2023-03-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Behöver i så fall utredas, för det du beskriver är skrämmande inkompetent.

Frågorna som bör ställas till åklagaren är hur snart i teorin de hade kunnat få fram koordinaten samt hur snart i praktiken de hade kunnat hitta Tove i skogen med den uppgiften.

En annan fråga som kan ställas är om han bedömer att någon annan med relevanta kunskaper hade kunnat göra en snabbare analys än NOA och inblandade analytiker.
Citera
2023-03-18, 11:15
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Enligt vakterna på nöjet som JJ springer runt och trakasserar(när hon inte får respons går hon till nästa vakt, polis osv) så säger hon att T knuffat/dunkat henne i ryggen, när T konfronteras utav vakterna så säger T att det var JJ som gjort detta. Vakterna säger att det är ord mot ord och lämnar då det inte anses vara ett allvarligt bråk.

T skriver till AW att JJ slagit henne.

JJ säger till alla vakter och polis att T knuffat/dunkat henne i ryggen, Men till sina kompisar så skriver hon att T matat mängder med slag mot hennes huvud och om inte hennes kompisar varit där så kunde det gått riktigt illa.

Det hela grundar sig i att JJ vill att T ska bli utslängd ifrån nöjet, antagligen för att hon vill ha tag i henne utomhus när ingen ser eftersom de står kvar och väntar efter stängning tills T kommer ut för att sedan lura med henne hem i hopp om att "prata ut".
ja exakt, o Maja som springer in flera ggr o "spanar" på Tove, sen så kom det ju även fram att de planerat spöa på Tove på vägen hem men att det blev en god stämning vilket som resulterade i att de kom ända fram till JJ.

än så länge har jag inte nått fram till alla förhör då jag läser igenom allt från början men en skrämmande syn växer fram om JJ, alla sökningar hon gjort omkring branden och sen hur man ger igen på en vän, hur man kommer undan med mord och allt, även giftesfrid googlade hon på innan brottet hade skett.

Låttexten hon skrivit gav mig rysningar, och hur hon kallade Tove och My för narcister o psykopater. Vem sitter ens o skriver ner sådant?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja jag kan bara utgå från den insyn som protokollen ger där det är mer ”omskrivningar” än rättsäkra redogörelser för hur detta faktiskt hanterades i utredningen. Samtidigt är det exakt samma protokoll som ligger till grund för bedömningen i rätten och andra instanser.
Eftersom It har en alltmer avgörande roll för bevisning, skulle man kunna kräva samma precision av det som av obduktionsprotikollet. Om man jämför hur det presenteras är It-delen som en allmän berättelse, inte som ett utredningsmaterial.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Om det inte var en jämförelse/parallell du försökte dra med hästens namn så förstår jag inte hur det ens var en relevant fråga sett till sammanhanget. Lust att förklara?
Nej du förstår inte. speciellt inte med tanke på att du inte vet vad inflikning är.
Du är väldigt van med att styra samtal märker jag.
Edit: vad betalar du med |)
Citera
2023-03-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej jag menade mest att förundersökningsprotokollet ska visa vad som hänt oavsett om det är jag, rätten eller någon annan som ska bedöma innehållet. Omedelbarhetsprincipen osv i rätten och enda komplementet är sidomaterialet/slasken som ”vi” inte har tillgång till här. Det finns säkert omständigheter vi inte känner till men då är de inte relevanta flr förundersökningen då de ej presenteras. Men mellan raderna och viss avsaknad av i formation i de rapporter som skrivs får mig att dra de slutsatser jag gjort - processen att hitta henne har varit på tok för lång.

Om du vill ha en lös teori från min sida så kan det ju möjligen bero på att man från början inte var helt övertygade om att T var död. Det framkommer ju i FUP:en att gärningsmännen inte hade några värjningsskador på sig, endast en topsning gav DNA-spår. Såvitt jag förstår det som fann man inte heller spår av mordet i badrummet? Detta kan ju i så fall också ha påverkat polisen till viss del i början i fråga av valet av prioriteringar.

För övrigt är de två saker jag tycker är mest förvånande med FUP:en just det att det låter som att man inte kunnat hitta spår alls varken på MGM eller i lägenheten som ens kan göra det skäligt att misstänka ett mord. Så som jag tolkar det jag läst i FUP:en så låter det ju som att MGM hade kunnat bli friade helt om man inte hittat T:s kropp.

Den andra saken jag blir förvånad över är att J faktiskt försökt bränna upp kroppen två gånger. Den såg jag inte komma alls.
Citera
2023-03-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej du förstår inte. speciellt inte med tanke på att du inte vet vad inflikning är.
Du är väldigt van med att styra samtal märker jag.
Edit: vad betalar du med |)

Jaha, så det var en inflikning... Ok, men hur är det relevant med en inflikning om gissningslek av hästnamn? Det är sådant småbarn håller på med. Är du fem år eller?
Citera
2023-03-18, 11:19
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tycker verkligen inte att JJ är sjukt snygg utan precis tvärtom.

Däremot är hon ung och kommer att bli poppis bland tanterna som vill ha en ung lekkamrat. JJ kanske redan har prövat på lesbisk kärlek. Har hon inte det så kommer detta att ske. Efter några år är hon mycket van och "inkörd". MH antar jag är bisexuell eller lesbisk så hon kommer att trivas även om inte heller är någon skönhet. Båda kommer i framtiden att trivas bra - så bra man nu kan trivas på ett fängelse.
möjligt han kanske endast sett bilder med filter, i fupen när man ser hennes riktiga utseende stämmer inte alls ihop med bilder hon lagt ut i medier.

Bilden hon skickade Maja när hon låg i sängen på kvällen efter mordet ger mig rysningar, inte pga utseendet utan känslan att veta att hon kallblodigt mördat en människa mindre än ett dygn tidigare..
var typ som hon uttryckte "hoppsan så det kan gå hihi" på bilden..
Citera
2023-03-18, 11:21
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
För mig talar mycket för att det här varit en olyckshändelse som grundar sig i ett missförstånd.
Av Aftonbladet framgår att det var god stämning är de gick hemåt, men att Tove råkat stöta till en av kvinnorna inne i lägenheten och då uppstod bråk.
Olyckligt.

Rimligt borde vara 8 års fängelse.

En av tjejerna är absolut psykopat tyvärr.
Att återvända och elda på känns inte helt stabilt och dessutom två gånger.
Den hjärnan är inte normal.

Att ta stryptag på någon annan är inte heller normalt. De flesta hade inte gjort det och backat långt innan.
Det är det som avgör om en människa är frisk i sina tankar eller inte.

Kallheten i hela händelseförloppet när hon åker till Donken talar tydligt om att hon är en psykopat och har absolut inte någon empati för vad hon just har gjort. Mycket obehagligt!

Jag hoppas på 18 år för den ena och minst 8 för den andra.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-03-18 kl. 11:23.
Citera
2023-03-18, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
M bär på gener från Afrikas djungel, och har ärvt sina kromosomer från föräldrar som bevisligen inte ens bryr sig om sitt eget barn. Indikerar en hel del åt det hållet.

Om adoptivföräldrarna inte informerats om riskerna med de uppenbara detaljerna ovan, då är det bara tragiskt.

Många i sverige har blivit lurade att bakgrund och etnicitet saknar betydelse.

Sluta med ditt rasistiska trams i varenda jävla inlägg.... MH är från Johannesburg, en STAD I SYDAFRIKA..
Staden har dessutom 4,5miljoner invånare, Sverige är en djungel för de som bor där...
Citera
2023-03-18, 11:22
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tänk om poliserna hade tagit upp JJs anmälan mot Tove. Då hade antagligen Tove aldrig följt med till lägenheten. Men går ju alltid att tänka bak i tiden.
"anmälan till vakterna" var nog ett försök att få ut henne snabbare, Maja kom ju in titt som tätt för att "spana" om Tove var på väg ut.
Däremot hade de planerat spöa på henne så hade de gjort som planerat innan "stämningen blev för god på vägen hem" så hade rättegången nog handlat om misshandel/grov misshandel istället för mord

edit : skrev hot istället för anmälan, rättade mig själv
Senast redigerad av Mercede 2023-03-18 kl. 11:24.
Citera
2023-03-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom It har en alltmer avgörande roll för bevisning, skulle man kunna kräva samma precision av det som av obduktionsprotikollet. Om man jämför hur det presenteras är It-delen som en allmän berättelse, inte som ett utredningsmaterial.

Du sätter ord på samma tankar jag haft i huvudet hur IT-protokoll generellt ”utformas”. Inte ett ord om vilka program som använts, vem exakt som satt bakom spakarna vid den aktuella extraheringen osv. Det är några kartbilder, skärmdumpar från DEL av skärmen och väldigt slarvigt beskrivna metoder och förlopp.
Citera
2023-03-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha skev porr sökning i Johannas telefon.. gangbang med en brud som liknar Johanna själv.. kanske vanligt bland brudar?

Otroligt klipp
Med vänlig hälsning, tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in