2023-03-20, 07:58
Avslutad
Vem är mest trovärdig av MH och JJ?

MH ljuger ju uppenbarligen för att förminska sin roll. Hon är svagbegåvad och sådana människor tenderar ju att vilja undvika att ta ansvar genom att skylla på omgivningen och olyckliga omständigheter.

JJs utsagor stämmer bra överrens med den tekniska bevisningen och tidslinjen. Har hon insett att loppet är kört och helt enkelt gett upp, men försöker ändå dra med sig MH i fallet?
Citera
2023-03-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Skrattretande och se så många skydda mh, hon är minst lika delaktig, må hon åka på livstid med. Folk som bara skriver att j övertalar och manipulerat henne är bara ren bullshit. Vi i området som vet hur mh är vet att även fast hon är låg begåvad frf är ett smuts.

Ingen som skyddar. Vi läser FUP och bevismaterial.
Citera
2023-03-20, 08:00
Medlem
TTs mobil borde gå att hittas om det är som MH säger att den dumpades vid den större rastplatsen där ”lastbilar brukar stå”. Tror inte alls den ligger i sjön, snarare en bit in i buskage.
Citera
2023-03-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Något som verkligen förbryllar mig är att man som 18-20 åring verkligen sätter sig i den här sitsen och tar livet av en annan människa på det här viset och därmed även förstör sitt heeeela liv.
Dessutom pga något dumt skit!

Livet som precis skulle börja för dessa tjejer. Så otroligt tragiskt!

En fråga, läste ur förhören kring strypningen, vad menade dom med tungan åkte ut?

Vet man hur mycket av kroppen som blev bränd?

Tungbenet bröts va?

Men tungan helt enkelt lossnade.
Citera
2023-03-20, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vem är mest trovärdig av MH och JJ?

MH ljuger ju uppenbarligen för att förminska sin roll. Hon är svagbegåvad och sådana människor tenderar ju att vilja undvika att ta ansvar genom att skylla på omgivningen och olyckliga omständigheter.

JJs utsagor stämmer bra överrens med den tekniska bevisningen och tidslinjen. Har hon insett att loppet är kört och helt enkelt gett upp, men försöker ändå dra med sig MH i fallet?

Skylla på varandra har ju historiskt varit klassiskt i svenskt rättsammanhang. Finns många exempel på att folk gått fria när det inte gått att bevisa vem som gjort vad. Priset vi betalat(r) för att vara bror duktig.
Citera
2023-03-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Expojkvännen till JJ är det Albin?
Albin svarar på frågan i förhör om han haft någon relation med J
Han svarar nej
I förhöret får han frågan om det funnits någon flirt mellan dem
Han svarar Nej men lite kanske men mest på skoj när de varit onyktra
Han svara också på frågan om J kan ha uppfattat honom som intresserad av henne
Han svarar Nej det tror jag inte och säger att det har aldrig funnits några sådana känslor fr hans sida men kanske har J uppfattat det så
Men det har aldrig varit meningen fr hans sida
Han berättar också att han pratar hellre med tjejer om problem och sånt och om jag förstog rätt så gjorde han det även med J
Citera
2023-03-20, 08:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant hur skicklig Johanna är på att slå kilar mellan människor. Även smickra, och jag blir förstås misstänksam vilket syfte smickrandet har. För syfte, det är jag övertygad om att det handlar om.:

A 153/163

Sparade meddelanden från Johanna till Albin som på Snap, som berör Tove på ett eller annat sätt. Äldre konversationer skrivs det, vilket man inte vet vilket år det handlar om:

2 april

"Ja Timmy o mirre pratade om detta igår och vi sa det att du förtjänar ju så mkt bättre o d hoppas jag du vet!
Du är en så jävla fin människa, o d kan ingen förneka! Du ska ha någon som visar dig störda uppskattning och ska ja va ärlig är tove väldigt egocentrisk. Timmy sa d tsm att d va synd att du inte vågade stå på dig själv o göra slut med Carro tidigare, så lär dig av vad som varit o ta med dig det att du måste stå på dig själv mer. Om du är kluven så är valet redan gjort. Man ska nt tveka på sin partner, då vet man att man redan gått vidare. O du kmr ju nt gå igenom detta själv, vi kmr ju va där för dig t 100%❤
"

21 februari 2021

"Asså albin tack så mycket för denna helgen! Jag uppskattar verkligen dig som vän för du finns verkligen där när man behöver dig asså, äkta fin vän är va du är!!❤❤❤"
Varför har han sparat de chattarna??
Citera
2023-03-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
När grannen erbjöd skjuts gick Johanna först tillbaka till lägenheten innan hon följde med. Det är möjligt att hon då gömde liket i klädkammaren.
Eller så kanske hon hämtade plånboken?
Hon var ju egentligen inte på väg till MD fr början och kanske inte hade med sig mob och bankkort
Citera
2023-03-20, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Varför har han sparat de chattarna??
Jag gissar på att han inte tänkt på det bara
(Men jag vet inte hur sådana chattar funkar)
Det vore mycket olyckligt om T upptäckte det vid tillfälle?

Men å andra sidan så hade ju T visst sagt också till nån kille att hon kände mer för honom än vänskap
Det ser lite snurrigt ut där i Vetlanda bland ungdomarna
Dom ligger lite hit och dit och alla är ihop med alla och går varvet runt med partners
Senast redigerad av Anedin 2023-03-20 kl. 08:28.
Citera
2023-03-20, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Denna tös verkar bra störd när hon gång på gång intresserar sig för att röja undan de hon retar sig på.
Jag tror att det blir en smula bättre för världen om denna Lill-Johanna blir inlåst tillsammans med hennes blivande mentor Gammel-Johanna Möller på fängelset i Ystad.
Då kan de två sitta och kuckelimucka ihop olika mördar-scenarior, tänk vad roligt de får ihop, lika barn leka bäst.
Jo jag håller helt med. Röjts bort tidigt från samhället men ändå… tänk så fel de kan gå. Stackars familjer
Citera
2023-03-20, 08:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gissar på att han inte tänkt på det bara
(Men jag vet inte hur sådana chattar funkar)
Det vore mycket olyckligt om T upptäckte det vid tillfälle
Tänkt på det måste han ha gjort, eftersom chattarna försvinner per automatik om man inte aktivt sparar dem.
Kanske han sparat för att visa T vad J höll på med?
Citera
2023-03-20, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Garanterat livstid för JJ, något annat vore gravt fel och en allvarlig rättsskandal.

ja verkligen!! hon ska fan inte få mildare straff bara för hon är ung tjej och ostraffad tidigare!

MH ska ha straff också, hon var ju med på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in