2023-03-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Borde haft föräldrar och/eller/syskon, vänner?

Siden hun er født i 1954 tviler jeg på at foreldre lever lenger (iallfall i dag). Hvis hun falt utfor er det ikke sikkert at vennene ville ha noe med henne å gjøre. Vet ikke om hun har søsken.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
https://www.facebook.com/r*idar.fr*driksen.3 (byt ut * mot e)
En jägare alltså, och inte har kunnat göra sig av med "köttet" på ett bättre sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte så säker på det är han. Profilen anger att han bor i Göteborg.

Ser dock att han delat gruppen "Bytes/Säljes/Köpes/Bortskänkes /Arvika/Eda/Årjäng kommun" på sin profil, så inte omöjligt att det är rätt gubbe.
Citera
2023-03-18, 19:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Inte så säker på det är han. Profilen anger att han bor i Göteborg.
Men allt på väggen handlar om rätt område.
Citera
2023-03-18, 19:42
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
GM måste vara extremt mentalt trasig som behåller frun i frysen. Kan förstå att han tar livet av henne. Kan förstå att han försöker komma undan genom att placera kroppen i frysen. Men att han behåller frysen år efter år tyder på att GM inte är en planerande individ

Själv hade jag hyrt en minigrävare och köpt en ny frys.

Haha bästa kommentaren i tråden. Jag är visserligen lite disträ själv men den här mannen måste ju vara helt borta. 8 år är fan en CP-lång tid. Undrar om han har andra saker i frysen samtidigt.

Ett scenario som dök upp i mitt huvud.
År 2016: GM går till frysen för att plocka upp lite frysta köttbullar till maten. "Fan just det... Borde verkligen göra mig av med kroppen"

År 2019: GM har varit ute och plockat blåbär i skogen och bestämmer sig för att att frysa in lite av bären. *Öppnar frysen* "Satan hade helt glömt av det här.. ja ja jag fixar det i morgon"

År 2020: GM blir sugen på våfflor med blåbärssylt och kommer ihåg sina frysta blåbär. *Öppnar frysen* "Men det var själva fan! Jag kan inte ta bort koppen nu, måste ju göra sylten till våfflorna. Men i morgon ska jag ta tag vi det.

År 2022 GM blir sugen på en whisky med is. *Öppnar frysen för att ta fram is* "Men suck... I morgon måste det fan bli av..."

Nu var just det här händelser som jag hittade på så klart men om det fanns mera saker i frysen bör GM blivit påmind om kroppen lite då och då.

Även om "bara" kroppen var där så att han inte såg den lite då och då när han hade andra ärenden i frysen så borde GM ha haft tanken i bakhuvudet att göra sig av med kroppen. Det här är bara så sjukt.
Citera
Medlem
Fyfan att va saknad i 8 år utan att någon reagerar. Själv kan man inte gå på toan en sekund innan nån vill en nåt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styvmodern
Ser dock att han delat gruppen "Bytes/Säljes/Köpes/Bortskänkes /Arvika/Eda/Årjäng kommun" på sin profil, så inte omöjligt att det är rätt gubbe.

Ja precis. Hittar heller ingen annan RF som verkar ha koppling till Göteborg.
Senast redigerad av Troian 2023-03-18 kl. 19:45.
Citera
2023-03-18, 19:47
Medlem
OJsanSAs avatar
Citat:
Kika dessutom på vem han följer på FB.

"Ing*r H*len Klaus*n" * = e, stämmer inte helt med fruns namn. Däremot var hon aktiv 2022.
Citera
2023-03-18, 19:48
Medlem
Hur hittades liket i frysen ? Var det ett komplett lik eller delar?
Citera
2023-03-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är mycket möjligt att polisen varit där och letat, dom är ju inte så uppmärksamma på köttbitar i frysen. Dom missade ju översättartjejen som dom nästan stod på när dom sökte igenom hennes hem och hon låg under bråten i källaren, inte ens hunden reagerade.

Inte så konstigt att han dövat sig med sprit när han levt med en styckad dam i frysen bland glass och findusrätterna.

Blixten.

Han verkar ha supit innan också och har fyllkörningar både i Norge och Sverige. Våldtäkt och sedlighetsbrott låter inte heller så bra.
Citera
2023-03-18, 19:49
Medlem
Biatchs avatar
Mina vilda spekulationer här.

Kvinnan skiljer sig från sin första gubbe. Oklar anledning till skilsmässan.
Bosätter sig i Årjäng med R cirka 1 år efter han flyttat dit enligt Ratsit.

2014-2015 måste hon ha avlidit eftersom hon sägs vara försvunnen i 8 år.
Hur hon avled vet vi ju inte. Kan ha varit sjukdom, missbruk, våld mot henne.
Vi vet ju inte heller om hon blivit styckad? Finns gott om frysboxar där man lätt kan vika ihop en människa hel och sen stänga locket.

Någon skrev att polisen i Värmland totalt misslyckats med fallet och inte kollat i frysbox, inte haft dit en likhund osv, men jag håller inte med.

A*na där kanske har brutit all kontakt med sin familj och därmed inte anmäld som saknad och därmed inte efterlyst och ingen har letat efter henne? Det finns ju de som bryter helt med sina familjer av vissa anledningar.

Nu har R tydligen berättat för en läkare på sjukhuset att det finns en död person i hans frysbox.
Varför? Antagligen sjuk, kanske inte långt kvar och vill lätta på sitt samvete innan han dör.

Jag kan inte direkt hitta något om någon efterlyst kvinna i Värmland de senaste åren heller och har inget direkt minne av att media gått ut med något.

Som sagt, mina vilda spekulationer.
Citera
2023-03-18, 19:50
Medlem
Citat:
Han uppger också att han är från Göteborg, vilket ju inte är sant eftersom han är från Norge. Många fipplar in felaktig bostadsort, yrke och så vidare på Facebook. Profilen jag länkade är högst troligen den korrekta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in