2023-03-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag håller på att läsa FUP nu och jag slås av hur aktiv MH varit från start. MH var med och bråkade utanför A:s lägenhet och skulle ha ut Tove då. MH var dessutom med vid konfrontationen hemma i J:s lägenhet där Tove var med sin syster.
MH har varit lika aktivt aggressiv mot Tove, hon är inte något litet svagt påhäng till JJ. Det är två mördare, helt klart. De ska dömas båda två.
Hon verkar också varit hårt pressad under lång tid. Jag tänker då på hennes kognitiva oförmåga som gjorde att hon misslyckades i skolan, men kanske främst också på hennes sociala tillkortakommande. I den familj hon levde i var nog det senare ett större problem, deras tankar om vad som ger framgång i livet märks i förhören.
Citera
2023-03-18, 20:45
Medlem
- JJ: "Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa."

Samt hennes Google Sök..

JJ är seriöst sinnessjuk, hon ska inte vistas ute bland människor.
Livstid eller rättpsyk utan utskrivning..(om vi nu har ett sånt straff)
Citera
2023-03-18, 20:47
Medlem
När JJ drar ett tal om hur grannen kanske gjort det och försöker skylla på honom, pratar om sexuellt motiv osv, och FL svarar med ”Varför googlar du på griftefridbrott Johanna?” Jävla, hade velat se hennes ansiktsuttryck. Hon försökte verkligen sätta dit någon stackars jäkel som bara ville hjälpa henne mitt i natten. Slösade ju bränslepengar och allt på henne. Man ryser fan när man läser hennes förhör. Märks att hjärnan går på fullvarv mellan förhören, hon smider nya lögner men inser inte hon gör det värre och värre för sig själv med varje ny saga hon berättar. Märks direkt att JJ planerade mordet och kanske även utförde det själv. Hade MH tagit initiativ till dådet eller ens haft en mer aktiv roll, hade JJ nog inte tvekat 2 sekunder ens på att skylla allt på henne.
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det är exakt det där jag menar.
Att tidigt känna igen sådant beteende, och testa hur långt de är beredda att gå om de inte får som de vill eller får önskad bekräftelse plus eventuell provokation.

Jag har mött människor som snabbt visat tydligt att de inte har de naturliga spärrarna, kombinerat med ett starkt behov att skada andra människor på olika sätt för att hävda sig.

Många behöver en grundläggande kurs i att känna igen den typen av människor. Kan vara lika livräddande som att lära sig första hjälpen.

Jag tror folk i MGM's närhet missat att se hur allvarlig situationen var. Eller inte vet vad som kunde ha gjorts förebyggande.

Håller med! Människor har alltför lite vetskap om mönstren kring de här människorna, behövs verkligen spridas medvetenhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Många människor tycker illa om andra men inte på den extrema nivån.
Åh jo, de flesta är dock för fega att agera. Det måste man ju ändå beundra med JJ - att hon verkligen tog tag i att hämnas på detta sätt dvs att mörda personen hon hatar. Få klarar av det.
Citera
2023-03-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
TTs syster är inne på samma sak.
JJ säger i förhör att hon är den enda vän som MH har. Det kanske kan ha påverkat hennes deltagande. Men jag tror att MHs moraliska kompass förändrats under tiden de umgicks. Hon är nog typen som är lätt att hjärntvätta.
Och har under lång tid varit mobbad och samtidigt inte kunnat leva upp till förväntningar från föräldrarna. Sådant skapar stor frustration som kan slå över i hat mot dem som är mer framgångsrika.
Citera
2023-03-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
1. Johanna sparkade först omkull Tove så hon ramlade och slog i huvudet, därefter ströp hon henne med sina händer. De märkte att hon dog under strypningen och kollade sedan puls så hon var död.
2. Hon försökte bränna upp kroppen vid två tillfällen, vid andra tillfället använde hon bensin så elden tog sig bra. Johanna trodde kroppen skulle eldas upp helt
3. Ja. Hon kan ha medverkat genom att hålla fast Toves armar medan Johanna ströp henne.
Hur lång tid mellan 1:a bränningen tills 2:a bränning? Var T eftersökt innan 2:a bränning eller efter?
Citera
2023-03-18, 20:49
Medlem
[quote=DanOwe|83856769]
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
De flesta människor kan besinna sig. Det jag hade önskat var att någon sagt ifrån tidigare MH visste ju tex om att hon eldat på Tove pappa dörr. Hade det tagits på allvar där och då och hon hade fått ta konsekvenserna för det. Det skulle ju kunnat sluta i en dom om mordbrand då hade detta kanske inte hänt. Men det är svårt med sådana människor. Många människor tycker illa om andra men inte på den extrema nivån.[/QUOT
Ja 😥
Men vem? Vänner i den åldern åren innan kommer väl o går o de som tycker något hittar väl nya vänner o går vidare.
Om det varit 1990… så hade ju föräldrar, lärare, vänner, fotbollstränare sett det o kunnat ingripa….men 2020… finns ingen som ser pga digitala media typ snap
Stämmer.

Folk idag är så hypnotiserade av överdriven media-action och sociala elektroniska forum att de inte reagerar längre när något händer IRL.

Folk kan sitta och spela eller chatta på sina mobiler när deras barn är hungriga eller drunknar.

Fritt fram för åldrinhsrån, mordbrand och allt möjligt, uppenbarligen.

När någon loggar ut och försvinner från elektroniska forum däremot, då blir det liv och då hittas deras kropp snart, tack vare mobilens GPS eller mobilmast.
Citera
2023-03-18, 20:49
Medlem
Okej bara så jag får klarhet är jj den ljushyade och är 20 år ?
Citera
2023-03-18, 20:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
När det gäller FUP:en så fungerar sidan fortfarande.

Nya tillägg har kommit in. B.l.a Johanna drinken.

Sidan är överladdad just nu.
Ge den lite tid. Ladda om och försök igen efter en stund.

Den funkar!

https://gofile.io/d/7rDqPT
Citera
2023-03-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Maja ska ändå ta konsekvenserna av sina val och handlingar. Hon hjälpte till att mörda TT och att forsla bort och bränna hennes kropp! Det finns INGA ursäkter för det!

Det säger jag ingenting om. Däremot är JJ mer förtjänt av ett hårt straff. Maja ska såklart straffas hon med, men hon har nog chans att bättra sig.
Citera
2023-03-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Med J menar jag den kille som tvillingsystern varit ihop med, och som JJ haft en fling med. JJ gillade inte att tvillingsystern träffade killen J, och MH och JJ dök upp och var väldigt aggressiva vid killen J:s lägenhet, när både Tove och tvillingsystern var hos honom. Killen J sa ifrån och fick iväg MH och JJ den kvällen.

Ok , då förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in