2023-03-18, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jag är inte jurist, men vet att åtal kan ändras, dock inte helt oproblematiskt. Någon juridikkunnig som kan ge en lekman en sammamfattning av möjligheterna?

Man kan ändra från mord till dråp och vållande till annans död men inte snatteri.
Citera
2023-03-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hur mkt har du läst?

Tycker nog monstret Johanna möller isf är sjukare än detta.
Citera
2023-03-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten-skriver
Bra där.

https://sverigesradio.se/artikel/nyckelspelaren-om-genombrottet-i-utredningen-sa-hittade-vi-tove

Tack, bra du förtydligade vilken intervju jag hänvisade till. Nåt är lurt med tidsaspekten här från beslag mobil till fyndplats.

Aktbilaga 153 s.87 ff är rapporten som jag nämnde som man kan läsa in sig på gällande den riktade insatsen och dess omständigheter.
Vid läsning så framstår det som lite luddigt hur första extraheringen görs i mobilerna men det får vi reda ut här. Man kan läsa det som att NOA gjorde en första ”full file system” också. Och då är det NOA som tabbat sig. Klarnar nog.

”RC3” som nämns ovan är IT-brottscentrum i Sthlm.

https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2021/nr-6-2021/digitala-detektiver-letar-dolda-spar/
Senast redigerad av Avel 2023-03-18 kl. 00:15.
Citera
2023-03-18, 00:12
Medlem
Apropå otrohetspratet tidigare här i tråden så såg jag i fup att T tvillingsyster M också hade bråk med J på sms våren 2022

Systern är arg på J och säger till J att hon ska sluta sprida rykten om att T varit otrogen sin pojkvön A
J vill bevisa med några bilder hon skickar men man ser inte peroner på bilder för de är maskade

Någon skrev tidigare också att AW haft en hel del kontakt med J på chatt vilket stämmer enl fup
Kan det vara bla det här som höll bråken vid liv?
Senast redigerad av Anedin 2023-03-18 kl. 00:36.
Citera
2023-03-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack, bra du förtydligade vilken intervju jag hänvisade till. Nåt är lurt med tidsaspekten här från beslag mobil till fyndplats.

Aktbilaga 153 s.87 ff är rapporten som jag nämnde som man kan läsa in sig på gällande den riktade insatsen och dess omständigheter.
Vid läsning så framstår det som lite luddigt hur första extraheringen görs i mobilerna men det får vi reda ut här. Man kan läsa det som att NOA gjorde en första ”full file system” också. Och då är det NOA som tabbat sig. Klarnar nog.

Ja, märkligt lång tid.
Citera
2023-03-18, 00:16
Medlem
Sayonara41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Fast detta verkar planerat utifrån sökhistoriken som JJ har gjort.
Det är sant, den sökhistoriken bör vara en försvarsadvokats mardröm. Hennes tankar att bli av med någon hon hatar verkar gå mot mord snabbt.

Sökningar som, döda någon diskret, bränna någon inne, dö av råttgift pekar ju starkt på det. Finns det något datum på när sökningarna gjordes, alt hur långt bak kan det spåras?
Citera
2023-03-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man kan ändra från mord till dråp och vållande till annans död men inte snatteri.

I detta fall kommer det inte ändras. Det är för många faktorer som talar för att det var planerat. Hade kanske varit annars om omstämd innan mordet varit annorlunda, exempelvis ingen sökhistorik på hur man kommer undan med mord som JJ gjorde. Och att de hade ringt polisen direkt när de insåg att T var livlös. Att åka ut i skogen med kroppen och dessutom tända eld på T, förmildrar inte omständigheterna.
Citera
2023-03-18, 00:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Att åka ut i skogen med kroppen och dessutom tända eld på T, förmildrar inte omständigheterna.

Och där bevisade du att du inte vet vad du pratar om.
Citera
2023-03-18, 00:18
Medlem
När kommer domen?
Citera
2023-03-18, 00:19
Medlem
Pullmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

”RC3” som nämns ovan är IT-brottscentrum i Sthlm.

https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2021/nr-6-2021/digitala-detektiver-letar-dolda-spar/

Sid. 94

” Toves kropp påträffas av hundförare inom loppet av 1-2 timmar från dess att karta och koordinater extraherade från Johannas molndata och telefon skick- ats ut. Kroppen påträffas dessutom inom ett avstånd på ungefär 10-11 meter från positionen i Johannas telefon.”
Citera
2023-03-18, 00:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
När kommer domen?

2-3 veckor efter rättegång slut.
Citera
2023-03-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara41
Det är sant, den sökhistoriken bör vara en försvarsadvokats mardröm. Hennes tankar att bli av med någon hon hatar verkar gå mot mord snabbt.

Sökningar som, döda någon diskret, bränna någon inne, dö av råttgift pekar ju starkt på det. Finns det något datum på när sökningarna gjordes, alt hur långt bak kan det spåras?

Om ingen annan besvarat det när sökningarna är gjorda kan jag nog återkomma med det imorgon. Har inte förundersökning framför mig just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in