2023-03-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag menar det! Här har vi något statement från jänkarna (citerar från CNN):
“At approximately 7:03 AM (CET), one of the Russian Su-27 aircraft struck the propeller of the MQ-9, causing U.S. forces to have to bring the MQ-9 down in international waters. Several times before the collision, the Su-27s dumped fuel on and flew in front of the MQ-9 in a reckless, environmentally unsound and unprofessional manner. This incident demonstrates a lack of competence in addition to being unsafe and unprofessional,” US Air Force Gen. James B.Hecker, commander, U.S. Air Forces Europe and Air Forces Africa said in the statement.
Tror faktiskt att detta blåser över snabbt. En drönare, liksom. Över internationellt vatten.

Meeen, vi får avvakta.

Det blir lite skärpt ton ytterligare. Proxy som sig bör.
Citera
2023-03-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är självmord att käfta mot USA, det vet Putin om, han må vara tokig, men rysstroll är han inte, han e smartare än så.

Ryssen vet att USA kommer ta det hela med ro. Men man kan ändå inte låta bli att gå full-russian i onödan.

Piloterna hade kunnat dö, men vad betyder det i rysk kontext? Hjältedöd kanske?
Citera
2023-03-14, 18:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det blir lite skärpt ton ytterligare. Proxy som sig bör.
Jo, men troligtvis inget som inte kan lösas med tyst diplomati. Kan tänka mig att USA på sin höjd "kräver" en ursäkt utåt, som uteblir. Typ. Det ligger knappast i USA:s ELLER Rysslands intresse att eskalera nu. Särskilt inte för en drönares skull.
Citera
2023-03-14, 18:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Nu skickar Ryssland in sina fina grejer tydligen.
Kört för Ukraina nu.

Börjar dyka upp BTR-50P tanks.
Introducerades väldigt nyligen, nämligen 1952.
Slutade tillverkas 1970.

Pansaret är så obefintligt att man skjuter hål på det med ett enkelt maskingevär.
Men i vanlig ordning har de hängt på extra pansar, förmodligen högkvalitativt gummi.

Eftersom hälften av fångarna Wagner rekryterat är döda redan, så har man börjat rekrytera folk från ”patriotiska klubbar” som man kallar det.

Allt enligt plan.

Lite otur för alla pro-ryssar i tråden. Ryssarna ska tydligen beta av ännu ett förråd av museum-föremål innan de tar fram "de riktiga grejerna" som de gömt i uralbergen.
Citera
2023-03-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han kommer inte kunna sitta kvar när den ryska krigskassan tar slut fattar du väl.

Det finns bara ett par utgångar nu: Ryssland avbryter kriget innan krigskassan tar slut eller efter. Ryssland har inte pengar att fortsätta hela året ut utan att kunna använda sina frysta tillgångar i utlandet vilket de inte kan.

Det låter ju bra att krigskassan börjar sina och därmed förhoppningsvis ett slut på kriget men om det i slutändan automatiskt innebär att Putin störtas vet jag inte. Jag hoppas naturligtvis att han blir avsatt men som sagt hans "skyddsmekanismer" för att bibehålla sin diktatur verkar väl genomarbetad.
Citera
2023-03-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kan dom väl göra ändå.

Så länge som prutte å hans gäng är kvar fns säkerhetsråd har han ju vetorätt.

Kanske dags å utesluta honom därifrån. Bara ett tips från coachen.

Menar du att en internationell polisstyrka av något slag ska åka till Putins bunker, knacka på och be han följa med till Haag?
Citera
2023-03-14, 18:42
Medlem
raskenss avatar
Snart har ryssarna goirt ett misstag för mycket.

USA lär ösa på med ännu mer vapet till Ukraina nu:

https://www.upday.com/se/ryskt-stridsflyg-kolliderade-med-amerikansk-droenare?utm_source=upday&utm_medium=referral
Citera
2023-03-14, 18:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Det låter ju bra att krigskassan börjar sina och därmed förhoppningsvis ett slut på kriget men om det i slutändan automatiskt innebär att Putin störtas vet jag inte. Jag hoppas naturligtvis att han blir avsatt men som sagt hans "skyddsmekanismer" för att bibehålla sin diktatur verkar väl genomarbetad.

Ryssland är ett för stort land för att kunna existera utan pengar. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-03-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland är ett för stort land för att kunna existera utan pengar. Svårare än så är det inte.

Du har säkert rätt, vilket jag hoppas. Nordkorea brukar ju tas upp när det talas om paria stater med diktatur i decennier. Dock är det nog stor skillnad på Nordkorea och Ryssland på många sätt.
Citera
2023-03-14, 18:57
Medlem
Amerikansk drönare i Svarta havet.. förvisso Internationellt vatten

Men kan någon påminna mig om VARFÖR en Amerikansk drönare är i Svarta havet?
Hur många km ifrån USA ligger Svarta havet?

USA är där och ska övervaka och ge info åt Ukrainare som sedan ska döda Ryssar med Amerikanska vapen, och USA är alltså inte en del av problemet?
Citera
2023-03-14, 18:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Du har säkert rätt, vilket jag hoppas. Nordkorea brukar ju tas upp när det talas om paria stater med diktatur i decennier. Dock är det nog stor skillnad på Nordkorea och Ryssland på många sätt.

Nordkorea är inte panka på det sättet. Deras fattigdom är planerad för att hålla folket i styr men de förstår hur man balanserar en budget.
Citera
2023-03-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Innan du börjar rapa ut massa onödigt så kan du svara på hur många stridsvagnar Europa har totalt?

Sedan vill jag se ett belägg på hur "låt oss säga 3500st T-90" finns. Är de gömda tror du??

Du lever i någon form av fantasi.
Givetvis sätter ryssarna sina mest erfarna stridsvagnsbesättningar i plåtkistor från 50-talet så de nymobbade kan få ratta de mest moderna vagnarna, det är ju det mest strategiska sättet att nå enorma framgångar, eller nått i den stilen. Man kan ju undra hur puttler-kramarna tänker ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in