2023-03-17, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ryssar har kidnappat Ukrainska barn. Vad är det du inte fattar?

Att du försvarar dylika barnarov vittnar om vilket jävla svin du är..

Så Sverige kidnappade finska barn under andra världskriget?
Citera
2023-03-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Eftersom det finns soldater från den del av Ukraina som nu är under rysk kontroll som strider på den ryska sidan är det väl i alla fall helt klart att Ukrainare dödar andra Ukrainare i detta krig.

Mobiliserade av Ryssland = dödade av Ryssland.
Citera
2023-03-17, 21:28
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du viftar bort att 1500 miljarder kastas i sjön?

Inse att du blivit grundlurad.

Allt som sänker ryssen stridsförmåga är grymt bra!

Det bästa vore om ryssen får helt slut på vapen och pengar!
Citera
2023-03-17, 21:29
Medlem
Citat:

Vad säger du? Tror du Sverige attackerade Finland och stal barn? Du spelar väl inte dum vatnik?
Citera
2023-03-17, 21:29
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Nej, självfallet inte. Sverige är en demokrati till skillnad från pisslandet du hejar på. Därtill invaderade inte Sverige Finland.
Citera
2023-03-17, 21:30
Avstängd
Citat:
Sverige bombade inte Finland utan dina älskade Kommunistpolare i Ryssland gjorde det med stöd av dina andra polare, Nazisterna
Citera
2023-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag noterar att det ukrainska motståndet är lika med noll. Putin har gjort ännu ett mästerdrag och stärkt sina positioner ytterligare. Schack matt.

Innebär detta att Ryssland fr o m nu kommer att dominera Europa? Det kan inte uteslutas med Sleepy Joe i Vita huset.

Vilket mästerdrag?
Citera
2023-03-17, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad säger du? Tror du Sverige attackerade Finland och stal barn? Du spelar väl inte dum vatnik?

Ryssarna evakuerar etniskt ryska barn från en krigszon. Så att de slipper bomber och kan gå i skolan.

Detta vinklas sedan till "Ryssland stjäl barn".

Jisses.
Citera
2023-03-17, 21:39
Medlem
Citat:
Du viftar bort att 1500 miljarder kastas i sjön?

Inse att du blivit grundlurad.

Jag tycker pengarna används väl. Ryssland är snart avmilitariserat och redo att styckas upp.

Vi har inte ens använt pengar i storleken av putlers personliga förmögenhet.

Tänk om det kostade i storleksordningen, Biden, Trump eller Obamas förmögenhet för att krossa den amerikanska militärmakten.

Det vore väl ett pris du hade tyckt att det var värt för BRICS att betala?
Citera
2023-03-17, 21:39
Medlem
Citat:

Nä vi tog emot hemlösa och ibland föräldralösa barn som finnarna själva skickade hit, vi ockuperade inte Finland och skickade barnen till Sverige mot deras anhörigas vilja.

En fråga hur känns det innerst inne att försöka släta över folkrättsbrott? Vad får du ut av att på nåt vis sminka över fruktansvärda handlingar som en diktatur utsätter civila för?
Har du nån gräns när till och med du slutar stödja Ryssland och Putins regim, kemvapen mot civila? Kärnvapen mot civila?
Du tycker ju uppenbarligen inte att det är några problem att hylla ryssarna trots de dokumenterade övergrepp de redan begått mot civila kvinnor och barn med tortyr, våldtäkter och kidnappningar.
Du stödjer dom trots hur de bombar urskiljningslöst i Ukraina såväl som i Syrien.

Finns det någon gräns när deras grymhet blir nog till och med för dig.

Och nej försök inte med något "men nato då" ryssarna har begått fruktansvärda övergrepp som är väl dokumenterade med filmer bilder vittnesmål och erkännanden. Det är 100% deras och den ryska ledningens ansvar. Om nån annan stat gjort nåt värre i nåt annat krig spelar ingen roll och är inte skäl för den ryska militären och deras olika privatarmeer att bete sig som de gör i Ukraina.

Så var går din gräns?
Citera
2023-03-17, 21:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vet du vad lend lease är? Det är knappast så att Ukraina får alla vapen gratis.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine_Democracy_Defense_Lend-Lease_Act_of_2022

Ukraina är fattigt och kan inte betala, så jo de får vapnen gratis. Möjligtvis betalar de en symbolisk summa under ett antal år framöver, om de vinner. Det är vi som betalar dels för att Ukraina vill kriga och vi vill bli av med ryssen - win win! Det var lend lease till ryssarna också under ww2, de har inte betalat en krona eller väldigt lite i förhållande till vad de fick. Varenda krona som går till att hålla ryssjävlarna från svensk mark är en ren vinst, bara att titta på förödelsen i Ukraina för att förstå det.
Citera
2023-03-17, 21:41
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är den enda ni hittar, om och om igen. Han har gjort bot ska du se. Visa mig ryska nazistiska fackeltåg och hyllningar till nazistkolobratörer och massmördare som i Ukriana så ska jag hålla tyst. Man döper till och med gator och torg efter Banderas och andra nazistiska massmördare i Ukriana, det är tydligen frihetskämpar för dom.

Som jag skrev, 99% av ryssarna hatar nazister.

Vilken historiebok har du tittat i (kanske något skrivit i Lviv)? Du menar icke angreppspakten som Sovjet hade med Tyskland? Du känner till att Tyskland till slut anföll Sovjet och att krossade nazisterna?

Stepan Bandera satt senare i husarrest för han var för farlig till och med för nazisterna. Sen fick han en fristad i Tyskland där en rysk agent mördade honom och hade inte ryssarna gjort det så had Israeloch mossad gjort processen kort. Du verkar vara med tåget att vitvätta massmördaren.
Hittar på? Angående vilken punkt?

Jag är osäker på vilken Stepan Bandrea du menar men den enda jag hittar men Ukrainska kopplingar är en överlevare från nazistiska koncentrationsläger efter att vara viktig i motståndet mot dem. Han har tydligen även jobbat mot then sovjetiska okupationsmakten. Jag är faktiskt osäker på vilken som är den värsta regimen. Kommunisterna eller nazisterna. Jag ser ingen som klagar över att USA gick i säng med de sovjetiska kommunisterna och stöttade dem under WW2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in