2023-03-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför hade JJ inget som helst förtroende för sin första advokat?
Vad gjorde hon fel?
Hon hade väl bara varit advokat i någon månad och hennes grövstabrott hon haft var väl någon misshandel om jag inte missminner mig. JJ kände sig inte trygg med någon som hade så lite erfarenhet.
Citera
2023-03-18, 22:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag tror inte heller att MH var med vid mordet.
JJ är en narcissistisk sociopat. Många av hennes lögner om vad andra har gjort, har hon i själva verket gjort själv, men skyller ifrån sig.
MH berättade även att JJ tände på det tomma huset samma dag som hon eldade på exets dörr.
Huset: https://sverigesradio.se/artikel/villa-totalforstord-av-brand
Edit: Det är några teorier i tråden om att JJ var kär i ”den” eller ”den”. Den enda JJ är kär i, är sig själv.

Hur uppfattade du det där med att MHs föräldrar hade spårning på MH?
Citera
2023-03-18, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
den varianten har jag aldrig hört? Att alkoholhalten skulle stiga med i princip 100% bara för att du kilat vidare? Den ska du nog ta med en nypa salt

Det är definitivt något som inträffar. Tove vore inte det första fallet.
Citera
2023-03-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är definitivt något som inträffar. Tove vore inte det första fallet.
källa på det?
Citera
2023-03-18, 22:19
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför hade JJ inget som helst förtroende för sin första advokat?
Vad gjorde hon fel?
JJs handskrivna önskan om att byta advokat.
https://gofile.io/d/Q4KPOl
Citera
2023-03-18, 22:19
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Hon hade skickat hjärtan till Albin i något sms. JJ gillade tydligen att skapa drama, ljuga och baktala folk.

Hon försökte nog charma Albin bara för att jävlas med TT.

Citat:
Tove enligt Johanna
Har ett självskadebeteende och har haft en tuff uppväxt med en misshandlande mamma.
Blev bättre sommaren 2020 när föräldrarna separerade.
Hon har en tvillingsyster som heter My och som står Tove väldigt nära och hon har
missbrukat både alkohol och sex.
När hon är på fest så vill hon ha uppmärksamhet bla kan hon lägga sig på golvet och visa här
är jag.
Pojkvännen Albin känner Johanna att han mår sämre och sämre när deras förhållande går upp
och ner.

Tove vill vara som Johanna enligt Johanna och det gick ett rykte att Tove hoppat av
läkarstudier i Linköping.
Tove tyckte att Johanna var hennes närmaste vän men den uppfattningen har inte Johanna.
Hatar alla men mån om Albin.. och i stycket om Tove..

I ett av förhören när Johanna beskrev "lättnaden" om att få prata ut och lösa med Tove i lägenheten, fick jag en stark känsla att hon läckte sina känslor över att Tove äntligen var död. Det var mycket positivitet kring allt.

Har försökt hitta stycket igen men utan att lyckas.
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-18 kl. 22:34.
Citera
2023-03-18, 22:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
källa på det?
Det står ju i obduktionsprotokollet att promillen kan öka efter döden pga av förruttnelsen, eller nåt sånt.
Citera
2023-03-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Föräldrarna hade funktionen hitta min telefon. För att se var Maja var. Det tycker inte jag är konstigt att ha som förälder om det skulle hända dom någonting.
Föräldrarna var ju inte helt glada över relationen och påverkan J hade på M .
På ett sätt var det bra för M för j var mer framåt och tog med M på sociala saker som konserter och utgång , dans osv . Men sen just den negativa sidan var väl att hon blev mer och mer nere i J … gjorde allt som j bad henne om . Personlighetsförändrad
Citera
2023-03-18, 22:21
Avslutad
Citat:
källa på det?

Det är processer som sker under förruttnelsen. Jag har ingen bra källa, men jag vet att för att få ett bra värde på promille så ska man testa ögonvätska. BOs ögon var uttorkade när de fann liket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står ju i obduktionsprotokollet att promillen kan öka efter döden pga av förruttnelsen, eller nåt sånt.
till nästan 100 % ? Ge mig sidan
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Ett bråk uppstod när JJ hade gjort slut med en kille för hon tyckte han var tråkig. Den killen tog Tove över men se det fick hon inte för monstret.
Citera
2023-03-18, 22:22
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är nog ganska vanligt, det är ju enkelt att ställa in, kan ju vara bra om något händer. Sen tror jag inte att det uppskattas av ungdomar, dessutom är nog MHs föräldrar kontrollerande och strikta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in