2023-03-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metron12
Anne-Elisabeth Hagen ? Miljardärsfrun som försvann 2018?

Nej. Hon blev tydligen kidnappad, och inte av sin egen sambo. I detta fallet är det ju GMs sambo som legat i frysen.
Citera
2023-03-18, 15:00
Medlem
Pruttar3000s avatar
Är väl antagligen eda kommun hört att många skumma typer från norge flyttar dit för att spriten är billigare här
Citera
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Jag tror mer på Koppom/Charlottenberg/Töcksfors.
Tro mig, I Västra Värmland händer det möe konstigt på de orter jag nämner. Torsby Säffle kan ni räkna bort! Har bott i Värmland i 27 år och har bra koll på den Västra delen.

Ja , nu ligger ju förvisso Charlottenberg och Koppom i ovan nämnda Eda kommun och Töcksfors i också ovan nämnda Årjängs kommun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Underbar logik:

Han erkänner mord men förnekar brott. De har alltid bortförklaringar och svar på allt, dom där.
Kan ju även vara journalisterna som missförstått. Gubben kan ha undsluppit sig några faktiska omständigheter, utan att för den delen ha erkänt ett brott rätt ut. Typ "Det ligger nån i min frys".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Det är bekräftat att det är hon.

Inte ens Aftenposten eller Verdens Gang har bekräftat detta-din källa tack
Citera
2023-03-18, 15:01
Medlem
Biarkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Det är bekräftat att det är hon.

Belägg? Rätt långsökt. Men hade varit en riktig jävla tvist!

Känner för övrigt inte igen platsen på bilden. Men som välbevandrat i västra Värmlands skogar får jag Häljeboda-vibbar.
Citera
2023-03-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
”Både mannen och kvinnan är norska medborgare” står det nu på Aftonbladet.

Snyggt av StarkMark att ta nationaliteten på att han inte hälsade tillbaka! Hatten av.
Nettop.

Svensken ropte Hej, men slik siger man jo slet ikke på norsk, man siger faktisk Hei.

Så det blir umulig å svare.......
Citera
2023-03-18, 15:10
Medlem
En sak är säkert, gubben måste ja varit riktigt arg på kärringen.. Slakta & lägga i frysen, kräver nog ett starkt psyke..
Sen har nog gubben varit ansedd i samhället eller kompis med någon högre polis..
För annars så hade det varit husrannsakan där rätt omg i tidigt skede....
Citera
2023-03-18, 15:10
Medlem
Helvete vilket öde att hamna i en frys i 10 år. Huuua
Citera
2023-03-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
Typiskt att uppgiften ges att han har setts med en kvinna, men inget signalement av kvinnan. Inte ens om hon verkar utländsk eller ej.
Står ju att båda är norska medborgare!
Citera
2023-03-18, 15:13
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Ja , nu ligger ju förvisso Charlottenberg och Koppom i ovan nämnda Eda kommun och Töcksfors i också ovan nämnda Årjängs kommun.

Jag syftar på samhället Eda.Inte hela kommunen.
Citera
2023-03-18, 15:14
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Älskar att du fick rätt på den här.

Min nyfikenhet på bästa Värmland har växt enormt. Man kanske skulle flytta ner, känns som ett Mid-West i miniatyr.

Gränsnorskar (norrmän som bor nära gränsen antingen på den norska eller svenska sidan) är ett speciellt folk. De måste upplevas för att förstås. Den där arrogansen som vi svenskar gärna vill beskylla fransmännen för men som egentligen inte existerar hos dem finns i allra högsta grad hos gränsnorsken av helt okända anledningar.

Till de mer bagatellartade aspekterna av gränsnorskens uppförande hör till att aldrig använda blinkers på bilen eller (något som jag upplevde igår och skrockade lite åt) är att de aldrig lägger upp den där pinnen som skiljer kundernas matvaror åt. Det där är sånt beteende man inte behöver bry sig om, men sedan finns gränsnorskens vulgaritet; högljudd, ohyfsad och ovårdad.

Finns många norrbaggar i Eda och kringliggande kommuner där de gjort sig ovänner med sina grannar just pga sin "von oben"-attityd och ni kan säkert föreställa er själva om ni flyttar till en glesbygd någonstans i Sverige och så hälsar ni inte på grannarna när de kommer och vinkar. Att sedan denna person tror att han "äger världen" gör att man snabbt kommer på kollisionskurs. Givetvis finns det undantag men många gränsnorskar är vad de flesta svenskar skulle kalla för svin.

Tänk er en marginellt mer välvårdad Svullo men med samma attityd och du har en gränsnorsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in