2023-03-13, 10:54
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har köpt båda som pocket (eller har hon gett ut tre? Jag har i alla fall köpt två) men det var inte lektyr i min smak. Klarade faktiskt inte ens av att läsa klart den första. Det var helt enkelt inte bra (enligt mig och min smak) och jag fick cringe-känsla. Minns inte exakt vad det var, men det var något med språket, det kändes som sånt jag själv skrev som tonåring. Antar att boken kanske just därför tilltalar tonåringar, och det var ju även hennes målgrupp.

Sandra skriver ju YA, så om du är vuxen kanske det inte är jättekonstigt att hennes böcker inte tilltalar dig. Hoppas att hon någon gång ger ut en roman. Hade varit spännande att se om hon kan skriva även för en vuxen publik.
Citera
2023-03-13, 12:55
Medlem
Citat:

OBS på att jag ändå beundrar Sandra som just författare. Hon har fått sina böcker utgivna till skillnad från mig. Det är bra jobbat!

Edit: och självklart ska och kan hon kalla sig författare. Om jag någonsin får en enda bok utgiven kommer jag kalla mig för det. Det är klart det väger tyngre än ”bloggare”.

Ja det är sant! Hade inte själv någon tydlig definition på yrkestiteln författare. Vad jag personligen ser henne som spelar kanske mindre roll. Jag gillar Sandra mycket bör tilläggas. Har inte läst någon av hennes böcker. Sett serien som jag inte tyckte var bra men såg klart. Dagens blogginlägg var däremot intressant och välskrivet
Citera
2023-03-14, 07:28
Medlem
Hamsterbolls avatar
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/pa-soho-house-ar-jag-en-medelalders-nobody/

En intressant text om Soho house där Sandra ju har medlemskap.

”Det här är för den wokea, balla crowden, här firar man Black history month med en meny signerad stjärnkocken Marion Ringborg och sponsorsprit, här firar man internationella kvinnodagen med framträdanden av Alexandra Pascalidou och Eva Dahlgren.
Jag måste redovisa mina konton på sociala medier, mina pronomen, min sexuella läggning, min etnicitet och huruvida jag har några neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.”

Låter som något jag personligen skulle betala för att slippa.
Citera
2023-03-14, 08:16
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/pa-soho-house-ar-jag-en-medelalders-nobody/

En intressant text om Soho house där Sandra ju har medlemskap.

”Det här är för den wokea, balla crowden, här firar man Black history month med en meny signerad stjärnkocken Marion Ringborg och sponsorsprit, här firar man internationella kvinnodagen med framträdanden av Alexandra Pascalidou och Eva Dahlgren.
Jag måste redovisa mina konton på sociala medier, mina pronomen, min sexuella läggning, min etnicitet och huruvida jag har några neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.”

Låter som något jag personligen skulle betala för att slippa.

Ja, jeeesus… ser framför mig en miljö där exakt alla är totalt uppfyllda av sin egen självgodhet och betraktar Stockholms innerstad som universums centrum. Klappar sig själv på axeln och höjer näven lagom högt i jakt på likes för halvhjärtat deltagande i någon annans kamp.
Citera
2023-03-14, 08:50
Medlem
Sardinbruss avatar
"sexuella läggning, min etnicitet och huruvida jag har några neuropsykiatriska funktionsnedsättningar" - vad gör de av denna information undrar man? Soho House känns jävligt heterosexuellt, vill de kvotera in lite balla modebögar (men inga sura flator) eller vad handlar det om?
Citera
2023-03-14, 09:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja, jeeesus… ser framför mig en miljö där exakt alla är totalt uppfyllda av sin egen självgodhet och betraktar Stockholms innerstad som universums centrum. Klappar sig själv på axeln och höjer näven lagom högt i jakt på likes för halvhjärtat deltagande i någon annans kamp.

Haha exakt. Sen tar de flyget utomlands till huset på rivieran för fjärde gången samma månad, käkar en råbiff på planet och säljer en matta till överpris för att ha råd med nästa märkesväska. Allt med en pin föreställande Magdalena Andersson på kragen.

Champagnevänstern är ett härligt gäng.
Citera
2023-03-14, 13:32
Medlem
Citat:
Haha exakt. Sen tar de flyget utomlands till huset på rivieran för fjärde gången samma månad, käkar en råbiff på planet och säljer en matta till överpris för att ha råd med nästa märkesväska. Allt med en pin föreställande Magdalena Andersson på kragen.

Champagnevänstern är ett härligt gäng.
Exakt så! Både vansinnigt skrämmande och underhållande på samma gång 😆
Citera
2023-03-14, 20:23
Medlem
Stroganovs avatar
Är det verkligen så märkligt att leva lite lyxigare samtidigt som man röstar åt vänsterhållet? Varför skulle det vara märkligt? Man kan väl tycka att samhället ska se ut på ett visst sätt även om man själv, t.ex., inte har ett så stort personligt behov av ett stort skyddsnät? Vissa människor har förmågan att se utöver sig själva.
Citera
2023-03-15, 15:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Är det verkligen så märkligt att leva lite lyxigare samtidigt som man röstar åt vänsterhållet? Varför skulle det vara märkligt? Man kan väl tycka att samhället ska se ut på ett visst sätt även om man själv, t.ex., inte har ett så stort personligt behov av ett stort skyddsnät? Vissa människor har förmågan att se utöver sig själva.

Haha ja exakt så svarade Sandra på en kommentar om det en gång. Kommentaren gällde flygning och Sandra tyckte att det var upp till politikerna att se till att färre folk flög. Tex genom att göra det dyrare. Själv tänkte hon då inte sluta flyga, men om de fattiga fick svårare att flyga på sina chartrar så var ju det jättebra.

Ganska typiskt vänstern, precis som du skriver. Varför ändra på sig själv när man kan tvinga andra att ändra på sig istället?
Citera
2023-03-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Hon kapitaliserar och skor sig, drar nytta av kontakter och familjepengar men sitter alltså i bloggen och skammar vanlisar som röstar på exakt det systemet hon själv inte drar sig för att nyttja? Hon godkände hemska kommentarer mot en läsare som förklarade varför hen röstat på M. Jag vet inte hur andra tycker och tänker om det men för mig är hon fullkomligt vidrig när fulsidan sätter in.
Citera
2023-03-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Hon kapitaliserar och skor sig, drar nytta av kontakter och familjepengar men sitter alltså i bloggen och skammar vanlisar som röstar på exakt det systemet hon själv inte drar sig för att nyttja? Hon godkände hemska kommentarer mot en läsare som förklarade varför hen röstat på M. Jag vet inte hur andra tycker och tänker om det men för mig är hon fullkomligt vidrig när fulsidan sätter in.

Så det är bara ok för moderater att dra nytta av kontakter och ha familjepengar?

Vänstern måste vara fattiga?
Citera
2023-03-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Så det är bara ok för moderater att dra nytta av kontakter och ha familjepengar?

Vänstern måste vara fattiga?
Det var alltså hennes hyckleri och pissiga attityd jag fann osympatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in