2023-03-17, 15:00
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Citat ovan från Missing People.
Känns lite märkligt att gå ut med efterlysning samma dag?
Tyder det på brott eller att de är säkra på att hon håller sig undan frivilligt?

================================================== ==

Sammanfattning 2023-03-17: (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

/Mod

Ja, så fick jag mina misstankar bekräftade på petterssonsblogg - Johanna Jansson (20) och Maja Hellman (18) svenska namn men definitivt inte svenskar utan "svenskar", dvs mycket mörkt här, allt extremt dysfunktionellt beteende får då en förklaring.
Citera
2023-03-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack Greven för ett riktigt hästjobb!
Nu har jag lite att gå igenom
Var kan man läsa Fup?
Citera
2023-03-17, 15:01
Medlem
Mercedes avatar
05:53 på morgonen skickar Toves pojkvän ett SMS till MH om Tove är med dom.

Han måste haft många tankar i huvudet stackarn, säkert varit vaken hela natten..

(ej hunnit till alla förhör än så vet inte om sånt framkommer sen i hans förhör.)
Citera
2023-03-17, 15:04
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Var kan man läsa Fup?
Den har länkats typ 911 gånger senaste sidorna
Citera
2023-03-17, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
JJ verkar inte ha några större skador på halsen. Kan dock inte uteslutas. Även om bilderna är av bra kvalitet, är de översiktsbilder och inga närilder på hals finns.

JJs förklaring om att Tove tog på hennes hals i försök att strypa henne kan inte anses vara styrkt av dessa mindre missfärgningar, och man kan ju inte utesluta att det skett såsom MH har sagt,; när Tove stretat emot (undrar i vilken situation då?)

A 149/14ff
"Utseende och lokalisation av möjliga överhudsavskrapningar i ansiktet och vid
det högra nyckelbenet är förenliga med att de orsakats av annan person genom
grepp med hand och/eller skrapning med naglar. Vidare är utseende och lokalisation förenliga med att de orsakats antigen då målsägande tagit tag i Janssons
hals med händerna (så som Jansson uppgett i förhör) eller när målsägande försökt streta emot Jansson (så som den andra misstänkta uppgett i förhör).
Att de
uppkommit då Jansson vistats i skogen i samband med hantering av den döda
kroppen kan inte uteslutas.
Även rodnaderna i nacken och hudfliken vid den vänstra tumnageln kan ha
uppkommit på samma sätt. Att rodnaderna i nacken uppkommit på annat sätt (t
ex eget kliande) är minst lika troligt. Att hudfliken uppkommit på annat sätt (t
ex vardagliga missöden) är minst lika troligt. "
Citera
2023-03-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Skrattade HÖGT!

Nu tar jag helg och ska gotta ner mig i FUP.

Trevlig helg på er alla!

Hej, skulle du kunna skicka länken? Hade verkligen uppskattat det!
Citera
2023-03-17, 15:09
Medlem
Vilken FUP funkar bäst??
Citera
2023-03-17, 15:13
Medlem
Tack för FUP!

Tolkar jag det är rätt att Tove SMS:ade med en fritidsledare angående att hon var rädd? Meddelandena handlade delvis om syrran så det är inte henne hon messade med.
Citera
2023-03-17, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Ja, så fick jag mina misstankar bekräftade på petterssonsblogg - Johanna Jansson (20) och Maja Hellman (18) svenska namn men definitivt inte svenskar utan "svenskar", dvs mycket mörkt här, allt extremt dysfunktionellt beteende får då en förklaring.

Yep.

Frågetecken kring fallet klarnade till när man upptäckte att den drivande var en flintskallig negerbrud. Tove är ännu ett offer för mångkulturen. Som Elin Krantz m.fl.

Toves misstag var att hon bekantade sig med en neger. Skulle hon inte gjort det hade hon levt idag. Det kan aldrig sluta bra att ha negrer omkring sig.
Citera
2023-03-17, 15:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Allt blod i ansiktet då ? Och svullnaden på höger kind ?? Näsblodet under höger näsborre ? Är det också för att hon är trött ??
TT har ju skickat sms kl 1:09 till pojkvännen att hon blivit slagen av JJ. Så skadorna man ser på bilden är nog pga det. Obegripligt att hon kunde bli lurad att följa med JJ. Hon måste vara otroligt manipulativ
Citera
2023-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Den sista bilden
Ja hon ser svullen ut i ansiktet men var ser du blod?
Citera
2023-03-17, 15:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Från Aftonbladet idag:

"De två kvinnorna medger att Tove dött i lägenheten och att de flyttat på hennes kropp. Men de nekar till mordanklagelserna."

Så är det bara, ingen idé att anstränga huvudet med att försöka hitta andra "plausibla" förklaringar. Men det klart, det var väl du som trodde att en bokhylla tagit livet av T?
Ha,ha! Ja, de höga dunsarna förbryllade och tillsammans med Heretics brudkista letade jag alternativa förklaringar. Att någon drattade i golvet borde inte ge så höga ljud. Dessutom ville jag testa OM det kunde finnas annan förklaring än den förhärskande.

Badrum är oftast som resonanslådor och ljudet skiljer sig i höjd- och sidled. Men jag tänkte mig att det skulle vara för litet utrymme för tre personer, varav en liggande på golvet. Där tänkte jag fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in