2023-03-18, 21:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Jag tänkte att MH varit delaktig tills jag läste förhöret med JJ där hon beskriver MH:s inverkan. Det låter som om hon nästan testar idén på förhörsledarna för att se om de tror henne, och liksom sveper generellt över att MH ”var med” men inte specifikt hur. ”Hon var med, jag vet inte, hon höll i hennes händer och kände om hon andades efteråt, men hon var definitivt med…” bla bla bla. Låter som en uppenbar lögn med andra ord.

Och detta efter att hon fått veta att MH spilled the beans om dumpningen (alltså ”förrådde” henne) och direkt började hinta om att MH kanske var den som tog hennes telefon och åkte till dumpningsplatsen utan hennes vetskap.

JJ är så van vid att alla tror hennes lögner, och hon har inte gjort annat än att ljuga från start. Ändå tror i princip alla på hennes story om att MH medverkade, den hemska bilden fastnar i ens medvetande, och istället för att det ska bevisas tänker folk att det måste motbevisas. Med andra ord lyckas JJ som vanligt att manipulera alla till att tro vad än hon säger.

Jag vet inte säkert vad jag tror, men lutar åt att tro MH:s berättelse, inte minst eftersom det inte finns några bevis på att Toves armar hållits fast.
Jag har tidigare haft M som ett oskrivet blad, men har blivit mer och mer övertygad om att hon faktiskt avhållt sig från sådant hon ansett fel eller "risky".

Jo, obduktionen visade att Ts armar pressats mot hårt underlag, men hur kunde de inte ange. Bådas historier var applicerbara.
Citera
2023-03-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Alkohol koncentreras inte efter döden, utan det är att svampar och bakterier producerar det när de inte har tillräckligt med syre.

MH har metylfendiat utskrivet ja. Tror dock det var för ADD och inte ADHD.
ADD och ADHD är nästan samma utan hyper aktivitet på ADD. Samma medicin.
Citera
2023-03-18, 21:36
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
JJ var hjärnan bakom dådet. MH framstår som lågbegåvad.

JJ hade höga betyg i skolan, red på sin häst, spelade piano, skrev låtar och dikter. Tog körkort vid 18, jobbade på ICA Maxi och hemtjänst. Flyttade till egen lägenhet vid 19.

Vad hade MH presterat ? MH - en vilsen adopterad nolla som tydde sig till A-personligheten JJ.

JJ planerade dådet, lurade TT till lägenheten, ströp TT och fraktade kroppen till skogen.

Hade de lämnat sina mobiler hemma, så hade kroppen kanske aldrig hittats.

+ på den!
Fattar inte sånna som Maja, gola ner horan bara och ta lägre straff ingen kommer klandra dig.
Synd om henne om hon inte ens vart med eller delaktig när J mördade T.
Trodde polisen kunde knäcka dessa lågbegåvade mycket enklare. Tycker hon verkar beredd att snacka redan vid 2a förhöret.
Citera
2023-03-18, 21:37
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyhooch
Vad heter tjejerna som är misstänkta?
J*hanna J*nsson *=o,a
M*j* H*llman *=a,a,e
Citera
2023-03-18, 21:37
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Pappans fastighet är nu till salu enligt en annons som lagts ut här i tråden. Där (och i ett annat inlägg) finns några foton på JJ och en medelålders man, en yngre flicka och en kille i ungefär JJs ålder. Är det pappan och brorsan och en lillasyster till JJ?

Stackars pappan skäms (och hotas?), han kan alltså inte bo kvar i trakten och tvingas sälja pga dotterns mordiska äventyr. Hästen lär väl också säljas nu när JJ blir borta i många år. Vet vi mer om honom än att han inte klarar av några former av mental ohälsa?

Hur har MHs adoptivföräldrar reagerat på händelsen? Anser de fortfarande att de gjorde ett bra val när de adopterade ett afrikanskt barn som troligen varit påverkat av näringsbrist redan i moderlivet och därför fått obotliga skador i bl.a. hjärnan?
JJ:s pappa har (hade?) cancer och höll därför på att göra sig av med gården redan innan mordet. Flera vittnen har reagerat på att JJ var ute och festade under pandemin (personer på cellgiftsbehandling är väldigt infektionskänsliga). JJ svarade att pappan redan var sjuk.

Angående MH så misstänker jag att mamman missbrukat alkohol under graviditeten. Många sådana barn adopteras bort.
Citera
2023-03-18, 21:39
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja det är inte direkt begåvat att mörda folk i sin egen lägenhet. Men whatever.
Det är heller inte direkt begåvat att gå och köpa 3 miniflaskor bensin och tro att det ska lösa ”problemet”. Med tanke på att det verkar finnas tecken på planering bakom mordet så tyder det på dels bristande konsekvenstänkande, och dels på eventuellt en viss grandiositet i bemärkelsen ”jag kommer nog undan trots att jag inte planerade detta så bra”. Får starka psykopatvibbar av den här kvinnan.
Citera
2023-03-18, 21:39
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Inte mycket mer än avundsjuka, svartsjuka och fjortis-tjejbråk har framkommit vad jag sett.
Var har det här med avundsjuka kommit ifrån? Hittar inget i fupen om någon som säger att Johanna skulle vara avundsjuk på någon av systrarna Tönnie, bara att hon inte gillade att My hade haft sex med hennes gamla ragg.
Citera
2023-03-18, 21:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Är det negressen som är den huvudmisstänkte kvinnomördaren ?
Nej, snarare assistent. Tror nog att båda är lika skyldiga då negermonstret annars kunde hindrat stryparen istället för att hjälpa till.
Citera
2023-03-18, 21:40
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om de dömds tillsammans, får båda sitta på Hinseberg?

Lite kul ändå, flera hästtjejer sitter på Hinseberg. De har gemensamma konversationsämnen.

Javisst, när samtalsämnen som begångna mord, mord man anklagats för och tankar på kommende mord har dött ut för tillfället kan man alltid prata om hästskit och parasiter....
Citera
2023-03-18, 21:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Dessutom så knarkade de...

Det hittade ju Cannabis i frysen hos JJ.

Bild 14. Påse i frysen innehållande cannabis, 2022-5000-BG121547-1

39471-22 11 (18) K1226065-22
I förhör har misstänkt uppgett att där fanns en kaka innehållande cannabis i frysen.
Denna låg i ett av frysfacken och har tagits i beslag för analys på NFC, se anmälan
K1250318-22, beslag 2022-5000-BG121547-1.
Bild 14. Påse i frysen innehållande cannabis, 2022-5000-BG121547-1
Undersökningsprotokoll Storgatan 71, 2023-01-30 15:14 diarienr: 5000-K1226065-22 26

Hur mycket knarkade de egentligen... Kokain, Amfetamin, MetaA......
Citera
2023-03-18, 21:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Det är heller inte direkt begåvat att gå och köpa 3 miniflaskor bensin och tro att det ska lösa ”problemet”. Med tanke på att det verkar finnas tecken på planering bakom mordet så tyder det på dels bristande konsekvenstänkande, dels på eventuellt en viss grandiositet i bemärkelsen ”jag kommer nog undan trots att jag inte planerade detta så bra”. Får starka psykopatvibbar av den här kvinnan.

Nej det verkar inte vara direkt planerat. Troligen labila sociopater båda två.
Citera
2023-03-18, 21:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustis
- JJ: "Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa."

Samt hennes Google Sök..

JJ är seriöst sinnessjuk, hon ska inte vistas ute bland människor.
Livstid eller rättpsyk utan utskrivning..(om vi nu har ett sånt straff)

Instämmer till 100%. Hon är och kommer fortsätta att vara mycket farlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in