare och sedan redovisat argumenten som analysen baseras på.

Just nu är det Putins öron som diskuteras på sociala medier och plockas upp av Expressen.
De bilder som påstås vara tre olika öron är av vad jag kan se extremt sannolikt samma öra på samma människa med med ljuset inkommande från tre olika riktningar vilket påverkar formen så som ljuset naturligt gör.

Jag tror att Putin absolut har noja och undviker/minimerar offentliga evenemang, men då han väl besöker dem tror jag inte det är en dubbelgångare.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2023-03-20 kl. 15:00.
Citera
2023-03-20, 14:54
Medlem
Citat:
Sevastopol-Putin har en mycket svag haka till skillnad från gamla Putin.
Det ser ut som att han gör någon grimas. Inte alls lätt att fastställa att de är olika personer från stillbilder.

Hursomhelst har nr 1 och 2 identiska öron, och bilden på nr 3 är av för dålig kvalitet för att det ska gå att avgöra.
Citera
2023-03-20, 14:59
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Detta är ju mycket intressant. Idag går även Ryssland starkt ut mot ICC läste jag tidigare. Kan vara så att Xi inte vill synas "privat" med Putin eftersom han är en efterlyst krigsförbrytare, skadar ju ens varumärke en del att synas med en sådan person, så nu håller han det extremt officiellt. Jag tror detta möte är det sista mellan dessa två.

Jag tror att det är sedvanligt protokoll. Den svenske kungen åker inte ut och säger "hallå" på Arlanda heller. Han skickar kronprinsessan om det är en statschef och en regeringsrepresentant om det är en regeringschef. Sedan möter han själv upp på Stockholms slott. Det blir nog ett flertal möten med fototillfällen med de två ledarna under besökets tre dagar.
Citera
2023-03-20, 14:59
Medlem
Citat:
Bedöm själv: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1637745269289746437

Öronen går inte att dra några slutsatser av. Alla skillnader ser ut att kunna förklaras med bildkvalitet, ljusförhållanden och huvudets vinkel.
Citera
2023-03-20, 15:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så vitt om vad som är känt så åkte de Ukrainska gossarna in och gjorde lite donuts framför ryssarna bara fört att visa att de numera behärskar även lerigt och kladdigt underlag, det som de gamla antikviteterna från sovjettiden kör fast i ideligen, skulle några fordon för Ukraina ha slagits ut så kan du vara säker på att rysstrollen hade postat de bilderna eller klippen dygnet runt

Kommentarerna från ryssen tyder på att de inte var nöjda med vad de såg och med tanke på hur illa ryssarna verkar hantera detta krig så tror jag att de inte kommer att lära sig någonting av uppvisningen
Vem i hela världen kan man lita på? Men för all del, det låter som ett riktigt nummer — jag minns de härliga filmerna från lerperioden i fjol, med bandfordon som spinner loss i dyn som en cross på Novemberkåsan.

Citera
2023-03-20, 15:03
Medlem
Drozds avatar
Enligt The Telegraph har AFU plockat fram Maxim-kulsprutor (uppfunnen 1884) från första världskriget för att försvara Bachmut:
https://archive.fo/aarSL

Men visst, funkar de så funkar de.
Citera
2023-03-20, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Verkar som Xi har bett om att inte synas tillsammans med Putin vid välkomnandet https://twitter.com/Tendar/status/1637770986920574978?cxt=HHwWhIC8raGCxLotAAAA

Haha, varför står ryssarna så muckigt? Xi verkar knappt veta vem han ska titta på. Tv4 visade en längre video och det är inget leende på Xi, det är bra.

Lite halvoff kanske: Om Trump grips imorgon, har det något symboliskt värde att det händer precis när Xi och Putin träffas?

Trump flinade ju upp sig under mötet med Xi i Florida och viskade att han precis hade smällt något brutalt i Syrien medans Xi var där (jag varken minns eller kan förklara det militära, men det small). Xi svarade två gånger med "Repeat", samtidigt som Trump tog en fet tugga chokladkaka och lutade sig tillbaka. Ett hån mot Kina. Kan morgondagens gripande vara något symboliskt till Kina eller för den delen Putin? Bra timing är det i alla fall. Om han verkligen grips imorgon dvs.

Vet att han ev. grips för att tysta någon sexskandal med kampanjpengar, men timingen?

Källan till ovan är en fransk dokumentär på SVT som intervjuade någon som var i rummet och jobbade för Trump.
Senast redigerad av asdman123 2023-03-20 kl. 15:06.
Citera
2023-03-20, 15:06
Medlem
Eu håller sina löften om uthålligt stöd till Ukraina. Nytt beslut, inga småpengar!

Det nya stödpaketet är värt strax över 22 miljarder kronor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1078373

Det är bara att inse, ryzzland har inte en chans Putins invasion Enade EU på riktigt och snart är Finland med i NATO och NATO därmed närmare ryzzland gräns än någonsin. BRA!
Tror det kommer behövas framöver om inte annat för att hålla Ryzzland i schack framöver.

"Länderna ska gå samman för att bland annat köpa artillerigranater."
Senast redigerad av Antistalk 2023-03-20 kl. 15:13.
Citera
2023-03-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det blir med stor säkerhet betydligt svårare än det var i somras/höstas, då den ryska armén i Ukraina var i sämsta tänkbara skick.

Kriget är statiskt nu. Då fungerar den "lättrörliga manöverkrigföring" som var en ukrainsk specialitet i fjol inte lika bra. Dessutom — tre armékårer... Mega.

Ja, det var den jag tänkte på! Är ryssarna inte stendumma lär de sig av misstaget. Jag vet heller inte om fordonen slogs ut ändå, eller om de återvände.

Lägg sedan till att nästan alla ukrainska trupper med erfarenhet och träning är döda. Så man kommer att använda nyligen mobiliserade soldater.
Citera
2023-03-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Kan du länka till den sagda beskrivningen av Ryssland?

https://m.youtube.com/watch?v=ou8mI_ce80s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in