Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Dags för självrannsakan!
I början av tråden fanns det många teorier om vad som hade hänt. Vissa var direkt inne på att mordet skulle begåtts i J:s lägenhet och att de sedan gjort sig av med kroppen. Andra, däribland jag själv, var mer skeptiska till det och trodde på alternativa lösningar.
Jag hade väldigt svårt att tro på att de båda ensamma gjort det inklusive forslat bort kroppen. Jag hade svårt att förstå att båda höll käften så bra i förhören till en början. Två ostraffade unga tjejer och när polisen lägger fram fakta och spelar ut deras berättelser mot varandra var jag övertygad över att någon skulle sjunga ut. Jag tänkte också att det var svårt för två tjejer att släpa ut kroppen, men vad fel man kan ha. Jag trodde väl heller inte direkt på någon hjälp från andra heller. De var ju inte direkt yrkeskriminella gängmedlemmar vi talar om.
Sedan störde jag mig på att grannarna förvisso hörde dunsar, men inget skrik. Men det har ju fått sin förklaring i att T blev fälld med huvudet först i golvet och sedan snabbt strypt. Inget man riktigt förväntar sig av kvinnor direkt att de slåss som typ en karl. Jag fick också uppfattningen att polisen inte hittade några spår efter mord i lägenheten då de endast satt häktade för människorov. Polisen brukar hitta spår vid mordplatser.
Jag kunde till och med tänka mig en förklaring där Tove helt enkelt blev överfallen av någon annan på vägen hem. Hon ringde vid 2:30 hem till sin pojkvän och sa att hon skulle ta sig hem. Men den teorin fick jag såklart överge när det började komma ut information om att det fanns spår som pekade på att det var dem, som när man började söka i det aktuella området och slutligen hittade kroppen.
Så jag hade fel. Hur gissade ni till en början och vilka teorier hade ni om vad som hänt? 
Jag var bestämd med att tjejerna har gjort detta och att de kunde forsla bort kroppen utan att någon sett eller hört det. Samt att tjejerna kunde bära kroppen. Många här inne mena ju på att tjejer är för svaga osv. och absolut inte kunde gjort det utan att upptäckas.
Sedan var det ju hur M:S inblandning var där sa jag absolut att hon är inblandad men hennes teori att sova kan mycket väl stämma. Men många här inne påstod ju att aldrig någon kan sova igenom ett mord.(ljudet dunsar å liknande)
Men jag vet att har jag druckit och däckat så finns inget ljud som väcker mig. Men som sagt jag tror maja inte sov som jag tidigare har sagt men att det är en möjlighet att "folk" kan sova när mord sker trots ljud. dock så tror jag ej det har hänt i fallet.
Sedan så kommer jag ej ihåg vad jag gissa på livstid eller tidsbestämt straff men jag tror jag sa tidsbestämt runt 16 år för båda .
Jag står fast vid tidsbestämt men blir inte heller förvånad om livstid blir utdömt te JJ men är osäker nu efter å läst fupen om M döms för mord. Kan faktiskt tänka mig att hon åker dit bara för griftefrid, skyddad av brottsling .