2023-03-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugamb
15 totala knivhugg på EN person, upprepande mot hals, bröst och buk. Man behöver inte vara hjärnkirurg för att veta vart man ska hugga för att personen ifråga ska mista livet. När en person ligger ner och fått upp mot 3-4 knivhugg så borde det ta stopp där men istället fortsätter han med ytterligare 11-12 knivhugg. Det är övervåld utan tvekan vare sig du vill eller inte och den typen ingår inte i nödvärn.

Du kopplar väl att femton hugg delas ut inom loppet av några sekunder?
Citera
2023-03-15, 16:33
Medlem
Citat:
15 totala knivhugg på EN person, upprepande mot hals, bröst och buk. Man behöver inte vara hjärnkirurg för att veta vart man ska hugga för att personen ifråga ska mista livet. När en person ligger ner och fått upp mot 3-4 knivhugg så borde det ta stopp där men istället fortsätter han med ytterligare 11-12 knivhugg. Det är övervåld utan tvekan vare sig du vill eller inte och den typen ingår inte i nödvärn.

Vart har du hört det?
Citera
2023-03-16, 07:16
Medlem
Citat:

Om du inte kan ge någon källa på det. Så antar jag att du är ett troll.
Citera
2023-03-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblan32
Om du inte kan ge någon källa på det. Så antar jag att du är ett troll.
Tycker inte att det var övervåld. Han har försvarat sig i sitt eget hem . Alla ska kunna försvara sig på alla sätt när det gällde innan för dörren i ngn hem . Bra jobbat och hoppas du går fri . Tyvärr det e synd för de som har dött . Men de viste vad de gjorde . Som man bädda får man ligga
Citera
2023-03-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Tycker inte att det var övervåld. Han har försvarat sig i sitt eget hem . Alla ska kunna försvara sig på alla sätt när det gällde innan för dörren i ngn hem . Bra jobbat och hoppas du går fri . Tyvärr det e synd för de som har dött . Men de viste vad de gjorde . Som man bädda får man ligga

Vet du, jag kan inte ens tycka synd om dessa 2, dom hade inget där att göra. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2023-03-16, 14:46
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Du har ingen aning om hur en människa reagerar när man är rädd, fruktar för sitt liv och har adrelaninpåslag.

N har inte begått övervåld!
Citera
2023-03-16, 15:03
Medlem
Idag har det skett en brottsrekonstruktion i 22-åringens lägenhet på begäran av försvarsadvokaten. Han har själv varit med.
Citat:
– När jag hade läst igenom förundersökningen och processat den lite grann, tyckte jag att det var något som saknades för att tydliggöra vad som har hänt, utifrån min klients perspektiv. Då begärde jag att den här rekonstruktionen skulle genomföras, säger Mia Sandros.

– Det var också med anledning av vad åklagaren har uttalat sig om på slutet, där han ju har omrubricerat gärningen från mord till dråp. Utredningen ger inte stöd för något något annat än det min klient har berättat hela tiden, nämligen att allt våld har ägt rum inne i köket. Då blev det ännu tydligare för mig att vi måste få visa rätten vad som hänt enligt min klient, fortsätter hon.
https://www.ut.se/nyheter/22-aringen-tillbaka-i-sitt-hem-for-att-beratta-om-dodliga-valdet-26ac129a/
Citera
2023-03-16, 15:55
Medlem
Finns inte fup ännu?
Citera
2023-03-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
han är ingen mördare så enkelt kan det vara, om han langade lite så javisst, men det gjorde babbarna med som bröt sig in i hans bostad.

Så du får börja om där

Han dödade två personer? Hur är man ingen mördare då?
Citera
2023-03-18, 02:40
Medlem
sebnies avatar
När är rättegången?
Hoppas kräket som knivmördade stackarna döms-. typ dråp 6 år i fängelse.

15 knivhugg, det är övervåld.
Stackars inkräktare...

Han kunde tagit det försiktigt med kniven - eller inte använda kniv alls..
Han hade ju inte behövt döda stackarna...

Hoppas det anses vara försvårande omständighet att han gjort det med stridskniv, och förhpppningsvis att det anses vara försvårande att han haft den framme lätt tillgänglig. Så mördarkräket får sitta av för de stackars två liv han tagit.

Man borde utreda ifall han innehaft knivarna innan 21-årsåldern, då är det brott mot knivlagen också.
Senast redigerad av sebnie 2023-03-18 kl. 02:49.
Citera
2023-03-18, 02:47
Medlem
Citat:

Det är rädsla det handlar om , man attackeras i sitt hem, förstår du inte rädslan?
Men tyvärr kommer killen att straffas för att han försvarade sitt egna liv, frågan är väl hur hårt han kommer straffas?
Det borde vara som det är i vissa delstater i usa där du kan blåsa skallen av de apor som bryter sig in i ditt hem utan att behöva avtjäna en endaste dag i fängelse!
Citera
2023-03-18, 03:08
Medlem
sebnies avatar
Sådär, mejlade åklagaren om att man borde ta upp det där med knivlagen som försvårande omständighet.

Fick autosvar att han är föräldraledig fram till okt 2023, hur håller det om han ska hålla i ett åtal inom några veckor? eller kommer 22-åringen hållas häktad fram till oktober 2023 då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in