2023-03-17, 07:57
Medlem
Månsans avatar
Spännande. Idag är det äntligen dags för åtal och fup.
Hur har den klåfingriga östermalmsdamen, tillika mångmiiljonärskan, gått tillväga när hon plundrade samhällets olycksfåglar?
Citera
2023-03-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ok. Jag har inte råkat ut för eller hört talas om det. De firmor jag känner till har sålt mot provision.
Om nu "alla vet" är det ju konstigt att att folk tillåter upplägget? Känns ganska naivt att anlita dem då under de premisserna?
Och om man blivit blåst är det väl bara att hänga ut dem här istället för att hänvisa till att "alla vet"?
Men bulten nu måste du tänka lite längre än näsan räcker. Det är ju inte alla/gemene man som anlitar dessa skojare utan exempelvis pensionärer som inte har någon flytthjälp, jag själv gjorde det vid ett tillfälle då jag var lat. De betalar ALLTID underpris.
Man anlitar dem för att man helt enkelt inte orkar eller kan packa, rensa osv. De betalar ett underpris och så är man av med allt sen.
Varför ska man hänga ut dem här menar du? Det handlar om en frivillig överenskommelse, simpel affärstransaktion där båda parter vet vad som gäller.
Citera
2023-03-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men bulten nu måste du tänka lite längre än näsan räcker. Det är ju inte alla/gemene man som anlitar dessa skojare utan exempelvis pensionärer som inte har någon flytthjälp, jag själv gjorde det vid ett tillfälle då jag var lat. De betalar ALLTID underpris.
Man anlitar dem för att man helt enkelt inte orkar eller kan packa, rensa osv. De betalar ett underpris och så är man av med allt sen.
Varför ska man hänga ut dem här menar du? Det handlar om en frivillig överenskommelse, simpel affärstransaktion där båda parter vet vad som gäller.

Dessutom utför de en tjänst som en seriös antikvitetshandlare inte erbjuder: de tömmer kåken åt dig varav mycket måste kastas
Citera
2023-03-17, 11:17
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Dessutom utför de en tjänst som en seriös antikvitetshandlare inte erbjuder: de tömmer kåken åt dig varav mycket måste kastas

Precis, samt så ingår ju allt som oftast flyttstäd i priset. De grejerna som finns av ett högre värde tar man väl som oftast under armen och låter Bukowski värdera misstänker jag. Antikviteter, konst, samlarföremål, smycken etc.
Citera
2023-03-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Som sagt: "Ok. Jag har inte råkat ut för eller hört talas om det. De firmor jag känner till har sålt mot provision."

Om man går med på fast pris även på vad som kan tänkas vara dyrgripar så gör man ju det. Som i fallet Atamon beskrev och jag svarade på. Speciellt om "alla vet" att de försöker blåsa kunderna? Då känns det ju både korkat och bittert att gnöla om det i efterhand. Så, det är ju inte jag som inte tänkt, det är de som anser sig ha blivit lurade.
Anlita en firma som säljer mot provision så slipper du det. Eller som Johnthedickholmes föreslår: Låt auktionsverket göra sitt och anlita helhetslösning för resten.
Citera
2023-03-17, 18:51
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som har kommit över FUP? Stämningsansökan?
Citera
2023-03-22, 11:35
Medlem
Månsans avatar
Vad fan händer med Östermalmsbedragerskan? Jag har inte sett en rad om detta. Inte ens den tvivelaktiga sajten Morgonposten spinner vidare på den sensationella kuppen mot samhällets obemedlade. Är fallet nedlagt? Var allt bara illvilliga rykten? Har Nina betalat tillbaka pengarna som hon nallat ur kassan?

Det är dags för trådskaparen att ta tag i detta nu och fixa fram lite upplysningar.
Citera
2023-03-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad fan händer med Östermalmsbedragerskan? Jag har inte sett en rad om detta. Inte ens den tvivelaktiga sajten Morgonposten spinner vidare på den sensationella kuppen mot samhällets obemedlade. Är fallet nedlagt? Var allt bara illvilliga rykten? Har Nina betalat tillbaka pengarna som hon nallat ur kassan?

Det är dags för trådskaparen att ta tag i detta nu och fixa fram lite upplysningar.

Är ju inte trådskaparen iof men också undrande om status på detta. Kollar man L€xbase på hennes namn så finns det ett ärende/dokument. Men vad det är måste man slanta för att få veta. Eventuellt kan det ju vara endast stämningsansökan och den är kanske inte så jätte-intressant.
Citera
2023-03-22, 19:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Är ju inte trådskaparen iof men också undrande om status på detta. Kollar man L€xbase på hennes namn så finns det ett ärende/dokument. Men vad det är måste man slanta för att få veta. Eventuellt kan det ju vara endast stämningsansökan och den är kanske inte så jätte-intressant.

Den på Lexbase är utredd tidigare i tråden har jag för mig. Det är en gammal förseelse, nån bagatell. Minns inte vad, har inte tid att kolla nu.
Citera
2023-03-29, 09:56
Medlem
Jag har ingen aning om vad som händer, men man börjar misstänka att de träffat någon slags överenskommelse eftersom det är så tyst om saken. Man får hoppas att Vid din sida har bättre ordning på sina räkenskaper numera men jag kan nog tycka att en välgörenhetsorg som nyligen upplevt något sånt här borde fortsättningsvis vara väldigt öppen med sin ekonomi.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-03-29 kl. 10:00.
Citera
2023-03-29, 12:33
Medlem
Månsans avatar
Det kan ju ta ett tag efter att polisens förundersökning är klar till att åtal väcks.
FUP:en blir alltså inte offentlig förrän åtal väcks.

När väl nån åklagare bestämt sig för att åtala NvK kan nån smart jävel begära ut FUP:en, som är offentlig handling, och sen lägga ut den för allmän beskådan (förslagsvis i denna tråd).
Citera
2023-04-12, 15:20
Medlem
Märkligt att ingen hört något. Kan väl inte fortfarande vara häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in