Citat:
Ursprungligen postat av
Olivera
Fattade det som att MH och JJ fick den infon i samband med någon omhäktning? Ganska säker på att det står så i förhöret med MHs samsittare.
Samsittaren berättar också att MH är illa berörd över att få höra vad som hänt med Tove, att kroppen är strypt och har bränts, vilket ju är lite märkligt övertygande med tanke på att MH ju i senare förhör säger sig känna till båda dessa saker. Jag funderar på om det tyder på en ganska bra förmåga att ljuga, eller på att MH verkligen lyckats ”lura sig själv” som hon är inne på i något förhör (eller förstås kanske en kombination av bägge)
Jag tror inte hon har lyckats förtränga utan hon är lika iskall som JJ. De trodde de skulle komma undan med det här.
MH är lite efter, det märks, men hon är iskall ändå. En sak kan jag inte förstå. Johanna är ganska intelligent hur i hela världen kan hon googla allt hon googlar ha med sig telefon över allt, betala med kort på Dollarstore och allmänt uppföra sig som en person som aldrig lyssnat på ett avsnitt av en true crime podd, eller ens sett ett avsnitt av CSI.
Sen fattar jag inte heller varför hon köpte så mycket bensin på söndagen, Tove var redan uppbränd hade hon tänkt mörda resten av kompisgänget under veckan eller var det lite dörrar som behövde brinna i Vetlanda nu när hon ändå var igång?