2023-03-18, 12:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även ett protokoll från en teknisk undersökning av brottsplats eller MGM boende följer vissa riktlinjer.

I IT-protokollen och rapporter, förutom i ”försidan” till protokollet, så är det liksom lite för mycket lattjolajbans utifrån IT-forensikern eller operativa anslytikers egna huvuden. Och ja jag har exempel på där jag har gått in och ”rättat” hur de tidigare arbetat i andra fall.
Ja, redovisning av tfn-tömningar är lite av vilda västern. Även om jag inte begriper vad där står, saknar jag strukturerna.

Har du möjlighet att påverka, så gör en vetenskaplig protokollmall till dem, likt obduktionsprotokollet.
Citera
2023-03-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Intressant.

Tack till alla som gjort ansträngningar att lägga ut FUP o andra fakta!

Är det nån som kan lägga ut länken till Rättsmedicinska undersökningsprotokollet?
Det är svårt att hitta vilken av länkarna det är.

De som står som sekretess, men den andra tror jag bara är maskade foton.

https://gofile.io/d/iYNmq1
Citera
2023-03-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Intressant.

Tack till alla som gjort ansträngningar att lägga ut FUP o andra fakta!

Är det nån som kan lägga ut länken till Rättsmedicinska undersökningsprotokollet?
Det är svårt att hitta vilken av länkarna det är.
Du kan bespara dig det besväret (även om de är en no-brainer) Tove blev strypt och grepen var aldrig inblandad.

Det var bara människor med allt för livlig fantasi som trodde det.
Citera
2023-03-18, 12:17
Medlem
Funderar om det blir svårt att få en fällande dom på Maja för mord när de berättar olika historier?
Citera
2023-03-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
FUP bekräftar precis allt jag misstänkte från första början, förutom att jag trodde att MH varit mer aktiv.

Alla dessa trådsanningar om hammarslag, cykeln, grannar, att flickorna absolut inte kunde flytta en kropp, samt medhjälpare kom på skam, är det inte lustigt?

Go Rullman! Ser framemot när ljudet från rättssalen släpps så man kan lystna på YT. Apropå ljudupptagningar, varför får man aldrig höra åklagarens sakframställan? Har lystnat på dussintals rättegångar på YT och man kastas alltid in i nåt random vittnesförhör.
Enligt en del idioter kastade de ju ut kroppen genom ett fönster . . . . . . . . . .
Citera
2023-03-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Funderar om det blir svårt att få en fällande dom på Maja för mord när de berättar olika historier?
Hon har ju vidgått medhjälp så hon får nog sitta några år.
Citera
2023-03-18, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evert1
Är det bara jag som tycker att mörkhyade ser ut som sid i ice age. Vad fan tänkte gud när han tillverka någon med 30cm mellan ögonen

Haha kanske inte alla kanske som ser ut som Sid. Men hon verkar nästan ha någon sjukdom? Ser ut som vattenskalle. Eller vad vet jag, vattensjuk boaorm kanske. Synd om flickstackaren med det utseendet ialla fall. Kan ju jnte hon hjälpa men Kan inte varit lätt under uppväxten.
Citera
2023-03-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ja, dessa Einsteins fyllde tråden med så mycket drit att den blev totalt oläslig. Önskar att modereringen kunde vara lite hårdare i Aktuella.
Det håller jag helt med om. Tyvärr har MSM varit en bättre källa än den här snurriga tråden. Så brukar det inte vara.
Citera
2023-03-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos

Har M verkligen erkänt medhjälp?
Citera
2023-03-18, 12:25
Avslutad
Citat:
Det håller jag helt med om. Tyvärr har MSM varit en bättre källa än den här snurriga tråden. Så brukar det inte vara.

Hmm. :/ Snarare standard Flashback om du frågar mig. Men det är väl vad folket vill ha.
Citera
2023-03-18, 12:26
Medlem
Citat:

Åklagaren har endast åtalat för Mord. Så medhjälp kan hon inte bli dömd för. Man kan inte bli dömd för något som inte omfattas av gärningsbeskrivningen. Så det blir antingen dömda för mord eller friade helt på den åtalspunkten.
Citera
2023-03-18, 12:26
Medlem
Vet att varit uppe tidigare i tråden. Är inte Maja lesbisk. Bär en pridepin på bilden i dagens Morgonposten.se. Kanske bara allmän sympatiyttring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in