2023-03-17, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
De gjorde väl bort sig lite tidigare?

Ja, självklart gjorde de bort sig tidigare. De gjorde framför allt bort sig när de dödade Tove. Eller när J åkte till McD. Eller när de valde att inte ringa 112. Eller när de dumpade henne i skogen. Eller när de försökte tända eld på henne.
Citera
2023-03-17, 08:48
Medlem
Blir ledsen inombords av hur man kan göra så mot en annan människa, totalt iskallt och hänsynslöst brott. Vila i frid fina Tove. Mina tankar går till Toves anhöriga.
Citera
Medlem
Bildgooglar man namnet "Mamelo" får man mestadels upp negrer.

"Leshem" verkar vara något judiskt?

Finns foto på de häktade kvinnorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
J har tänt eld på kroppen både vid själva dumpningstillfället och sen en andra gång efter att hon återvänt. Förmodligen var hon och köpte tändvätska på dollarstore på morgonen.

De har båda tänt eld första gången. JJ har gått tillbaka en gång till för att göra det igen. MH:s del får inte längre minimeras och inte bara JJ nämnas som mördare. MH har varit med och misshandlat TT och sedan hållit hennes armar medan JJ strypt henne.
Citera
Medlem
Har det framkommit något motiv till detta? Vad var det som dom verkade bråka om innan?
Citera
2023-03-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trattkammaren
Mitt hjärta brister för den här stackars tjejen, har inte läst hela tråden så förstår inte vad hon har gjort för att förtjäna det här
Hon har inte gjort ett skit för att förtjäna det. Varför är din första tanke att ett offer måste gjort något för att förtjäna att bli mördad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man förstår vad den säkerhet åklagaren kommer från när han har kommunicerat med media.

Ett vidrigt brott och jag kan bara tolka det som att MGM inte haft någon koll alls vilket innebär DNA på cykeln från JJ, DNA från Tove i bilen och sen massa annat.

Väldigt olustig känsla när man läser detta och vidare protokoll kommer vara svåra att smälta.

Efter att ha läst stämningsansökan så förstår man att dom poliser från utredningsgruppen som blivit intervjuade alla berättar att dom jobbat hårt och övertid för att lösa detta. Koordinaten t.ex kom in nattetid/tidig morgon.

2 Gm som kväver sitt offer är väldigt svårt att få till olycka. Dom har ett fysiskt övertag som dom använder till att hålla fast offret och strypa lufttillförseln i flera minuter. Agerandet efteråt där dom både skändar kroppen och berövar anhöriga sanningen, har troligen påverkat polisen engagemang.

Nu vill jag läsa NFC s provsvar från kläder och kroppar för att veta hur dom kom fram till att det var J som ströp och M som satt på bröstkorgen och höll fast.

Ett utdraget och plågsamt förlopp för offret. Förstår varför Rullman varit konsekvent med att det handlar om mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Den ska skretessprövas innan den släpps offentligt.

Jag är inte så van att läsa sånt här material. Var i ansökan står det om sekretessprövning?
Citera
2023-03-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Fy fan. Jag hoppas båda får livstid.

Efter att ha tagit del av stämningsansökan kommer de nog få en hel del år, säkert 18 år
Citera
2023-03-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Fy fan. Jag hoppas båda får livstid.
Åldersgränsen för livstid sänktes 1 januari 2022, så det blir det nog för bägge om åtalet håller och rätten går pp samförståndslinjen.
Citera
2023-03-17, 08:51
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Jag är inte så van att läsa sånt här material. Var i ansökan står det om sekretessprövning?

De nämnde det på tv4 nyheterna precis.
Citera
2023-03-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och inte bara vid ett tillfälle utan JJ har återvänt för ett nytt försök.

Fyyy fan alltså så vidrigt! Svårt att hävda panik, frös till is etc 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in