2023-03-19, 08:52
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Straffskalan för mord är lägst tio år och högst arton år eller livstids fängelse.

Jag tror att JJ kommer att få livstids fängelse. När det gäller MH tror jag att det blir omkring 15 års fängelse.
Det hoppas jag verkligen! Två stöddiga idiotbrudar som tror att dom behärskar världen och kan göra vad dom vill. Sedan kan dom ju sitta i fängelset och fundera över om deras attityd trots allt inte var så bra, allt medan dom sitter där och ruttnar bort
Citera
2023-03-19, 08:57
Avslutad
Många smålögner från MHs sida. Hon säger att TT var kall när de bar ner henne i lakanet till bilen. Så snabbt kallnar inte en kropp att TT redan skulle känts kall.
Citera
2023-03-19, 08:58
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon är svensk, och pappan säger ju att de inte är religiösa.
Vilken slutledningsförmåga!
Menar du att det Inte finns några Svenska judar?
Citera
2023-03-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
MH: ”Tove och Johanna hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att inte jag ska höra vad som händer. Eh, och ja Johanna knuffar ner Tove på golvet och stryper Tove till döds.”

Intressant detalj om den låsta dörren om det inte skulle vara sant.
Vad är sant?
Jag har lite svårt att tro på M
Varför sa hon inte detta fr början?
Hon ändrar sig för mycket för att hon ska kännas trovärdig
Citera
2023-03-19, 09:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det är som du säger svårt när det gäller en enstaka individ, speciellt om man strikt bortser från samtliga faktorer som är uppenbara.

Det är precis problemet om man går så långt att det enda som får nämnas är av typen "gärningsperson" eller "gärningshen".

Det finns mycket stora skillnader i mordbenägenhet mella könen, mellan folkgrupper, mellan personlighetstyper mm.

Jag anser att man förbehållslöst ska se på samtliga riskfaktorer, och sedan se om det med enkla medel går att undvika större delen av denna typ av mord, exempelvis undvika en tiodubbling när vi redan vet men efteråt säger "ingen såg detta komma" trots alla varningar.

Tyvärr tror jag åsiktsdisciplin och rädsla ligger bakom att detta mord kunde inträffa, och att antalet mord per år kan tiodubblas i Sverige framöver.

Oavsett om man tycker jag är en galen idiot eller inte, borde denna risk tas på mer allvar än att jag uppmanas hålla tyst om saken av flera i tråden.

För att ännu en gång upprepa min förklaringsmodell till detta mord:
"Hennes egna föräldrar har ju inte ens reagerat och de måste ha sett någon gång allt hat mot allt och alla."

Faktumet/problemet med J är att hon genetiskt ärvt egenskaper från sina föräldrar, och därför har sannolikt minst en av föräldrarna också dessa genetiska egenskaper, och därför ser inte föräldrarna problemet, eller bryr sig inte. (någon skrev att pappan anser att allt är perfekt?)

Sverige är unikt i detta avseende, under många årtionden genomfördes omfattande steriliseringar av personer med starkt avvikande och skadligt beteende. Så är inte fallet med de länder båda MGM har ursprung från. Även mordstatistiken skiljer stort mellan många länder och befolkningar. Att strikt bortse från extrema skillnader anser jag vara ett misstag.
NPF är klart överrepresenterat bland fängelsekunder, "motmedel" finns men kostar för mycket. Samma sak hade gällt om man undersökt andra faktorer.

Det är i o f s en intressant frågeställning, men trots beröringen inte hemmahörande i denna tråd.
Citera
2023-03-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ hatar de röda dragen vilket hon tydligt beskreviver i hattexterna.
Vilka röda drag? Avser det hårfärg?

Var hittar man hattexterna?
Citera
2023-03-19, 09:02
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad är sant?

Hoppas bara orangutangerna hålls åtskilda och att polisen bearbetar dom rejält.
Citera
2023-03-19, 09:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad är sant?

Och varför öppnade hon i så fall inte dörren när grannen knackade på?
Citera
2023-03-19, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
FEL!
Det finns många med NPF samt bristande tidsuppfattning och med dyslexi/dyskalkyli som inte kan klockan men ändå ligger på en hög intelligensnivå.

Nej du har fel. Klockan lär man sig när man är i skolåldern. Klarar man sen inte av det är man helt enkelt lågbegåvad.
Citera
2023-03-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Var tvungen att googla, blev osäker, men såhär stod det på Åklagarmyndighetens sida:
Mordbrand

Ett brott som innebär att någon avsiktligt anlägger brand som innebär fara för någon annans liv eller hälsa, eller fara för omfattande förstörelse av någon annans egendom. Det krävs alltså inte att någon dör av branden.
Det krävs inte ens att någon _skadas_ av branden.
Det räcker att något skadas av branden.
Som i det här fallet: en ytterdörr.
Citera
2023-03-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Då är vi på samma spår. Johanna är en psykopat som tidigare har försökt bränna inne folk. Maja är en tjej med dålig självkänsla och sviktande självförtroende som blivit indragen i denna soppa. Tycker synd om henne.

Ja, de märks att Johanna kontrollerade henne. Å märks att hon va rädd för henne el är rädd för henne
Citera
2023-03-19, 09:08
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Många smålögner från MHs sida. Hon säger att TT var kall när de bar ner henne i lakanet till bilen. Så snabbt kallnar inte en kropp att
TT redan skulle känts kall.

Det stämmer. Kroppen kallnar 1 grad per timma tills den har kommit i samma grader som lägenheten är i.
Likstelheten börjar efter ca 3 timmar efter döden och håller i upp till ca 3 dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in