2023-03-18, 15:20
Medlem
Alla kan ju se att det groteska harmynta monstret inte är en vanlig atlet. Antagligen framtagen i nåt labb i Norge pga att de inte kunde hantera att vi har ett sådant överlägset svenskt damlag i sprint (och distans, btw). Denna varelse har döda hajögon, saknar helt känslor och är 2 meter lång. 30 cm mellan ögonen. Nån hybrid mellan en XXY-"kvinna" och ett DNA-modifierat freak.
Citera
2023-03-18, 15:46
Medlem
Inte drekt trevlig heller. Beter sig konstigt. Hatede væl på Frida Karlson utan anledning ochså. Usch. Ænnu en doping norska
Citera
2023-03-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det är dags att lägga ner snack om att ev. behandlingar på något sätt skulle ge Skidstad eller Fossesholm någon som helst fördel. Det finns ingen fördel i skidåkning att vara kort och muskulös som Fossesholm eller lång och tung som Skidstad. Ingen av dem kommer bli speciellt framgångsrika i skidåkning. Skidstad kanske kan vinna en del i sprint när förutsättningarna är de rätta.

Sen upplever jag Skidstad som väldigt blyg och osäker. Ser inget drygt i henne överhuvudtaget.
Klart att Skistad har fördel av att vara så stor och kraftfull. Detta är ju dock genetiskt precis som Daniel Ståhl och egentligen ingenting att diskutera. Medicinen hon tog var ju helt tillåten dessutom och har inga prestationshöjande effekter.

Fossesholm däremot, självklart har hon enorm fördel av de anabola steroiderna hon fått. Att hon är kort är såklart ingen förde men heller inget som hon ska tillåtas kompensera sig för.

Jag tycker som sagt synd om Skistad för att norska skidförbundet beblandat henens fall med Fossesholm.
Citera
2023-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Klart att Skistad har fördel av att vara så stor och kraftfull. Detta är ju dock genetiskt precis som Daniel Ståhl och egentligen ingenting att diskutera. Medicinen hon tog var ju helt tillåten dessutom och har inga prestationshöjande effekter.

Fossesholm däremot, självklart har hon enorm fördel av de anabola steroiderna hon fått. Att hon är kort är såklart ingen förde men heller inget som hon ska tillåtas kompensera sig för.

Jag tycker som sagt synd om Skistad för att norska skidförbundet beblandat henens fall med Fossesholm.

Vilket prat. Om du har ögon att se med så förstår du att denna sk kvinna inte är en vanlig sund atlet.
Citera
2023-03-18, 16:43
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Kul att Skistad har jobbat upp lite uthållighet. Att hon vann i Drammen är inte så konstigt, men står man emot Jonnas hoppskejtande i Falun då har man steppat upp några rejäla nivåer.
Har hon svårare med hög höjd? Planica ligger på 1 000 m.

Men i Les Rousses var hon överlägsen på 1 200 m.
Citera
2023-03-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaeskbaeck
Alla kan ju se att det groteska harmynta monstret inte är en vanlig atlet. Antagligen framtagen i nåt labb i Norge pga att de inte kunde hantera att vi har ett sådant överlägset svenskt damlag i sprint (och distans, btw). Denna varelse har döda hajögon, saknar helt känslor och är 2 meter lång. 30 cm mellan ögonen. Nån hybrid mellan en XXY-"kvinna" och ett DNA-modifierat freak.

Om Ivan Drago fick barn med Lizzie Borden...
Citera
2023-03-18, 17:10
Medlem
Hon är den nya sprintdrottningen!

Stor, stark och snabb.
När hon nu verkar ha fått ordning på uthålligheten så blir hon svårslagen, mycket svårslagen, i framtiden.

J*vlar vilken fart hon hade på upploppet idag!
Stort grattis till Norge som fått en arvtagare till Falla.

edit.
Kanske lit väl snabb att utse henne till ny sprintdrottning men hon verkar ha alla förutsättningar att bli det.
Senast redigerad av smokieknife 2023-03-18 kl. 17:33.
Citera
2023-03-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har hon svårare med hög höjd? Planica ligger på 1 000 m.

Men i Les Rousses var hon överlägsen på 1 200 m.
Det var vel mest føret tenker jeg. Ikke en fordel for en stor løper som Skistad.
Citera
2023-03-19, 04:07
Medlem
Citat:

Jag kan inte se någon fördel med att vara så lång som hon är? Varför är det i princip inga manliga åkare som är 190 cm eller längre?

Fossesholm har val igen enorm fördel av några anabola😂 Den lilla effekten hon möjligen fick någon gång för 7-8 år sen är ju borta för länge sen.
Citera
2023-03-19, 09:09
Medlem
Citat:
Jag kan inte se någon fördel med att vara så lång som hon är? Varför är det i princip inga manliga åkare som är 190 cm eller längre?

Fossesholm har val igen enorm fördel av några anabola😂 Den lilla effekten hon möjligen fick någon gång för 7-8 år sen är ju borta för länge sen.
Den nya generationen svenska manliga sprinters är väl alla omkring 1.90. 2*Danielsson, Anger, Gisselman & Kvarnbrink. Även Grate som är lite äldre. Och oavsett det så är det klart att damer som är kortare från början har större fördel av varje extra centimeter än en herre. Pratar vi längre distanser med stigningar (där vikten börjar spela roll) är längd ingen solklar fördel.

Forskning har visat att anabola har långsiktiga effekter men självklart är de avtagande något vi ser på Fossesholm nu.
Citera
2023-03-19, 09:23
Medlem
Citat:
Den nya generationen svenska manliga sprinters är väl alla omkring 1.90. 2*Danielsson, Anger, Gisselman & Kvarnbrink. Även Grate som är lite äldre. Och oavsett det så är det klart att damer som är kortare från början har större fördel av varje extra centimeter än en herre. Pratar vi längre distanser med stigningar (där vikten börjar spela roll) är längd ingen solklar fördel.

Forskning har visat att anabola har långsiktiga effekter men självklart är de avtagande något vi ser på Fossesholm nu.
Ingen av de du räknade upp är någon stjärna och det är möjligt att det på sikt kan bli så att just sprinter är större än distanskurs men det har inte hänt än. Jag tror mer det är så att dagens unga är långa. Min son är 20 och betydligt längre än mig och många av killarna i hans ålder är runt 185-190. Det var ovanligt när jag växte upp men nu är det vanligt. Att vara lång som kvinna är en nackdel då de inte är lika starka som män. Men Skidstad är ett undantag i hela skidvärlden.
Citera
2023-03-19, 11:05
Medlem
Citat:
Dette har du tydeligvis mye kunnskap om.

Vet du forskjellen på veksthormonpreparatet Genotropin brukt i terapeutisk behandling, og doping med anabole steroider når det gjelder "langtids effekten"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in