2023-03-19, 19:03
Medlem
Något jag finner intressant är att hon tidigare försökt att tända eld på toves hus, och googlat bränna inne osv osv .

Konstigt att Johanna inte visat någon störning i psyk utredningen.
Citera
2023-03-19, 19:05
Medlem
I fallet med flickan Yara dömdes hennes farbror till fängelse då han var vårdnadshavare och inte ingrep när hans partner misshandlade flickan till döds. Han befann sig i lägenheten.

Jag funderade på om MH kan dömas för att inte ingripit typ medhjälp till mord om de inte kan bevisa att det var hon som orsakade skadotma på armbågarna, och därmed frias för mord.
Citera
2023-03-19, 19:09
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Exakt! Börjar faktiskt tro på MH ändå, eller något i mig har alltid gjort det. Hon är för icke-smart för att försöka ljuga. Hon är svag.

Lite så jag tänker också. Skulle vara ganska lyckosamt att pricka in just att hon varit upp två gånger och att det stämmer med telefonen. Men hon kanske fick den infon av förhörsledaren, måste nästan läsa hennes förhör igen sen.
Citera
2023-03-19, 19:09
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jaha, så dessa två mord skedde pga av att gärningsmännen va homosexuella?
Hahahaha vet inte vad jag ska säga ens, inte hört en mer korkad teori i tråden tidigare. Och så äckligt fientlig och homofobisk!
Jisses, hur kan man ens komma på ngt sånt i sitt huvud?!

Alla homofiler blir inte mördare.
Men klart är att de inte har några gränser och spärrar. Och när homofiler börjar fantisera om mord, som JJ tydligen har gjort, och dessutom i samförstånd med en sin partner, så kan det bli riktigt farligt. Som tur brukar det stanna vid fantasier.
Citera
2023-03-19, 19:12
Medlem
PubMixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Någon annan kanske redan svarat, jag vet bara att andra bränningen var senare samma dag

Kan bekräfta det… stod i obduktionsrapporten bla tror jag det var.
Citera
2023-03-19, 19:13
Medlem
När TT hittades:
Knappen och dragkedjan i midjan på byxorna var inte knäppta. Blusen och bh är uppdragna.

Att strumpan på vänster fot var nedhasad över hälen kan jag förstå. Den kanske hasade ner när TT ev släpades. Men men att byxorna inte var knäppta och att bluesen och bh var uppdragna har jag svårt att förstå.
Vad ville JJ med detta ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-03-19 kl. 19:17.
Citera
2023-03-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Men klart är att de inte har några gränser och spärrar. Och när homofiler börjar fantisera om mord, som JJ tydligen har gjort, och dessutom i samförstånd med en sin partner, så kan det bli riktigt farligt. Som tur brukar det stanna vid fantasier.
Så homofiler saknar gränser och spärrar,
som resten av mänskligheten då besitter menar du?
Du är helt borta, blir rädd av att det finns så sjuka människor i samhället som resonerar så här
Skriv inte mer till mig är du snäll, svara inte på detta iheller. Skäms över att diskutera med dig!
Citera
2023-03-19, 19:16
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
När TT hittades:
Knappen och dragkedjan i midjan på byxorna var inte knäppta. Blusen och bh är uppdragna.

Att strumpan på vänster fot var nedhasad över hälen kan jag förstå. Den kanske hasade ner när TT ev släpades. Men men att byxorna inte var knäppta och att bluesen och bh var uppdragna har jag svårt att förstå.
Kan ju lätt ha blivit så när de släpat och burit henne, först nerför trappan, sen in i bilen, ut ur bilen, in i skogen.
Citera
2023-03-19, 19:18
Medlem
Citat:
När TT hittades:

Hon har ju helt enkelt velat att det skulle se ut som ett helt annat brott, om nu Tove skulle hittas icke uppbränd. Förvilla polisen. Därför hon börjar jiddra om grannen och sexualbrott osv.
Citera
2023-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Kan ju lätt ha blivit så när de släpat och burit henne, först nerför trappan, sen in i bilen, ut ur bilen, in i skogen.

Jo. Visst Men en knäppt byxa och dragkedja är väl ändå knäppt. Oavsett hur hon släpats eller burits.
Citera
2023-03-19, 19:21
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Jo. Visst Men en knäppt byxa och dragkedja är väl ändå knäppt. Oavsett hur hon släpats eller burits.
Det är inte säkert.
Citera
2023-03-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron

Det här har inget sexuellt motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in