Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Krister
Bara för att reta Snyggsexigoskuld lite så ska jag ge ett självupplevt exempel på blandningen mellan tortyr och trivsel... Jag hade precis blivit satt på Kumlas hårda isol och var på lite bushumör. Så jag frågade en av vakterna om jag kunde få en kiosklista. Han tittade förvånat på mig och sa att "Nja. Det fungerar nog inte så här. Det lär inte gå igenom..." Svarade att jag förstår det men kunde va kul att skicka in en för att se vad som händer. Tyckte tydligen han också för han gav med sig och hjälpte mig skicka in en.
Var lite svårt att bestämma sig bland alla godsaker men det slutade med att jag satt på madrassen i björngrottan, lyssnandes på skriken och våldet, och åt croissants och singoalla...
Haha, fett som fan. Och det är som du säger en blandning av ytterligheter.
För mig var inte våld/psykningar jobbigast, sånt går att hantera med lite ryggrad, utan tristess/isolering från yttervärlden/restriktioner av olika slag. Det är den delen som jag tror väldigt få som inte suttit riktigt fattar. Allt medan livet på utsidan bara glider ifrån en, år efter år. Sånt känns betydligt mer i längden än att åka på stryk.
De flesta försöker skapa en tillvaro på kåken med ngn slags blek kopia av hur man hade det på utsidan, så trivsam som möjligt, med regelbundna avbrott av säk-nedslag eller om ngn idiot kommer in på avdelningen och behöver skickas.
Ibland går tiden jävligt fort när man sitter med bra folk, alla vibbar och det bara flyter på. Sen händer ngt som man inte kan kontrollera, t ex ny kvinsp som ska sätta avtryck, en bra kille lämnar och en idiot kommer in eller ngt skit händer på utsidan som man inte kan påverka. Då bryts bubblan och man får börja om igen.
Det är rätt bisarrt utifrån sett men fullt normalt på insidan. Tyvärr sätter mycket av det här sig i skallen och blir kvar alldeles för länge. Det är kanske därför vi fortsätter tugga det i den här tråden.