2023-03-18, 15:37
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
För att JJs trakasserier normaliserats till att vara fjortisbråk

Och de säger att schimpanser är livsfarliga. Här har vi två livsfarliga schimpanser, både med våldskapacitet och fysisk styrka. Jag menar inget rasistiskt utan att vissa människor, även kvinnor, är potentiella mördare och att dessa signaler säkert redan fanns.
Citera
2023-03-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trattkammaren
Kan man få hela fup i en o samma? Tycker det är jätterörigt och delafil slutade funka när jag satt o läste

Är kanske sen på bollen, men här är hela fup.
https://gofile.io/d/43fcdee3-f515-4688-9c89-73c1f9a64cc4
Citera
2023-03-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
När jag ser på JJ så har hon kraftiga lår för att kunna knäcka en hals på ett offer.
Det behövs inte händer för att kunna strypa.

Hon rider ju!

Kolla själv här:

https://imgur.com/a/HyU6Edf
Åh, fy fan.
Citera
2023-03-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är också övertygad om att T slog i huvudet när J fällde henne och tuppade av för stunden, huruvida hon var medvetslös under hela förloppet låter jag vara osagt.

I någon form var hon sannolikt bortom förmågan till att medvetet försöka kunna avstyra strypningen.

Om hon hade "vaknat upp" tex borde hon ha försökt vrida sig ut ur M:s grepp om hennes armar, försökt vrida huvudet, böja huvudet bakåt för att få ner luft i rak strupe osv. Allt detta hade gett spår på såväl offer som sannolikt förövare. Men inget av det finns såvitt jag kan läsa mig till i FUPen. Det gör att jag iaf tolkar det som att hon helt enkelt aldrig återfick medvetandet utan ströps till döds utan att veta om vad som skedde. Förhoppningsvis då även utan smärta.

Jag har gått självförsvarskurser i mina jobb och när vi har tränat på att vrida oss ut ur grepp som en förövare kan få in på en så är det ändå så att man tex vrider handlederna och då skapas det bristningar i huden på såväl förövare som offer och det syns vid undersökningar. Här har varken M, J eller T något sådant alls. Alltså inte ens en inre blödning under huden vad det verkar. Det talar sitt tydliga språk i mina ögon sett iaf.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har generellt upplevt, att män inte tar kvinnors hot och våld mot andra kvinnor på allvar. De tror ofta att det inte kan vara något allvarligt, bara någon teaterörfil. "Cat fight - hämta popcorn!", typ. Detta har jag nämligen själv upplevt som ung, när jag försökte berätta för en kille att jag fann en annan tjej läskig: "Men JAG är ju inte rädd för Hanna!" (sagt med ett roat leende). "Nej DU nej, men du är 190 cm, väger 120 kg och har testosteronbyggda muskler!", svarade jag då...

Efter den här händelsen, kanske flickors/kvinnors rädsla för andra flickor/kvinnor, kommer att tas mer på allvar..?

Det tror jag. Det finns kvinnliga psykopater, kvinnliga mördare, och dessa två har ju dessutom påtagligt androgyna eller tom maskulina drag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har generellt upplevt, att män inte tar kvinnors hot och våld mot andra kvinnor på allvar. De tror ofta att det inte kan vara något allvarligt, bara någon teaterörfil. "Cat fight - hämta popcorn!", typ. Detta har jag nämligen själv upplevt som ung, när jag försökte berätta för en kille att jag fann en annan tjej läskig: "Men JAG är ju inte rädd för Hanna!" (sagt med ett roat leende). "Nej DU nej, men du är 190 cm, väger 120 kg och har testosteronbyggda muskler!", svarade jag då...

Efter den här händelsen, kanske flickors/kvinnors rädsla för andra flickor/kvinnor, kommer att tas mer på allvar..?
Man skulle tagit sådana här kvinnliga svartsjukedraman mer på allvar minst för 15 år sedan efter Christine Schurrers mord på två små barn.
Citera
2023-03-18, 15:42
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Avsaknaden av kamp under själva strypningen gör ändå att jag utgår från att slaget i huvudet kom innan och att T var medvetslös när hon ströps. Det finns ju ingenting som tycks antyda på någon form av kamp om livet hos T samt övermanning av henne av J och M. Bristen på DNA-spår på såväl offer, MGM samt i lghn tycker jag tyder starkt för min slutsats i alla fall.

Men Tove var ju farthållen i båda armarna av monstret Maja? Hur skulle hon kunnat kämpa emot, annat än kanske ha sparkat mot något.
Citera
2023-03-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Om hon kommer från Sydafrika och Johannesburg gör inte hennes afrikanska ursprung mindre, och förbättrar vare sig hennes förståelse för sina handlingar, hennes empatiska förmåga eller impulskontroll.

Tvärt om har det stor betydelse att just Sydafrika är bland de länder med mest våld och mord i hela världen, med ca 33 mord per 100 00 invånare per år.

Sverige har ca 1.2 mord per 100 000 invånare och år, varav en betydande andel begås av personer med invandrarbakgrund.

När det gäller impulsiva våldsbrott är invandrare i sverige extremt överrepresenterade, vilket jag länkat till tidigare. Aktuellt mord är ett typiskt våldsbrott utfört av personer med invandrarbakgrund.

Ser du inget som helst mönster i detta, och relevans till aktuellt mord om hon kommer från Sydafrika? Hur förklarar du att det så ofta är etniska afrikaner som mördar oavsett vilket land de befinner sig i?

Okej om hon inte kommer direkt från djungeln, hon kommer från en helt annan kontinent där samhället ser helt annorlunda ut av en anledning.

MH adopterades hit som 9 månaders bebis till Sverige av missionärer, som uppenbarligen gjorde allt för henne och hennes lite äldre bror. Tror hon är en snäll person i grunden (som vi alla andra), men hon var psykiskt skör, hade många funderingar.

Men hon var trög pga svårigheter att anpassa sig, eftersom hon var en sökare men som hamnade fel. Låg självkänsla och blev därmed ett perfekt offer och följeslagare till JJ.

I MHs utredning står bl.a att hon var dålig på bl.a processhastighet. Vilket jag tolkar som att om hon har svårigheter för att klara vissa uppgifter snabbt, om det behövs.
Citera
2023-03-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Börja med att förklara den "rasistiska smörjan" jag länkat till, exempelvis FBI statistiken om svartas extrema överrepresentation av mord, eller att 95% av alla dömda för överfallsvåldtäkt i sverige har utländsk bakgrund.

Så svårt kan det inte vara att argumentera mot simpel rasistisk smörja, eller att förklara hur denna extrema brottsbenägenhet inte skulle ha någon relevans till aktuellt mord där de misstänkta har afrikansk och utländsk bakgrund.

Aktuell afrikan har dessutom ärvt gener från föräldrar som struntar i sina egna barn, anser du att det är helt frikopplat från Majas nedärvda beteende i samband med detta mord?

Upplys mig gärna, om du anser att jag inte vet ett skit om detta.

Hä löns int' förklar' för den som int' begrip.
(Ingemar Stenmark)
Citera
2023-03-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men Tove var ju farthållen i båda armarna av monstret Maja? Hur skulle hon kunnat kämpa emot, annat än kanske ha sparkat mot något.

Det blir märken etc även om du vrider armarna/handlederna för att försöka komma ut ur den som håller digs grepp. Samma sak om du sparkar med fötterna, du skulle få blåmärken antingen på hälarna eller tex brutna tånaglar eller skrap etc. Du skulle röra på huvudet så huden vrider sig runt halsen där J hade greppet, du hade sannolikt tryckt/stångats med huvudet mot golvet etc för att försöka komma loss. Du hade spänt kroppen och förmodligen fått skador i munnen av att bita ihop av ansträngning samt att kippa efter andan etc. Men inget sådant finns här. Inga spår på varken T, J, M eller i lghn. I mina ögon är det iaf glasklart att T måste ha varit medvetslös när hon ströps.

Du kan testa med en kamrat. Be kamraten hålla i dina armar och försök ta dig loss. Du kommer vrida dig så skinnet gör ont och det blir röd rodnad där. Det är spår som rättsmedicinska hade hittat på såväl MGM som offer. För sådana spår blir på båda parter, inte bara på den ena. Det är ju friktion etc hud mot hud som påverkar underliggande artärer osv.
Citera
2023-03-18, 15:48
Medlem
fhershs avatar
När man läser FUP så ser man verkligen hur JJ endast verkar ha hat och ilska i sig. Det är nästan så man måste fråga sig om hon har en mänsklig själ, hon verkar helt tom förutom hatet och ilskan.
Citera
2023-03-18, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Jag vet inte hur det gick till men jag såg äckliga sekretessbilder på delvis djurätna rester av Carolin Stenvall som mördades på en rastplats utanför Gällivare för en del år sen. Kort efter var de fotona svärtade eller pixlade och gick inte att se längre.

Hur är det om man hämtar ut FUP på plats? Är vissa foton maskade då också? Varför ens lägga in dem i FUPen då, ska inte allt material vara offentligt?

De ligger i FUP för att den används vid rättegången där alla fotografier visas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in